Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Info søges om rørforstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

I en anden tråd søgte jeg råd ang. mit setup lyder ret skarp i S lydene på diskanten. Bl.a. nævnte nogen at kuren er rørforstærker. Først var jeg lidt afvisende overfor tanken. Men ku' alligevel ikke dy mig for at surfe lidt efter rør bl.a. fandt jeg et emne om det i forummet her. Min D/A koverter har både rør og transistor lyd (rørhybrid tror jeg) Har lyttet lidt til rørlyden på den og tror egentlig at rørlyd nok passer godt til mit "lytte temperament". Jeg vil under alle omstædigheder opgradere mine højtalere og forstærker til efteråret.

Har kigget lidt på denne http://www.vassagohifi.com/products/rogue_audio/cronus_integ rated_amplifier.html

Men der en del spørgsmål som trænger sig på:

1. Kan man sætte hovedtelefonforstærker til den, der er vist ikke tape out.

2. Kan man køre en aktiv sub via en af udgangene el. skal den køre via højtaler udgangene (min sub kan begge dele)

3. Hvor mange timer holder sådan nogle rør ca. Er de dyre og er de svære at skifte

4. Er den svær at sætte op og indstille bias på og skal man gå og rode med den hele tiden, el. er det bare at sætte den op een gang

5. Er lyden god til det meste musik el. er den bedste til noget bestemt, hvad med gengivelse af stemmer, det er her mit setup kommer til kort.

6. Er lyden dynamisk som på en transistor

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg manglede en forstærker turde jeg godt købe denne;

http://www.thorhauge-audio.dk/intregeret.htm

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Du skal være klar til at bruge MEGET mere tid på musikken, for det er stærkt vanedannende. Jeg har aldrig hørt så meget musik, som efter jeg fik min lille flaskesamling for 1 år siden - iøvrigt købt her. Det er en ufatteligt rodet side med MANGE oplysninger og siden kan være temmelig anstrengende at læse.

Min (herunder) har kørt upåklageligt i den tid, jeg har haft den (god garantipolitik + det er et engelsk firma = ingen told):

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Hvis jeg manglede en forstærker turde jeg godt købe denne;

http://www.thorhauge-audio.dk/intregeret.htm

mvh

Føj! Hvor er den lækker Det lyder også som om den ikke er for kompliceret at gå til. Kender du noget til forretningen? Har hidtil kunnet købe mit grej hos hhv. Tape Connection og HiFi Klubben, men nu hvor jeg vil op i den seriøse ende med rør, ved jeg ikke hvilke forretninger som er gode, skal jo lige høre sådan en rørbamse inden jeg smider 17 kilo efter den

Hører meget gerne svar på mine andre spørgsmål.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:

I en anden tråd søgte jeg råd ang. mit setup lyder ret skarp i S lydene på diskanten. Bl.a. nævnte nogen at kuren er rørforstærker. Først var jeg lidt afvisende overfor tanken. Men ku' alligevel ikke dy mig for at surfe lidt efter rør bl.a. fandt jeg et emne om det i forummet her. Min D/A koverter har både rør og transistor lyd (rørhybrid tror jeg) Har lyttet lidt til rørlyden på den og tror egentlig at rørlyd nok passer godt til mit "lytte temperament". Jeg vil under alle omstædigheder opgradere mine højtalere og forstærker til efteråret.

Har kigget lidt på denne http://www.vassagohifi.com/products/rogue_audio/cronus_integ rated_amplifier.html

Men der en del spørgsmål som trænger sig på:

1. Kan man sætte hovedtelefonforstærker til den, der er vist ikke tape out.

2. Kan man køre en aktiv sub via en af udgangene el. skal den køre via højtaler udgangene (min sub kan begge dele)

3. Hvor mange timer holder sådan nogle rør ca. Er de dyre og er de svære at skifte

4. Er den svær at sætte op og indstille bias på og skal man gå og rode med den hele tiden, el. er det bare at sætte den op een gang

5. Er lyden god til det meste musik el. er den bedste til noget bestemt, hvad med gengivelse af stemmer, det er her mit setup kommer til kort.

6. Er lyden dynamisk som på en transistor

Hej,

Jeg har selv en Rogue Audio Cronus. Jeg kan ikke svare på alle dine spørgsmål, men nogle af dem kan jeg da.

3. Det afhænger af mange ting, bla. hvor højt du spiller, hvad bias står på, forstærker konstruktionen og selve røret.

4. Bias opsætningen på en Rogue Audio Cronus er uhyre simpel, det kan alle finde ud af. Bias skal justeres en gang imellem, manualen anbefaler en gang om måneden eller hvis du har spillet meget højt. I praksis har jeg dog ikke haft behov for at gøre det mere end 2 gange på de 6 måneder jeg har haft den. Det tager højst 5 min. så det er ikke noget at snakke om.

5. Jeg syntes den klare al musik lige godt, det afhænger nok mest af højtalerne. Rør forstærkere har et ry for specielt at klare mellemtonen godt, så det kunne være et forslag hvis du syntes det ikke fungere hos dig.

6. Om lyden er dynamisk som en transistor kommer meget an på konstruktionen. Jeg Skiftede fra en marantz transistor forstærker, til min cronus og jeg mangler bestemt ikke noget. Det kommer også an på hvilke højtalere du slutter til, hvis de ikke er helt vildt tunge at drive tror jeg ikke du får problemer.

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du bliver skuffet...mange herinde roser Thorhauge og hans produkter.

mvh

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1844&zoneid=1

@bittermand

Den er sgu flot...hvor godt holder de trioder? 

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Tror ikke du bliver skuffet...mange herinde roser Thorhauge og hans produkter.

Ja, men hvordan med at høre grejet og sådan? Er det en fysisk butik og hvorfor ta'r de ikke plastic men kun bankoverførsel el. kontant? Det er det samme med Vassagohifi, de ta'r heller ikke plastic. Jeg er jyde, jeg smider ikke penge ud til højre og venstre og er da vant til at en forretning ta'r Dankort? er der andre forhandlere som sælger samme mærker?

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Vi prøver lige igen...thorhauge er osse jyde så mon ikke i taler samme sprog. Jeg er sikker på han gerne tager imod et besøg.

Kontakt info i bunden af denne tråd hvis l**tet virker.

mvh

platini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hej Svend88

Du kan roligt kontakte Steen Thorhauge,hans produkter er fremragende lyd og kvalitet for pengene.

Jeg har send en pb til dig.

Mvh
Platini

Til top Vis platini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af platini

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Vi prøver lige igen...thorhauge er osse jyde så mon ikke i taler samme sprog. Jeg er sikker på han gerne tager imod et besøg.

Kontakt info i bunden af denne tråd hvis l**tet virker.

mvh

Okay jeg forstår, vi taler om direkte salg fra privaten, altså en hjemme butik, det er bare nyt for mig når det gælder lydudstyr, så er der jo osse garanti inden for købeloven 

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
@bittermand

Den er sgu flot...hvor godt holder de trioder? 

Holder i hvilken forstand?

Musikalsk så godt, at det somme tider går lidt for rigeligt ud over nattesøvnen og det sociale liv. Kort sagt, høres der RÅ mængder musik her i huset!

I mere jordnær forstand, er det en modkoblingsfri single ended konstruktion, så det er vel fuld tomgangsstrøm. Ifølge firmaet skulle rørernes levetid være 2-3000 timer.

Prøv at svinge forbi hjemmesiden, for han er godt nok en gut med MANGE meninger om rørkonstruktioner, kinesiske kontra vestlige produkter og alskens tweaks/voodoo. Det burde være interessant læsning for en med navnet tube mania......hehe!

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Kontakt Thorhauge.

Så er din søgen næsten med garanti ovre.

MVH WRONG

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

@bittermand

Ok...har været der før...kan du kontrollere / indstille strømmen i din forstærker. Formoder hvert trin (2stk 300B) bør trække 180mA.

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes