Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker - Power, men ingen output (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannekitaliano
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Jeg har lige købt mig en tv-skænk, med indbygget forstærker og mindre højtalere. Da jeg satte den til og satte den op mod væggen spillede den (på volume 13-15 ud af 33) i omkring 2-3timer. hvorefter lyden lige pludselig i meget kort tid blev rigtig høj og så slukkede (som den gik i mute).

Efterfølgende ser det ud som om alt virker, der er bare ingen form for output og lyd. Jeg har intet trykket eller gjort, da fænomenet skete - vi sad bare og lyttede til musikken og det "skete af sig selv". Der lugtede ikke umiddlbart af røg / brændthed

Er der nogen som har nogle løsningsforslag eller muligheder som jeg kan prøve? eller nogle konkrete svar på hvad der egentlig er sket? jeg er ikke selv den helt store hifi-ekspert, så alle former for hjælp vil være yderst belejligt :)

Mvh

Jannek Italiano

Til top Vis Jannekitaliano's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannekitaliano

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Den må der da forhåbentlig være garanti på. Tror ikke umiddelbart det er noget du selv kan løse. Jeg vidste slet ikke man kunne få sådan noget. Hvad hedder det?

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Jannekitaliano
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Den må der da forhåbentlig være garanti på. Tror ikke umiddelbart det er noget du selv kan løse. Jeg vidste slet ikke man kunne få sådan noget. Hvad hedder det?

mvh

Den er desværre købt på dba.dk (brugt), så den er købt som beset... men kan faktisk ik helt forstå hvad der er sket... har du nogle idéer?

Til top Vis Jannekitaliano's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannekitaliano

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Næh...jeg tror sådan en skal på 'operations-bordet' for at lokalisere fejlen. Hedder den noget?

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Jannekitaliano
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Næh...jeg tror sådan en skal på 'operations-bordet' for at lokalisere fejlen. Hedder den noget?

mvh

Nej det gør den egentlig ik. altså der står "Destino" på den, men har simpelthen forsøgt at slå alt op på den, men kan INTET finde hverken om producenten eller noget andet... :/

Ja kan være den skal til reparation, men den sidder "fast-monteret" til selve tv-skænken med ledninger til diverse display, højtalere osv. :/

men tusind tak for hjælpen :)

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Er det en sådan "dims"?

Jeg fandt billedet hos lauritz.com, som åbenbart har haft den på aktion sidste år - og nej anden information er det heller ikke lykkeds mig af fremstøve.

Men jeg er sikker på, at et godt radio/TV værksted vil kunne fejlfinde. Om det så er pengene værd, er jo et andet spørgsmål.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Jannekitaliano
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Er det en sådan "dims"?

Jeg fandt billedet hos lauritz.com, som åbenbart har haft den på aktion sidste år - og nej anden information er det heller ikke lykkeds mig af fremstøve.

Men jeg er sikker på, at et godt radio/TV værksted vil kunne fejlfinde. Om det så er pengene værd, er jo et andet spørgsmål.

Hey - tak for svaret. - Ja det er præcis sådan en. bare i hvid :-)
Hvor meget vil du gætte på et radio/tv reparations værksted skal have for at fejlfinde og evt udbedre "skaden"? og virker det til at fostærkeren er brændt af? - og i såfald, kan man så bare reparerer det eller skal man så have en helt ny "forstærker"? (som garanteret er umuligt at støve op i de rigtige mål o.l.)

Mvh Jannek

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jannekitaliano skrev:

erlingt skrev:
Er det en sådan "dims"?

Hey - tak for svaret. - Ja det er præcis sådan en. bare i hvid :-)
Hvor meget vil du gætte på et radio/tv reparations værksted skal have for at fejlfinde og evt udbedre "skaden"? og virker det til at fostærkeren er brændt af? - og i såfald, kan man så bare reparerer det eller skal man så have en helt ny "forstærker"? (som garanteret er umuligt at støve op i de rigtige mål o.l.)

Mvh Jannek

Det vil være en god ide, at få dem til at fejlfinde, og så give et fastpris bud på reparationen. Det er meget svært at sige, hvad en reparation kan koste - det er helt afhængigt af, hvad fejlen er. Normalt vil man kunne reparere en forstærker eller strømforsyning der er stået af. Det kan jo også være, at det bare er en sikring, som er gået :-)

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Jannekitaliano
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Det vil være en god ide, at få dem til at fejlfinde, og så give et fastpris bud på reparationen. Det er meget svært at sige, hvad en reparation kan koste - det er helt afhængigt af, hvad fejlen er. Normalt vil man kunne reparere en forstærker eller strømforsyning der er stået af. Det kan jo også være, at det bare er en sikring, som er gået :-)

[/QUOTE]

Okay mange tak for hjælpen :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes