Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 02:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD MK3 eller Lyngdorf TDAI 2200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Elias
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hello,

jeg er ved at vælge ny forstærker og er lidt splittet mellem to poler, Nad MK3 eller Lyngdorf TDAI 2200 - det er jo to helt forskellige veje at gå, i
know, men ville høre om der er nogen der har evt. erfaringer, gode eller dårlige med de to kandidater.

De skal spille på et par Mentor 6, som først bliver skiftet ud om et par år.

Til top Vis Elias's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elias

cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Klubben fører alle tre produkter, så det er bare at komme afsted og lytte 
Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Vil du blive ved med at bruge din atoll som signalkilde? I så fald kunne det være meget relevant at tage den med ind i
klubben og sammenligne den med Lyngdorfens "DAC".
Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

Elias
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

jeg låner Lyngdorf forstærkeren med hjem i weekenden, så ville jeg lige teste den sammen med Atollen, men planen er at jeg, alt afhænging af hvilken forstærker det bliver, også vil erhverve mig enten en Nad masters series cdafspiller eller en Lyngdorf, så Atollen vil kun bliver midlertidig.

cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hvis du påtænker at købe den tilhørende cd-afspiller kan det vel være fuldstændig ligegyldigt hvordan forstærkeren klarer sig med din atoll

Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

cktoft skrev:
Hvis du påtænker at købe den tilhørende cd-afspiller kan det vel være fuldstændig ligegyldigt hvordan
forstærkeren klarer sig med din atoll

Tja, men hvis han regner med at skulle bruge Lyngdorfens digitale indgang, skulle resultatet gerne være det samme.
Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har haft begge fors. Baade med og uden rum dir.

Jeg syndes ikke meget om nogen af dem.

Lyngdorf: Kold,ikke musikalsk,S lyde.

Nad: Tjaa NAD er vel NAD men ok meget for pengene.

Men men,det er dig skal lytte ikke os'

Begge fors blev spillet med masser af forskellige kabler samt cd afspiller alt fra 3k - 60k klassen.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Winter,

Hvilket højtaler-par har du brugt sammen med Lyngdrof'en, da du kan høre S-lyde? Hvis det skal være rigtig musikalsk med atomsfer, skal det vel være rør-forstærkere, eller?

Til top Vis Pengzi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pengzi

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jm lab 907BE

Jm lab 1027BE

Snell E2

B&W 805 Matrix.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Hey!

Har hørt begge forstærker på et sæt helicon 400 mk2, lyngdorf er ikke min kop te, syndes den var lidt kold endvider skænger i diskanten. Jeg ville bestemt vælge nad m3 til et sæt mentor 6, 15000 kr for sådan en forstærker er et røver køb i forhold til lyngdorfen. Masser af kraft, flexibel og god dynamik.. Held og lykke med dit valg

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er heller ikke meget for Lyngdorf`s forstærkere, så skal det være en af de 2 så ville jeg også tage NAD`n.

Men har du tænkt på at der er andre steder en HiFiklubben du kan købe HiFi??? Til 15K er der mange andre integrerede forstærkere som er mere spændende end de 2 du nævner. Samt brugtmarkede vil der også være stor mulighed for at finde noget rigtigt interessant.

Men held og lykke med jagten

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Er meget enig med Pierre mht. at også se på de udbud af forstærkere uden for HFK. M3 var også på min "indkøbsliste" tilsammen nogle ht'ere fra HFK; men har opdaget at hvis man leder efter udstur af en lidt mere high-end klasse (end de mest populære), er der mange andre muligheder end lige netop én eller to bestemte butikker. Har siden fået megen inspiration her fra sitet samt at det endte med at jeg fik købt mine drømme højtalere et andet sted end der, hvor jeg startede med at lede...

Så held og lykke!

Edit: stavefejl.

Til top Vis Pengzi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pengzi

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Pengzi skrev:

Er meget enig med Pierre mht. at også se på de udbud af forstærkere uden for HFK. M3 var også på min "indkøbsliste" tilsammen nogle ht'ere fra HFK; men har opdaget at hvis man leder efter udstur af en lidt mere high-end klasse (end de mest populære), er der mange andre muligheder end lige netop én eller to bestemte butikker. Har siden fået megen inspiration her fra sitet samt at det endte med at jeg fik købt mine drømme højtalere et andet sted end der, hvor jeg startede med at lede...

Så held og lykke!

Edit: stavefejl.

Man må gå udfra at Elias er klar over at der findes andre produkter og butikker end hifi klubben, men nu spørger han om erfaringer med 2 bestemte mærker, han har sikker også en grund til netop at vælge hifi klubben.. 15000 kr for en nad m3 det er da high- end, det kan da ikke gøres meget beder for de penge, med mindre man køber brugt..

Elias
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har lånt lyngdorfen med hjem her i weekenden og jeg må blankt indrømme jeg synes den spiller virkelig godt. Jeg hørte Nad'en i butikken og var bare ikke voldsomt imponeret, men det er også en unfair sammenligning at tro det er det samme at sidde i hifiklubben og høre ét nr. - kontra at sidde i sin egen sofa hvor alt er instillet efter behov og man har god tid til at høre efter (og dominos!)

Jeg har skam overvejet en del andre mærker, jeg har faktisk aldrig haft en forstærker fra hfk, nu hvor jeg tænker over det, men jeg synes pt. ikke der er noget der er lige så interessant som lyngdorfen, hvis i har forslag i prisklassen er i meget velkomne.

Det jeg synes der holder 100 ved lyngdorfen er at det lyder som om alle detajler er med, og det hele lyder bare klinisk rent - (ja det kan jeg desværre godt lide) det savner jeg meget i min gamle atoll, men ok, der er også en prisforskel på 12500.-

Drømmen pt. er at forstærkeren seneres skal kombineres med et par dali euphonia, så den skal kunne trække en del, evt. udbygges med et seperat effektled, eller hvad det hedder. Forslag?

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Find en Tda2200 brugt,de hopper op engang imellem paa KSB fra 14-22k m/u room.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Elias:

Jeg kan godt forstå at du syntes Lyngdorf lyder godt pga den er så klinisk ren i lyden og at alle detaljer er der. Men det er (for mit vedkommende) desværre også trættende i længden. man bliver simpelthen musiktræt.

Samlign det med hende blondinen du møder en lørdag aften. Utrolig flot, dejlige store detaljer foran, læber som bare skriger efter at ............... Fedt i starten, men der mangler indhold og sjæl. Det samme kan man sige om Lyngdorf`n, den tager dig med storm, men man bliver hurtig træt af det. Da den mangler sjæl og musikken bliver trættende i længden.

Men igen så er det jo dig som skal vurdere det og finder du Lyngdorfen interessant så er det jo den du skal have og der skal du jo heldigvis være totalt ligeglad med hvad jeg og andre mener

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Elias:

Jeg kan godt forstå at du syntes Lyngdorf lyder godt pga den er så klinisk ren i lyden og at alle detaljer er der. Men det er (for mit vedkommende) desværre også trættende i længden. man bliver simpelthen musiktræt.

Samlign det med hende blondinen du møder en lørdag aften. Utrolig flot, dejlige store detaljer foran, læber som bare skriger efter at ............... Fedt i starten, men der mangler indhold og sjæl. Det samme kan man sige om Lyngdorf`n, den tager dig med storm, men man bliver hurtig træt af det. Da den mangler sjæl og musikken bliver trættende i længden.

Men igen så er det jo dig som skal vurdere det og finder du Lyngdorfen interessant så er det jo den du skal have og der skal du jo heldigvis være totalt ligeglad med hvad jeg og andre mener

Fuldstændigt rigtigt Pierre..

Elias måske du skulle låne m3 eren med hjem inden du beslutter dig, specialt hvis du sener skal opgrader med dali euphonia, jeg ville ikke være i tvivl, og så lige lyngdorf roomperfect processor som mondul,sæt den til din m3..

Elias
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Kan Roomperfect kombineres med andre forstærkere end lyngdorfs egne!?

Fin metafor Pierre , - det skal faktisk siges at jeg lå og hørte de sidste plader på lyngdorfen her ved 15 tiden, og pludselig skulle der bare slukkes for musikken, det kunne overhoevedet ikke gå hurtigt nok, det føltes meget belastende for øret. Nu sidder jeg med Atollen koblet til igen, den spiller ikke ligeså rent, men øret slapper mere af.

Jeg må skisme nok hellere prøve en Nad m3'er også - livet er hårdt.

NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Elias skrev:
Kan Roomperfect kombineres med andre forstærkere end lyngdorfs egne!?

Den løse RP-1 kan sættes ind mellem for/effektforstærker (eller i en evt tape mon. sløjfe) på andre fabrikater.
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes