| Forfatter |
|
audio4ever Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal være en god og dyb bund med massere af punch. Toppen skal være detaljeret,høj og klar, men uden at blive for
dominerende. Jeg skal ikke ud i noget surround. Jeg vil gå direkte "tilbage" til stereo igen. Det skal bruges primært til musik.
Mange tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes du skal tage et lyt til Rotel! de er i mine ører i lige hvad du leder efter.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine erfaringer med tilskriver ikke 850'eren som værende et godt match med rotel, tværtimod.
Crown powertech 2.1 var et virkeligt godt match, idet ejeren mildest talt ikke var tilfreds med sin nad. ejermanden valgte dog i sidste ende en crown XLS 602. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfering er også ROTEL som et godt match..
Men i det hele taget så ska du find en forstærker der har nok af overskud og som kan levere nogle ampere, før at de vækker 850,erne til live..
jeg har selv en Rotel RB-990 som har været koblet på mine 850'er
MVH
Ulrik
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850 er et glimrende match til din h/k....
Hvorfor spørger du når du alligevel tager hvad du har - eller har haft i forvejen - qua dit spørgsmål angående Dali 850 sammenlignet med rigtige højttalere i en anden tråd. __________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder interessant med Rotel, min eneste bekymring er dog, om toppen vil blive for skarp or dominerende?
For det syntes jeg godt at 850'erne kan have en tendens til.
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD er iøvrigt heller ikke lige min kop te.
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en smagssag. Jeg synes bare det er værd at give rotel et lyt!
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke sådan en Crown-fidus ville være sagen til de Dali 850. 850'eren har jo den typiske Dali diskant, som kan være enooormt lyttetrættende.
Crown'en har tilstrækkeligt med power til at drive sådan et sæt til UG med kryds og bolle.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal ihvertfald ikke kun være rå kræfter, det skal være musikalsk, da jeg også høre en del klassisk musik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio4ever skrev:
Det skal ihvertfald ikke kun være rå kræfter, det skal være musikalsk, da jeg også høre en del klassisk musik.
|
|
|
Hvad mener du med musikalsk? __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio4ever skrev:
Jeg syntes mest at når man glor på nogle af de crown forstærkere der er til salg på den blå avis, at det minder om sådan noget "PA" udstyr, lidt ala cerwin vega.
|
|
|
Du må aldrig sammenligne de to. selv crowns små xls fortærkere får de største CV trin til at ligne en pigespejder udflugt, og fremstår ekstremt dynamisk og velopløst i sammenligning med. (nej, det er ikke bare ordgeil, men reel a/b sammenligning)
Jeg har godt nok lige lånt min egen powertech ud, men jeg tror sagtens det kan lade sig gøre at fremskaffe en anden crown låne forstærker hvis du er interesseret, om ikke andet så for at prøve det. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Harman/Kardon signature effektforstærker. De havde deres signature serie i 90´erne. Så hvis din reciever har preout, kan du bare koble den på det du har.
Der er en til salg på KSB til 3000,- kr http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=112504. Den skulle være kraftig nok. __________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har A/B testet Nad 216thx op imod en Rotel på 2x70 watt, kan ikke lige huske modellen. De havde begge utrolig godt styr på 850'erne, og kunne spille dem op til voldsomme lydniveauer. Naden havde en bløder lyd, og lød lidt bamset i det i forhold til, men meget behageligt. Rotel'en derimod var mere tilbagelænet i bassen, og havde mere fokus på især diskanten (ikke på en dårlig måde) som gav en rig del detaljer fra sig. Jeg valgte den dog fra da jeg synes den tog for meget af bassen, diskant og mellemtone kunne jeg fint leve med.
Hvis du får muligheden synes jeg du skal give rotel et lyt på dine højtallere. Og selvom du siger du ikke kan lide NAD ville jeg også se lidt efter en Nad S300, den skulle være utroligt vellydende.
Ellers kunne en spændende effektblok være en DOXA 70 eller 140. Der er også Holfi og Xindak som jeg finder ret interessante at høre på et sæt 850.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal i hvert fald være en forstærker der er yderst afdæmpet i diskanten...
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene allesammen.
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers så er den nye harman kardon hk 990 måske det du leder efter, det er en integreret svend der ikke kan sammenlignes med de andre HK modeller. Harman Dk, har fortalt mig at det er den gamle Citation der ligger til grund for HK 990. Spec. taler også for sig selv +- 200 amp skal nok holde dine basser i jerngreb. Har selv en på prøve og er rimelig sikker på at jeg beholder den, er meget begejstret for den. Den spiller lækkert detaljeret og fløjsblødt i diskanten, og bassen den er for fed at lytte til, den er hverken mudret eller for meget af den, men man kan simpelhen mærke at forstærkeren har dem i jerngreb.
En anden fed ting ved den er at den har digital indgang, og rum kalibrering indbygget.
PS. Har selv dali lektor 8 højttalere, som man nok kan kalde en opdateret 850'er.
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se at Dalierne er meget mere krævende end jeg havde regnet med.
Der er virkelig smæk på dem når de kan komme til deres fulde ret.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Du er sikker på du har sat kablerne til dine højtalere rigtigt, alså + fra forstærker til + på højtaler,
Det undre mig at du skal have fuld bas + loudnes . __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se så er der 4 indgange på hver Højttalers terminal boks, men kun 2 på forstærkeren til hver højttaler.
Kablet har 4 ledere i hver ende, men der kan kun bruges 4 til højttalerene, hvor imod fortstærkeren kun har plads til 2.
|
| Til top |
|
| |