Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ortofon 2M Black - problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har en Ortofon 2M Black monteret på min Thorens TD320 med SME 3009 sII improved. Jeg har imidlertid et problem med lyden fra pickup'en, idet den øverste diskant er for fremhævet. Ingen af de tests jeg har læst om 2M Black nævner dette fænomen.

Kan der være en fejl eller defekt i min opsætning, som giver sig udslag i fremhævet diskant? Eller er der tale om udsving indenfor den varians der kan være mellem de enkelte eksemplarer af typen? Faktisk har jeg jo læst en test, hvor dette problem påpeges for én af de billigere udgaver af Ortofons 2M serie.

Jeg har været meget omhyggelig med justering af pickup og tonearm, jeg mener ikke der kan være fejl i den justering.

Mit setup i øvrigt består af LA Audio-riaa, Electrocompaniet AW100DMB + EC4R-forstærker samt JMlab Electra 907Be-højttalere.

Med min gamle Ortofon OM30 havde jeg ikke problemet, og heller ikke i lyden fra min tuner.

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2009 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

Da jeg lyttede til den,synes jeg den var meget tynd i lyden,men også meget smooth,blød og glat.Jeg tror mere at den ikke er god nok til dig,end der
er noget galt med den.OM 30 er noget fyldigerer i lyden-så vidt jeg husker.Eller du kan gå til forhandleren med hele pladespilleren og prøver at lytte
på der.Det kan være han kan hjælpe dig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes