Forfatter |
|
MikHolm Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 09 April 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Dette er ganske nyt for mig, at henvende sig i et forum, så i må bære over med mig.Har med stor fornøjelse brugt, det til at søge info men aldrig selv " spurgt om hjælp".
Jeg har lige købt en Leben CS300XS rørforstærker, som bare spiller helt fantastisk i mine øre....Mine gamle højtalere er et par Sonus Faber Concerto Home. Spiller på en Arcam CD73.Jeg syntes jeg har rimelig effekt til at drive Højtalerne. Men vil høre om der nogle der har erfaringer med andre kombinationer af højtalere der måske er lidt mere følsomme som kunne falde godt i hak med Leben forstærkeren. Er der erfaringer med andre el84 rør (monteret med Sovtek) ?
Har kigget lidt på Heybrook quartet , WML og Spendor men har aldrig hørt disse ...
Med venlig hilsen Nybegynderen.
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 18 April 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Quartet vil sikkert passe fint, Spendor er lidt bløde i det, så måske der vil mangle lidt "bid. Cabasse eller Triangle er effektive speakers 90db + også Zu hvis du er til prisklassen
Andre muligheder er Snell K,J,E eller tilsv. - et sæt Royd skobox str. vil være fine...din cd vil nok med fordel kunne udskiftes
|
Til top |
|
|
hifi2me Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 18 April 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harbeth og specielt Super HL5 er kendt for at lave et "match in heaven" med Leben.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 18 April 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mik, Velkommen her. Jeg er spændt på at høre din Leben, når vi laver en aftale en dag. Har været på rørjagt i dag og fandt 34 fine rør, men kun et el84. Det var dog et Mullard (Philips) fra 1955, så det bliver vist ikke mere eksotisk. Om det virker? Det må tiden (og en rørtester) vise. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
MikHolm Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der kan hjælpe mig med små 2 vejs/fuldtone højtaler kandidater til en Almarro a 205 mk 2. Forstærkeren er en single ended klasse a
rørforstærker på 2x5 watt. Så de skal have en følsomhed på ???. Forstærkeren skal bruges i forbindelse med vort tv. Da der ikke er megen plads,
ville det være ganske fint med små højtalere.Håber der er nogle der kan hjælpe novisen.....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Rehdeko vil have en passende følsomhed, disse er dog nok ikke skærmede for TV ?
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle også lige til at sige Harbeth. Det er altså nogle labre kasser. Både Leben og Harbeth er mega old-school og nutidigt på én gang så på den
måde passer de også samme, sådan filosofi mæssigt.
__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
MikHolm Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du ha Kvickly. Det højtaler mærke kender jeg ikke. Dem vil jeg da se lidt nærmere på. Skal de være skærmede for tv ?
|
Til top |
|
|
MikHolm Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eggers. Har selv et par Spendor sp 2/3 Le med en Leben cs 300xs (med Mullard rør i ind og udgangen).Det spiller bare fantastiskt. Har tit savlet
over Harbeth's fine sager, men har aldrig hørt dem.
|
Til top |
|
|
MikHolm Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eggers. Glemte lige Spendor og Almarro a318b spiller iøvrigt også forrygende sammen. Kunne forestille mig, at min Almarro med et par Harbeth
ville være et match in heaven.....
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mik
Du kender jo vejen til Herning og i marts måned vil der måske være noget der kunne interessere dig til din Leben. Jeg må jo ikke reklamere her, så du bliver nødt til smide mig en mail eller ringe.
Mvh
Kennet, Hifi4real
|
Til top |
|
|
MikHolm Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kvickly.
Har set lidt på Redheko. Spændende, men hvor får man fat i dem ? Kunne læse, at grundlæggeren døde for nogle år siden, firmaet eksisterer
tilsyneladende ikke mere ?. Ved du om de har produceret flere forskellige modeller.....måske nogle små i størrelse med Dali Minuet Royal- hvis det
overhovedet er muligt, producere en højtaler med høj følsomhed i den størrelse ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikHolm skrev:
Hej kvickly. Har set lidt på Redheko. Spændende, men hvor får man fat i dem ? Kunne læse, at grundlæggeren døde for nogle år siden, firmaet eksisterer tilsyneladende ikke mere ?. Ved du om de har produceret flere forskellige modeller.....måske nogle små i størrelse med Dali Minuet Royal- hvis det overhovedet er muligt, producere en højtaler med høj følsomhed i den størrelse ? |
|
|
Jeg tror den mindste Rehdeko er RK115, ikke nogen mini og det findes nok ikke med den følsomhed. Der findes ikke meget Rehdeko i DK, lidt i Sønderjylland ved jeg (hos efterkommere af Mr. Rehde) Jeg havde et sæt RK125 som aldrig kom til at fungere, de er meget vanskelige men der er en kult om dem (mest på vinyl)
Firmaet eksisterer ikke mere, enkelte modeller fåes i Tyskland eller Frankrig til høje priser. Lydbutikken havde et sæt RK145 (vistnok) får 10 år siden. Der blev for få år siden dannet et firma der videre udviklede denne højtaler type, husker ikke på stående fod hvad navnet er men prøv at søg google. EDIT: firmaet hedder Tocaro
mht TV så er det vel kun et issue hvis højt. skal stå klinet op af TV..
|
Til top |
|
|
MikHolm Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for dine oplysninger Kvickly, arbejder videre på sagen. Og tak for den interesse du har udvist. Hilsen Mik
|
Til top |
|
|