| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har igennem længere tid hørt meget vinyl hip hop, dog uden nogensinde at have betjent en pladespiller. Nu har jeg besluttet at jeg godt kunne tænke mig at begive mig ud i at investere i en pladespiller + noget hi-fi, men jeg er rimelig noob på området må jeg erkende.
Jeg har self læst en del på forummet og jeg kan self. konstatere at mit højtalersæt Logitech Z-5500 ikke er 5 potter pis værd, selvom jeg næsten lige har købt det, det er også ligemeget.
Hvis jeg skal starte fra bunden hvad ville så være smartest at investere i først ? er der noget jeg kan starte med ? rummet er ca. 12 kvm, med tv i center lige for lidt info.
Hvilken pladespiller ? kan forstå Rega 3 eller Technics 1210 umiddelbart er det folk anbefaler, men taget i betragtning jeg skal høre vinyl hip hop er der så nogle der bare er bedst til det ? måske en billigere en ?
kan jeg evt. bruge noget af det jeg har i mit z-5500 til at langsomt bygge videre på, hvor det hele self. med tiden bliver udskiftet ?
Desuden hvad er så nødvendigt ? for-forstærkere, forstærkere, receivers, tunere - jeg vil gerne have en GOD lyd, men jeg har ikke noget imod at finde det bedste til prisen, da budgettet ikke er overdrevet. har en fornemmelse af mange gamle dele faktisk er noget at det bedste ? man skal bare liiige vide hvad de hedder... Nakamichi PA 5E II ?!? .. sad lige og kikkede i personen her's tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21546&P N=0&TPN=5
- se evt. næst-sidste post hvor kan skriver sit udstyr, der må findes andre nostalgiske hifi dele man kan erhverve brugt der spiller bedre end noget der bliver produceret idag ? eller tager jeg helt fejl ?
Håber i vil hjælpe mig lidt på vej :)
|