Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 05:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Subwooferkabel som almindeligt signalkab. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lydpeter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 April 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Som følge af dårlig kommunikation med en sælger er jeg kommet til at købe et brugt subwooferkabel, som jeg troede var et almindeligt signalkabel - et Taralabs prism sub interconnect. Kablet var rimelig billigt, så jeg vil nødig have bøvlet med at skulle til at sælge det igen og finde et andet i stedet.

Mit spørgsmål er nu, om subwooferkablet ikke vil yde omtrent ligeså godt som et almindeligt signalkabel i samme prisklasse (nypris 3-400 kr.). Det er vel i høj grad de samme kvaliteter, som adskiller dette og et almindeligt signalkabel fra lakrids-kabler. Det er f.eks. stadig lavet af kobber med meget høj renhedsgrad og med forgyldte og skærmede stik.

På forhånd tak for hjælpen!
Til top Vis Lydpeter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydpeter

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hvis det er et sub-kabel er der vel kun et stik i ihvertfald den ene ende? Passer det så bare prøv det, kan ihvertfald ikke skade noget. Tror ikke der er den store forskel i den prisklasse. Nogle vil selvfølgelig sige der ingen forskel er bare det er dimensioneret rigtigt og skærmet, men hvem ved.

Mit råd er at du prøver om det lyder som du vil have, og bruger det hvis det gør.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 April 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Kablet er sikkert udmærket, men er det ikke kun mono. D.v.s. at du skal bruge 2 kabler hvis du vil bruge det som alm. signalkabel.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Lydpeter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 April 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Foreløbig tak for svarene.

Jeg har faktisk fået to kabler tilsendt - endda med rød farve på det ene sæt stik og sort på det andet, ganske som på almindelige signalkabler.

Med hensyn til at lytte efter, om det lyder tilfredsstillende, så må jeg indrømme, at selvom jeg nogle gange mener at kunne høre tydelig forskel på kabler, så har jeg også ofte været ude af stand til at høre forskel. Og når jeg køber kabler til et par hundrede kroner, så forventer jeg ikke nødvendigvis at kunne høre forskel disse og andre kabler i nogenlunde samme prisklasse. Ikke desto mindre vil det være dumt at bruge sub-kabler, hvis jeg i stedet kunne købe andre kabler til et par hundrede kroner, som ville give en lidt bedre lyd. Efter min opfattelse kan en forskel godt være et par hundrede kroner værd, selvom den ikke er stor nok, til at jeg kan høre den i en AB-test.

Til top Vis Lydpeter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydpeter

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg er informeret, så er kablerne de samme. Sub-kabler er bare ofte bedre isoleret og skærmet, da de ofte skal trækkes forbi alt det andet skrammel man har liggende.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes