| Forfatter |
|
JoeLeer Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen. Jeg ved godt at denne overskrift for de mere hårdkogte brugere må virke meget triviel  Jeg drister mig nu alligvel til at spørge om hvad i kan anbefale brugt i det prisleje. Jeg har selvfølgelig undersøgt markedet længe, og har gjort mig en del overvejelser. Jeg har enkelte kriterier: 1: Pre out til f.eks sub 2: Biwire 3: Gerne indstillingsmuligheder på forstærker (Treble, bass osv) 4: Fjernbetjening Af lyd foretrækker jeg en udover det åbenlyse med detaljer osv, at lyden gerne må være lidt "mørk" i det, i stil med Marantz. Mit øvrige udstyr ligger vel i den normale ende - Denon DVD-3300 og Dali 470. Jeg har overvejet Denon IvR/AE, da den opfylder alle krav, udover den lydkarateristik er lige vel lys. Herudover har Nad S300 også været vendt, men den mangler desværre en del af mine kriterier. Jeg har læst en del andre Anbefal mig..." poster herinde, men nogen af dem er af ældre dato, så hvad kan i anbefale brugt til 6000 kr anno 2009? Tusinde tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman Kardon´s lydfilosofi plejer vist også at ligge til den lidt mørke side
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
JoeLeer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu mange år siden jeg sidst har haft en H/K, og jeg har ikke fulgt så godt med i deres udvalg. Er der en specifik model du tænker på? Jeg har faktisk også overvejet om jeg kunne undvære enkelte af mine kriterier, og Bow Wazoo samt Cayin S200 har ligget indenfor mit budget. Det ER jo først og fremmest lyden det kommer an på. Det ville nu bare være herligt med en fjernbetjening, og muligheden for at indstille lyden. Men alt skal undersøges, så hvis der sidder en derude med en fantastisk forstærker i tankerne, så lad høre
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58237445
Kender kun effektdelen. Den er ikke egentlig mørk, men heller ikke lys på Denon-facon. Denon er lidt kold og hård i lyden (generelt - kender ikke den nævnte model), det er Lyngdorf ikke.
Ellers er de oplagte Holfi (for mørk IMO), Rega (lidt morfar på den gode måde) og Cyrus (min favorit blandt de "musikalske" forstærkere). Problemet bliver dog nok at få tonekontroller.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeLeer skrev:
Det er nu mange år siden jeg sidst har haft en H/K, og jeg har ikke fulgt så godt med i deres udvalg. Er der en specifik model du tænker på?
|
|
|
Nej, Tænkte ikke på nogen model specielt. er også et stykke tid siden jeg har hørt HK. Det er bare sådan jeg husker det mærke generelt. Det sidste stykke tid har jeg næsten kun hørt Densen. Det kan jeg kun anbefale. En B-110 kan fås for godt 6ooo.- brugt. Den er så nok mere meutral i lyden, og indstillinger er begrænset.
Ellers vil jeg også sige Rega. Det er lidt til den "lune" side. Eller måske Naim. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
JoeLeer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen- Tak for rådet, den skal også høres så!
thuekay - Jeg vil også undersøge den!
Jeg har som mange andre sikkert kun kendskab til en hvis "Klub" og dennes produkter, så mange af de nævnte forstærkere i diverse tråde herinde er mig ret ukendt!.
Jeg sidder med et par ekstra spørgsmål!
Ville Bow Wazoo være et ok match for par Dali 470? Jeg spiller ikke voldsomt højt, og hører mest bob Dylan (Nyt som gammelt) samt The Doors og Pink Floyd.
Hvordan er Nad S300 rent lydmæssigt i forhold til Denon PMA?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var så lidt.
Et stykke tid siden jeg hørte en Bow. Den er ret tilbagelænende i lydbilledet (Lidt for meget til min smag). Spiller godt og lækkert. Stort lydbillede. Den er ikke meget for alt for store belastninger. Tror den vil være et ret dårligt match til Evidence 470. Det vil i hvert fald blive meget tilbagelænet og en tand kedeligt tror jeg. Den højttaler skal have noget strøm og en forstærker som er mere fremme i skoene imo. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JoeLeer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay: På nuværende tidspunkt bruger jeg en ældre Denon surroundreciever (Jeg har været ung og dum engang. Nu er jeg ældre og lidt mindre dum. Glad for jeres svar  ) Jeg frygtede at svaret ville være, at den var for slap, og har også læst om Cayin S200. Er denne noget der tilsvarer Cerwin Vega indenfor forstærkere, eller kan den efter din mening (Du lader til at kende mine højtalere) få detaljer og mere 3D perspektiv frem? Jensen_one: Jeg har faktisk også læst om primare, og sjovt nok hørt en del modeller - jeg har arbejdet i en butik der solgte dem faktisk  . De var meget flot udført, og jeg kunne godt lide deres lyd kan jeg huske! Jeg har læst vidt og bredt om dem, og det er tilsyneladende kun positive ting der er at sige om dem.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeLeer skrev:
thuekay: På nuværende tidspunkt bruger jeg en ældre Denon surroundreciever (Jeg har været ung og dum engang. Nu er jeg ældre og lidt mindre dum. Glad for jeres svar ) Jeg frygtede at svaret ville være, at den var for slap, og har også læst om Cayin S200. Er denne noget der tilsvarer Cerwin Vega indenfor forstærkere, eller kan den efter din mening (Du lader til at kende mine højtalere) få detaljer og mere 3D perspektiv frem?
|
|
|
Ja. Har haft sådan et sæt evidence på "langtidsbesøg" igennem en ven for et par år siden.
For et første har jeg ikke hørt lige denne cayin!
Men jeg tror den ville sparke noget liv i de evidence. I mine øjne er De dali´er en tand kedelige (No offense) så tror sådan en sag ville være rigtig godt til dem. Den har masser af kræfter virker det som om. Hvis den spiller ca. hen ad de Cayin jeg har hørt (252B og 220) tror jeg den vil være et rigtig godt match. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
JoeLeer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu godt tilfreds med dem, og jeg synes nu de lyder ganske godt. Men det er klart at det ikke er high end udstyr  Men no offense taken! På et tidspunkt vil jeg også kigge efter noget andet, men det svageste led i kæden pt er min surroundforstærker. Jeg vil holde udkig efter Cayin så. De dukker jo ofte op her på siden eller DBA. Lidt OT... Hvordan kan det være, at alt udstyr synes at befinde sig i Jylland? Jeg spiller selv guitar, og næsten alle forstærkere jeg har udkig efter har udbudt i Jylland  Det samme synes at gøre sig gældende i HIFI tilfælde. Jeg ved godt at der ikke er nogen reel forklaring på det, men jeg finder det lidt morsomt fra tid til anden.
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeLeer skrev:
Jeg er nu godt tilfreds med dem, og jeg synes nu de lyder ganske godt. Men det er klart at det ikke er high end udstyr Men no offense taken!
På et tidspunkt vil jeg også kigge efter noget andet, men det svageste led i kæden pt er min surroundforstærker. Jeg vil holde udkig efter Cayin så. De dukker jo ofte op her på siden eller DBA.
Lidt OT... Hvordan kan det være, at alt udstyr synes at befinde sig i Jylland? Jeg spiller selv guitar, og næsten alle forstærkere jeg har udkig efter har udbudt i Jylland Det samme synes at gøre sig gældende i HIFI tilfælde.
Jeg ved godt at der ikke er nogen reel forklaring på det, men jeg finder det lidt morsomt fra tid til anden.
|
|
|
Hmmm....tænke tænke....Fyn og Sjælland er øer, og elektronik har det dårligt med vand? Måske... __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
JoeLeer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har også hørt at der skulle befinde sig en anseelig mængde trailere derovre. Det kan være, at øerne langsomt er blevet tømt for musikudstyr af diverse slags henover årene
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornemmer jeg en konspiration?!  __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |