Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Classic, Rør eller transistor i pre?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2009 kl. 05:34 | IP-adresse registreret  

Hej med jer alle :)

Jeg har i noget tid gået og leget med tanken om at tiden ikke er moden til surround i mit lille værelse(Min forstærker er pt. en Denon AVR-2106), så jeg overvejer, midlertidigt at droppe dette, tilfordel for et dedikeret stereo setup. Når jeg får flyttet til noget større, kan surround så implamenteres igen.

Jeg har haft en del kig på classics produkter, da de tilsynesladende giver rigtig meget vellyd for pengene, en kvalitet jeg i disse SU tider værdsætter betydeligt :)

desuden værdsætter jeg god og ærlig lyd, dog gerne til en lidt varm side.

Jeg hører meget blandet musik, med undtagelse af techno og klassick musik. Dog forekommer akustisk musik ofte.

Højttalerne sættet skal spille på, er pt et sæt gamle jamo højttalere, ikke noget at skrive flere linjer om. På sigt kommer det dog nok til at skulle spille på et sæt dali 450.

Derfor, har jeg haft kig på classics pre/effekt kombination, og fundet de har 2 forforstærkere, som så kan sættes sammen med en 8.0b.

Jeg har egentlig allerede besluttet at det skal være den effekt(med mindre der er nogen der kan overbevise mig om noget andet?  ) men hvilken forforstærker ville i anbefale.

Nu er jeg klar der er meget få der har hørt disse to, men jeg skal jo prøve. Der er tale om:
Classic 9.0
og
Classic 10.0

Håber der er nogen der har mod på at komme med lidt input :)

God søndag

Mvh

Peter
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

philips
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg kender ikke de omtalte sæt som du taler om,og det fremgår at du heller ikke kender noget til dem.Hvis jeg var dig,ville jeg droppe ideen om at købe noget overhovedet,som jeg ikke kunne lytte til inden jeg handlede.Der er så meget gear til salg og efter min mening er det fordi at der er mange som køber og siden hen finder ud af at det ikke rigtigt var det de egentlig ville have.Det er til gengæld en kæmpe fordel for dig,som er på SU.Tag ud og lyt dig frem til det der lyder godt i DINE ører og så glem hvad andre fortæller dig om god lyd.Der er rigtig meget lækkert til salg til en rimelig pris og så ka du lytte inden du beslutter dig.Go fornøjelse,for det er nemlig lige det det er.

.

Til top Vis philips's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af philips

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

hehe:)

Og du skal have helt ret philips, man skal som udgangspunkt lytte til det, helt enig.

Egentlig var spørgsmålet lidt tænkt som et teoretisk spørgsmål, med en specifik kicker :)
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes