| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Rouge Audio Cronus på 55 W
Det nysgerrige spørgsmål lyder. Hvad bruger sådan en flaskevarmer i stømforbrug ?. har prøvet at læse mig frem til det både på apparatet og i brugermanualen. Men der står intet
Nu er det jo ikke en klasse A single ended, men er der nogen som har målt den ved normal drift og hvad bruger rørforstærkere generelt af strømforbrug.?

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gætte på omkring 200W i tomgang og ved fuld belastning lidt over 300W. De fleste forstærkere i den størrelse (45-55W) ligger deromkring. Mine 185W mono-trin bruger pr styk 300W i tomgang 0g 800W ved fuldt effekt.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
Jeg vil gætte på omkring 200W i tomgang og ved fuld belastning lidt over 300W. De fleste forstærkere i den størrelse (45-55W) ligger deromkring. Mine 185W mono-trin bruger pr styk 400W i tomgang 0g 800W ved fuldt effekt.
mvh
|
|
|
Hej Tube mania
Er det typisk mere en en stor transitorbestykket forstærker eller ?. Nu havde jeg før en Bladelius Thor med en 1800 va trafo. Fandt dog aldrig ud af hvor meget den brugte af strøm __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er altid større forbrug på rørforstærkere end tilsvarende transistor...altså så længe vi snakker AB. En AB transistor 40-50W ud bruger 30-40W i tomgang.
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
| Ja der er altid større forbrug på rørforstærkere end tilsvarende transistor...altså så længe vi snakker AB. En AB transistor 40-50W ud bruger 30-40W i tomgang. |
|
|
Det havde jeg nu også forstillet mig, men synes dog at 200watt i tomgang lyder af meget. Har lige købt et sparometer hos Wupti.dk for at få syn for sagen . Men godt at jeg har et surround dyr til baggrundsstøj og rørbamsen når musikken skal nydes
Nysgerrigheden længe leve __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men hvad siger sparo-meteret så...nå du har måske ikke fået det endnu? Kan tilslutte mig at du ikke slider på rørene for at spille muzak.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
Ja men hvad siger sparo-meteret så...nå du har måske ikke fået det endnu?
mvh
|
|
|
Er lige bestilt
Var ikke på ønskelisten til jul __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så blev sparometeret testet med min røramp. I tomgang trækker den 160 W. Ved fuld effekt 190-200W afhængig af lydstyrke. Så blev det afklaret
Iøvrigt er det sparometer fra Wupti en god ting til at få styr på sit strømforbrug også på andre apparater.
Tænk på miljøet og din pengepung __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
iggu Lukket konto

Dobb.prof. JMK74
Bruger siden: 25 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rouge = makeup consisting of a pink or red powder applied to the cheeks.
Rogue = a deceitful and unreliable scoundrel, eller i dette tilfælde navnet på din forstærker producent (Rogue Audio). 
Hehe, ikke meget hjælp mht. dit spørgsmål, men så ved du da det :) __________________ -Audioromy 838a FU-13
-Rotel RC-06 Pre-amp
-Rotel RB-06 Power-amp
-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
iggu skrev:
|
Rouge = makeup consisting of a pink or red powder applied to the cheeks.
Rogue = a deceitful and unreliable scoundrel, eller i dette tilfælde navnet på din forstærker producent (Rogue Audio). 
Hehe, ikke meget hjælp mht. dit spørgsmål, men så ved du da det :)
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
iggu Lukket konto

Dobb.prof. JMK74
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver bare at sige Rogue skrives Rogue (Audio) og ikke Rouge (Audio). Tænkte bare jeg ville pointere dette, set i lyset hvor glad du er for din forstærker. Håber ikke du opfatter dette på den forkerte måde 
Har fulgt med dine indlæg med stor interesse, da jeg selv har selvsamme forstærker i kikkerten. Den ser jo hammergodt ud, og efter hvad jeg kan forstå så lyder den også rigtig godt. __________________ -Audioromy 838a FU-13
-Rotel RC-06 Pre-amp
-Rotel RB-06 Power-amp
-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
iggu skrev:
|
Prøver bare at sige Rogue skrives Rogue (Audio) og ikke Rouge (Audio). Tænkte bare jeg ville pointere dette, set i lyset hvor glad du er for din forstærker. Håber ikke du opfatter dette på den forkerte måde 
Har fulgt med dine indlæg med stor interesse, da jeg selv har selvsamme forstærker i kikkerten. Den ser jo hammergodt ud, og efter hvad jeg kan forstå så lyder den også rigtig godt.
|
|
|
Fejl 40 eller stavefejl . Tak for infoen
Køb du roligt den Rogue Cronus!
|
| Til top |
|
| |
iggu Lukket konto

Dobb.prof. JMK74
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne meget vel blive en Cronus. Dog har mine højttalere relativ lav følsomhed, på 85db.
Spørgsmålet er jo så bare om 55 watt er nok, og hvor strømstærk den er. Den skulle også meget gerne kunne spille op til fest og ballade.
Jeg ville afgjort have lyttet først til forstærkeren hvis dette var muligt, men bor i Grønland, så det er mere end svært. __________________ -Audioromy 838a FU-13
-Rotel RC-06 Pre-amp
-Rotel RB-06 Power-amp
-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
iggu skrev:
|
Ja, det kunne meget vel blive en Cronus. Dog har mine højttalere relativ lav følsomhed, på 85db.
Spørgsmålet er jo så bare om 55 watt er nok, og hvor strømstærk den er. Den skulle også meget gerne kunne spille op til fest og ballade.
Jeg ville afgjort have lyttet først til forstærkeren hvis dette var muligt, men bor i Grønland, så det er mere end svært.
|
|
|
Har hørt den på Avalon Accendant. En imponerende oplevelse !
Dynamik og power! så tror ikke du kommer til at mangle noget. Den kan iøvrigt indstilles inside til 4 eller 8 ohms speakers for nemmeste belastning.
Den har lige så meget power som min tidligere Bladelius Thor __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
... forstærkeren er i øvrigt rigtig god til Rouge-musik    |
|
|
ja, det kan den også __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
iggu skrev:
|
Har fulgt med dine indlæg med stor interesse, da jeg selv har selvsamme forstærker i kikkerten. Den ser jo hammergodt ud, og efter hvad jeg kan forstå så lyder den også rigtig godt.
|
|
|
Fejl 40 eller stavefejl . Tak for infoen
Køb du roligt den Rogue Cronus!
|
|
|
Rouge er i øvridt "rød" på fransk.
|
| Til top |
|