Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 11:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Fusk, fusk og atter fusk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PePinO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Er jeg den eneste der har været så uheldig gentagne gange at få fat i hifi, hvor ufagkyndige hænder har været ind og pille?
Har nu haft denne oplevelse med 3 brugte elementer i mit setup og jeg er ikke engang særlig gammel inden for faget:

Først:

Denon POA 2200:

Købte forstærkeren og den fungerede egentlig også udmærket, indtil tænd/sluk knappen begyndte at drille, den ville ikke slukke.
Dette var grunden:

http://peecee.dk/upload/view/152472/full

Heldigvis simpelt at udbedre, men alligevel et irritationsmoment.

2. gang:

Behringer delefilter:

Købt som værende 100% funktionsdygtigt. Det virkede også som det skal, men tænd/sluk knappen var blev luset, så den ikke kunne slukkes uden at tage stikket ud (hvorfor dog det?)

http://peecee.dk/upload/view/152474/full

Heldigvis også simpelt at udbedre.

3. gang og værste gang:

Ecler Pam 1400 effektforstærker (sendt med fragt dvs. ingen mulighed for test = DUMT):

Også købt for at være 100% funktionsdygtig, men dette var ikke tilfældet. Først kan jeg konkludere at kanal 2 er defekt, træls. Derefter bliver jeg nysgerrig og tager et kig inden i forstærkeren, og ser at sikringen er blevet luset. Dvs. forstærkeren kørte uden sikring.

http://peecee.dk/upload/view/152475

http://peecee.dk/upload/view/152476

Satte så en ny sikring i, og heldigvis sprang denne ikke igen. Og forstærkeren er pt. ude ved en elektriker for at få kigget på hvad kanal 2 fejler. Heldigvis tyder det på at det bare er en dårlig kontakt.

Så syntes da egentlig snart det er ved at være frustrende at man ikke kan købe noget uden at l**tet er splittet halvt ad ved smutvejsløsninger.

Er der nogen af jer der har oplevet lignende?

Men bare lige et lille surt opstød herfra, og en reminder til alle jer fuskere derude.

Mvh Casper Sørensen
Til top Vis PePinO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PePinO

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en del ting gennem tiden og det er sjældent der ikke er et eller andet galt. Jeg klager dog ikke for jeg kan selv reparere det.

Forstår godt du finder det irreterende.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Der har du grunden til at jeg aldrig har købt noget brugt i mit 32 årige liv

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 02:50 | IP-adresse registreret  

PePinO skrev:
Hejsa.

Er jeg den eneste der har været så uheldig gentagne gange at få fat i hifi, hvor ufagkyndige hænder har været ind og pille?
Har nu haft denne oplevelse med 3 brugte elementer i mit setup og jeg er ikke engang særlig gammel inden for faget:

..snip..

Du kan jo hver dag læse om niveauet og tilsvarende manglende niveau udi pilleri rundt omkring. Forlang ikke at amatører eller hobbyfolk alle kan det der med at overskue deres pilleri, så udvælg hvem du køber af.

Jeg er ikke ramt i direkte fusk en eneste gang, men hopper heller ikke på 'tilbud' der kunne være løgn (for så er det løgn). Godt udstyr uden fusk fra omgængelig sælger er rimeligt men ikke på te'bu.

Pas godt på dig selv, derude i de uendelige hifi marker PePinO... når nogen lugter penge, så kan det gå 

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 03:20 | IP-adresse registreret  

Det sker for alle os der er for fattige/nærige til at købe nyt ;-)

Jeg har købt en hel del brugt udstyr igennem tiden herinde, og er kun blevet kedeligt overrasket 2-3 gange ( ud af 15 ?) så du har nok bare været uheldig.

Det er self. altid en god ide at høre/prøve udstyret før man køber det og ellers gør et par billeder af dyret med låget af underværker.

Så generelt er jeg meget tilfreds med niveauet herinde, det har trods alt givet mig mulighed for at prøve en helvede masse komponenter sammen, og jeg er endt op med et rigtigt godt anlæg til en billig ( alt er relativt ) penge.
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet det, men efter alt det brugte NAD jeg købt er det ikke så slemt.

Men jeg købte en NAD 7020e som værende 100% OK,   venstre kanal total død, og efter jeg fik den reppet var dette ikke sket under transporten.

Købte også engang en NAD 912 effektforstærker, men fik leveret en NAD 902.

Da jeg så kender meget NAD og ved/kan huske hvordan de ser ud så skulle jeg for længe siden købe en Brugt NAD 2140, og selvfølglig havde den aldrig været brugt og var jo flot som ny efter sælgers udsang.

Af en eller anden grund blev jeg lidt i tvivl om den person jeg snakkede med, så jeg spurgte ham om der var støj i de potentometere der sidder foran, alså ligesom på NAD 2100/2400 og flere.

Nej det var der ikke de fungere perfekt var sælgers svar, der var intet skrat i når man justerede lyden,  fint sagde jeg, så er det jo ikke en NAD 2140 du vil sælge mig da de ikke findes på sådan en model.

Efter lidt stilhed i telefonen spurgte jeg ham så om han ikke lige kunne kigge en ekstra gang for at se hvad den egentligt hed, øøøhhh det kunne han så ikke for den stod ikke lige der hvor han var nu.

Nå men jeg sagde tak for samtalen og så var denne handel sluttet.

Købte og betalte engang 890,- for en NAD 7150 Receiver som aldrig dukkede op.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

PePinO skrev:

Men bare lige et lille surt opstød herfra, og en reminder til alle jer fuskere derude.

Det kunne være du skulle undersøge tingene bedre næste gang .

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt og solgt en del gennem tiden og der har aldrig været noget galt med hverken det jeg solgte eller det jeg købte.

Det er sikkert mere held end forstand, at jeg ikke er faldet over nogen af de brodne kar endnu, men se jer godt for, når I handler privat!

Og læs på "lektien" inden I handler. Er I f.eks. på udkig efter en ældre forstærker, er det smart at google lidt på den, for at se om den har ry for at knase lidt med alderen. Har den det, skal I høre den inden køb. Er det ikke muligt, så køb en anden. Det er forstærkere nok derude.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hold da op, det var ikke godt. jeg håber bestemt ikke det er personer fra hifi4all
men jeg har aldrig været uheldig og har købt en del ting efter hånden

2 stk nad 3020i
et sæt B&W 640i
Denon AVR 2803
Crown xls 602 (var godt nok lidt mere risset end jeg havde regnet med)
Denon dvd 2500 (var købt som defekt, fordi den havde problemer med at læse nogen dvd'er. Dette problem har jeg stadig ikke oplevet andet end 3 gange)
Diverse kabler

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

jeg har også købt og solgt en del brugt udstyr og har generelt gode erfaringer. har kun oplevet to mindre heldige handler, men det har ikke afskrækket mig.

mit råd er: test udstyret før køb, lyt og pil og spørg sælger. kan man ikke selv teste, så stild nogle spørgsmål, som kun en entusiast eller kender vil kunne svare på. så er chancen for at sælger er reel lidt større.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har været uheldig op til flere gange under jagten på mit Beolab 8000 system. Da det samtidig blev til 6000 systemet så blev listen over enheder til service noget længre og jeg har stadig lidt endnu.

Ok det har været i den fattige ende hele vejen og efter lidt tid blev det bare til en selvfølge at skidtet skulle laves før jeg kunne overhovedet kunne bruge det og danne mig et indtryk.

Samtlige historier er beskrevet i min old school tråd så jeg vil spare en del gentagelser dog er jeg mest glad for at Beomaster 8000 blev redet i tide. Den eneste enhed med decideret fusk i elektronikken.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Ja når man køber brugt, så tager man en chance.

Risikoen skal naturligvis trækkes fra/lægges til prisen - ligesom, når man køber på nettet.

Men køber man til halv pris og virker tingene 2/3 af gangene, så har man jo stadigt gjort gode handeler i det lange løb...

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er imponeret over hvor overbærende mange af jer er, og ikke mindst hvor mange der rent faktisk er blevet snydt 

Det er klart, at der er et par ting man som køber bør tjekke, men jeg mener da 100 % det bør være sælgers ansvar at varen er som lovet/beskrevet. Hvis man imod al forventning modtager en vare der ikke lever op til beskrivelsen bør det da være på sælgers regning om det så er i form af en reperation eller at lade handlen gå tilbage.

Jeg bliver jo helt nervøs ved alle de "uheldige køb" flere af jer har haft, jeg er heldigvis gået fri indtil videre

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Ja det kan jeg godt give det dig ret i.

Normalt er det altid bedst at se og prøve før man hiver pungen op af lommen.

Ved B&O er det bare udbud og efterspørgsel samt det faktum at fks 6000-8000 kræver service 3 ud af 5 gange hvis ikke det er 4 og det er at forvente hvis man investerer i det. Det blev sidst produceret i 1985 så det er nogen dage siden.

Jeg vidste bare at det kunne laves 100% som det skulle til en fair pris og jeg vidste hvem der kunne gøre det for mig. Så med viden om at uanset hvor meget en salgspris kunne være så kommer kravet service op alligevel. Valget var bare at få lavet det først og nyde bagefter. Jeg føler mig ikke snydt bare nogen væsentlig erfaringer rigere. Hvis nu jeg havde undersøgt om det hvide 6000 virkede inden jeg pakkede det i en kasse i Århus så kunne jeg havde taget til Kbh direkte istedet for Holstebro. Hvis ikke det virker kan du retunere det fik jeg at vide men hellere få det lavet end at retunere det. Selve værdien skal nok tjene sig ind med tiden.

Der er en risiko men sålænge det kan laves ordentlig til en fair pris og det er medregnet så har jeg ikke nogen problemer med det.

Jeg ved ikke om jeg stadig vil søge hvide Beovox S højtalere hvis de ikke skulle havde rådne enheder. Det hører med og jeg blev hurtigt vant til det.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Der har du grunden til at jeg aldrig har købt noget brugt i mit 32 årige liv

Jeg har også set meget nyt udstyr med fusk og hovsa-modifikationer

Og jeg har også købt en del hærget brugt udstyr. Men jeg købte det som defekt, og fik det billigt, så det klager jeg ikke over.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Det jeg er stødt på i forbindelse med brugthandler, som ikke altid har holdt vand er, hvilken stand er udstyret i. Jeg har et par gange måtte revidere min opfattelse af "mint condition", der er INGEN ridser eller brugsspor på apparatet..................................... det har så IKKE helt holdt når man er troppet op for at hente "tingen"

Og det MINDSTE sælger da i det mindste kan gøre er, at sørge for, at apparatet er støvet af og tørret det værste snask af............

Jeg har hentet et par ting som ovennævt, men apparatet har været fuldt funktionsdygtigt. Men hvorfor dog ikke være ÆRLIG OM,  hvilken stand det er i , det man sælger. Det er det man når længest med.

Jeg sminker ikke på tingene, og har så også fået "ros" og tilfredshed når jeg har solgt noget herinde eller på DBA.

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Fuskere er der nok af

Har forsøgt et par gange på Lauritz.com, det er f.... utroligt hvad folk prøver at slippe afsted med. Men - så er det jo bare at levere tilbage! Bød engang på en Pioneer vintage forstærker, i den ene side sad der Sanken transistorer og i de anden sad der Samsung - og lavede mega cross-over støj.

Så ja, test, test og test og så betal
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes