| Forfatter |
|
Ronnie Larsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 18 Marts 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i kloge hoveder 
Jeg har et Loewe Xelos 37" med signalbox, som jeg er rigtig glad for! Mit musikanlæg er B&O med "pibehøjtalere" dertil har jeg et link i køkkenet. På loftet ligger der sådan en linkboks tror jeg det hedder? Derfra har jeg et kabel med 8 benet stik, der sad i mit gamle B&O tv. Så kunne jeg både linket i køkkenet og via anlæg tænde fot tvét og høre det i køkkenet. Mit ønske er nu at forbinde højtalere og anlæg til tvét så jeg kan få lidt mere lyd! (fattigrøvs) surround sound .
Alle informationer er vel i det 8 benet stik jeg før havde i B&O tvét? Nu skal de informationer så i Loewe tvét, tvét er forbundet med signalboxen og en Loewe DVD.
Kan man det? Findes et sådan kabel? altså 8 benet i den ene ende og til signalboxen (formoder jeg) i den anden.
Som det sikkert fornemmes er jeg helt blank
Mvh. Ronnie
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 18 Marts 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv Peter Pan's B&O tråd.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 Marts 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronnie
Det 8 polede stik du omtaler er er PowerLink DIN stik. Men start med at læse denne tråd i gennem og se om der er noget du kan bruge, for jeg aner ikke hvad den omtalte signalboxen indeholder.
Tryk her 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter og Anderz
Jeg har kigget tråden igennem og umiddelbart er der ikke noget jeg tror jeg kan bruge.
Signalboxen er også en harddisk optager og der der er diverse slots og vist også der fjernsynet bliver styret fra, det er også i den min dvd og ekstra harddisk optager går i.
Der er alle mulige indgange til av. Men findes der en overgang fra powerlink kablet til et eller andet audio halløj?
Ville det hjælpe med et scan af bagsiden af signalboxen?
Mvh. Ronnie
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen. Hermed et forsøg på, at indsætte et billede af signalbox bagsiden.

Glemte også lige, at rose "Peter Pan´s" fantastisk oplysende og gode tråd!!
Mvh. Ronnie Larsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie
Det ser ud til at denne tilslutning kan bruges. 
Det er vigtigt at det lyd signal man henter her kan volume styres (preout). Ellers sender du fuld lydstyrke ind i de aktive højttaler, og det kan de vist ikke klare ret længe.
Prøv med et Phono -----> Phono kabel til BeoLab 8000.
Hvis dette forsøg virker, og du kan styre lydstyrken med din TV fjernbetjening, og syntes det lyder ok kan du jo tilslutter på L & R med Phono ---> 5 polet- DIN adapter du sætter i AUX IN. på B&O anlæg.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er super Peter Pan.
Og jeg har godt set der er phone stik på nogle "piber", der er bare ikke på mine 
Så, findes der en overgang fra det 8 benet til phone??
Mvh. Helt blank Ronnie Larsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
glem lige det sidste! Jeg har phone stik !! 
Og jeg vil prøve det! Dog var mit naive ønske, at jeg kunne bruge det powerlink kabel (8 benet) der allerede er ved tvét? Det er trukket genem væggen, op på loftet, ned igennem en anden væg og ind i anlæget (hader synlige ledninger, nærmest en sygdom :-)).
Det tog 100 år og en sommer og var noget skidt, at lave.
Men det kan det så ikke?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie du kan da bruge dit PowerLink stik, hvis dit B&O anlæg ikke er så gammelt at der ikke findes PowerLink stikdåser. Hvis de findes, sætter du da bare PL stikket i der. Står du så i et linkrum og trykker Feks A AUX vil du få tv lyden i rummet. Altså hvis du indsætter den Phono til DIN adapter mellem tv og anlæg jeg har beskrevet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |