| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa  Jeg har 2 forstærkere jeg har fundet på genbrug. De virker ikke optimalt, men godt nok til at jeg ikke vil skille mig af med dem. Man kan jo altid bruge en forstærer mere...  Den ene er en NAD og den anden en Harman Kardon. Jeg har ikke prøvet at reparere på sådan nogle før...
NAD'en:Den virker fint det meste af tiden, men 30% af tiden er der problemer i den ene kanal, og det er tilfældigt hvilken kanal det er i. Når den er gal knitrer og krasser det, og volumen går typisk lidt ned, sådan lidt op og ned. Nogle forslag til reperation for dummies i dette tilfælde? Harman Kardon'en: Den er meget følsom på kontakterne; når man f.eks. rører volumen kontakten eller balance kontakten falder den ene kanal helt ud. Men man kan så skubber forsigtigt til en af kontakterne igen og få kanalen tilbage. Den virker altså fint hvis man ikke rører ved den efterfølgende...men det er ikke helt nemt at lade være med...  Nogle forslag til reperation for dummies i dette tilfælde? God weekend! Hilsen Peter
|