| Forfatter |
|
CasperTo Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all brugere.
Jeg står med et mindre problem, da min ene kanal i min ROTEL RB-850 stoppede med at spille. Det ser ud til at 2 sikringer er sprunget og derfor vil jeg meget gerne have fat i to nye, så ikke den står og samler støv.
Der er tale om 2 forskellige sikringer, en med sølvtråd og en med kobber (er ikke sikker).
Navnene er således:
T4L 250V
F4A250V
Kan disse sikringer stadig fåes - eller i såfald, hvilke skal jeg ud og have fat i ?
Og et bonusspørgsmål:
I venstre kanal er sikringerne helt ens - altså F4A250V Hvordan kan det være?
- Casper T. __________________ Min bio DIY stander DIY Rack
- Casper T.
|
| Til top |
|
| |
CasperTo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil nok være bedst at spørge en rotel forhandler eller eventuelt skrive direkte til rotel.
men ofte er det standart sikringer der nemt kan erstattes, som sidder i nyere forstærkere. __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
CasperTo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
|
det vil nok være bedst at spørge en rotel forhandler eller eventuelt skrive direkte til rotel.
men ofte er det standart sikringer der nemt kan erstattes, som sidder i nyere forstærkere.
|
|
|
Jeg ville umiddelbart gå ud fra - at hvis man fandt en sikring på samme værdier, at den så ville være en erstatning.
Tager jeg fejl her? __________________ Min bio DIY stander DIY Rack
- Casper T.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er helt alm. radio-sikringer 5 X 20mm og sæt du bare F4 250V i....F for flink...betyder bare det er en 'hurtig' sikring. T...står for 'træg'...langsom. T sikringer benyttes altid som 230V net-sikring. F benyttes ofte i kredsløb her som 'rail fuse' dvs i mellem strømforsynig og udgangs-transistorer. Der er ikke spor hokus pokus i det.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
CasperTo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
De er helt alm. radio-sikringer 5 x20mm og sæt du bare F4 250V i....F for flink...betyder bare det er en 'hurtig' sikring. T...står for 'træg'...langsom.
mvh
|
|
|
Tak skal du have for svaret.
Det var lige det jeg tænkte - at blot de samme værdier var tilstede, så ville det være et alternativ.
Nu tænker jeg blot over, at der i højre side af effekten sad 2 forskellige (en træg og en flink) hvor der i venstre side kun sidder "flink".
Er der en logisk forklaring på dette - eller kan det være en fejl fra en forrig ejer? __________________ Min bio DIY stander DIY Rack
- Casper T.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en fejl...læs min tilføjelse i forrige indlæg.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
CasperTo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Synes nu også det så mærkeligt ud. Mange tak forresten.
Så jeg køber blot F4A 250V sikringer og putter i ? (: __________________ Min bio DIY stander DIY Rack
- Casper T.
|
| Til top |
|
| |