Hej Rasmus og velkommen til selskabet.
Hvor ressourcerne er knappe, er hjernecellerne nødvendige !
Få justeret fokus først.
Prioritet-1 er lydgengiverne, der omformer variationer i det elektriske signal til variationer i luften.
Med andre ord, højttalerne. Hellere en god to-vejs højttaler end end middelmådig tre-vejs.
Hvis du er i tvivl og ikke ANER hvad du skal kigge efter eller hvor, så spørg her i forummet.
Der er en del seriøse gutter her på HiFi4All, der lynhurtigt kan spytte en 3-4 højttalernavne af sig, som er til at finde. Spørg. Højttalerne er alfa og omega.
Prioritet-2 er forstærkeren. Det skal være en fornuftig konstruktion, som eventuelt kunne trække en sub.
Jeg ville personlig ikke være bleg for at se på gode forstærkere med 15-25 år på bagen.
Det er billigere.
Prioritet-3, CD og Tuner.
Hvis højttalerne og forstærkeren er på plads, vil du blive glad for snart sagt enhver CD-afspiller.
Jeg ville søge på en 15-20 år gammel Philips. Det må kunne skaffes for 100-250 kr.
Jeg kender ikke det NAD du nævner, men det lyder bekosteligt.
At vælge en vej, hvor man skal ud og lede er langt sjovere, mere lærerigt og samme med os andre her på HiFi4All, risikerer du kun at finde noget der lyder bedre og som er billigere

Vær forberedt på at få noget røvlækkert udstyr indenfor dørene, inden foråret kalder.
Folk er meget behjælpelige herinde.