Forfatter |
|
Lydpeter Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og overvejer, om jeg skal købe et brugt sæt B&W 803. Er det nogen, der har erfaringer med disse højtalere? Hvordan er de i forhold til de nyere B&W 803S? Hvor gammel er modellen (dvs. hvor gamle kan højtalerne højst være, når de sælges brugt uden kvittering)? Hvad vil være en fair pris. De er sat til 18.500, hvilket jeg umiddelbart synes, er i overkanten? Hvilken lydkarakteristik har højtalerne? Jeg håber, der er nogen, der vil dele deres erfaringer med mig. Venlig hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Lydpeter Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager lige en chance mere, inden tråden går i glemmebogen. Der må da være nogen, der har svar på et eller flere af mine spørgsmål...
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lydpeter.
Ingen grund til at give op bare fordi der går 2½ timer uden svar 
Jeg har selv et sæt 803D og synes det er en fantastisk højttaler. I forbindelse med købet prøvelyttede jeg også 803S og var også imponeret over denne. Jeg har ikke hørt den oprindelige, men har hørt fra anden side at den også skulle være i toppen når vi snakker B&W.
Hvad angår alderen, så bliver den type højttalere principielt aldrig for gamle så længe de er velholdt. Jeg vil umiddelbart gætte på de er omkring 6-8 år gamle. Men det er svært at sige uden at vide nøjagtigt hvilken "generation" der er tale om.
Med hensyn til prisen, så kan det diskuteres. Det er ikke unormalt at højttalerne går til ca. ½ pris selv om de har nogle år på bagen. Se om du kan finde andre der har noget ligende til salg og sammenlign. I sidste ende kommer det an på om DU synes det er pengene værd. Evt. se om du kan få lov til at låne dem hjem først.
Håber dét kan hjælpe dig lidt på vej.
/Stefan
|
Til top |
|
|
villavalium Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft BW 803 og var faktisk helt overbevist om at det var en rigtig god højtt indtil jeg hørte "noget andet". Og så oven i købet til 1/4 af prisen ! BW'erne skriger og har en nasal mellemtone, men det er jo ellers det de er "berømt" for, altså deres mellemtone ! Så giv dig tid til at udforske markedet. Mvh |
|
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 29 April 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du burde virkelig lytte til dem, hvis du ikke har gjort det i forvejen. Der er nok meget delte meninger om dem, og personligt
har jeg ikke ret meget positivt at sige om dem.
Du kan altså risikere at blive meget overrasket, på både den positive og negative måde.
|
Til top |
|
|
Lydpeter Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres nyttige råd. Jeg tror lige jeg klapper hesten. Problemet er, at højtalerne ikke er lige rundt om hjørnet. Er der andre oplagte bud i 15-20.000 klassen brugt, hvis der også er krav om, at højtalerne skal være pæne og i lidt klassisk stil? Jeg overvejer også at købe mig et sæt Dali Helicon 400/800 i rosewood. Vienna Acoustics er jeg ikke så begejstret for på baggrund af min erfaring med Beethoven Concert Grand, som jeg synes var for lys og unaturlig i lyden.
|
Til top |
|
|
enten Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
af mine erfaringer sig mig, sådan er det nok med de fleste højttalere, at det er så vigtig hvad man spænder foran sine b&wer, også kabler er utrolig virgtige. fandt jeg ud af da jeg fik et par 703er, har skiftet elektronik og kabler en del gange siden jeg købe dem sammen med thule, og for hver gang lyder de mere og mere lækker:) men selvfølgelig, som der er skrevet, så er man enten til b&w eller ik
|
Til top |
|
|