Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Systemdek IIX ombygning JA/NEJ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en gammel Systemdek IIX stående i kælderen, som bare samler støv.

Nu er jeg blevet inspireret af flere ... som har støvet vinylet af.... så mit spørgsmål til folket er:

Kan det betale sig at modificere Systemdek'en ny plint mm. eller er den bare for ringe!

Fruen vil ikke have den i stuen, "DEN ER GRIM". og der er ikke plads til min Forsell arm ... så jeg er nødt til at finde på noget!

Hvad siger I

SATMIT

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Den spiller da fint som den er - jeg synes det er en kanon pladespiller - meget mere musikalsk end det meste.

Hvis den er for grim og du absolut vil pille, så få den da malet (piano-sort eller lign), smid lidt blygummi i den hist og her og smid en RB-600 på den (den er blevet billig), så kan det ikke gå helt galt...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej David,

Du overser den detalje, at jeg ikke kan montere Forsell armen på den! Skal have noget mere plads fra arm-bord til tallerken - og i det hele taget bliver det for trangt.

Har spillet på den i gamle dage med flere forskellige arme ... og den er for så vidt ok. Men kan ikke bruges i denne sammenhæng uden modifikation.

SATMIT 

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Sælg din Systemdek IIX, og byg fra bunden, ellers vil du blive alt for bundet af Systemdekens konstruktion/opbygning. De penge du får for din Systemdek IIX er en god start til et godt selvbyggerprojekt, hvor der er plads til din Forsell arm.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Sælg din Forsell til mig og køb en fantastisk Rega 300, den kan du sagtens få plads til!!!

Nej seriøst, hvis det var mig ville jeg finde et værk hvor armen kan monteres, ellers køber jeg den gerne.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej Pihl,

Ja og nej ... vil gerne prøve at få vinylen på banen igen. Husker med glæde lyden fra min Forssell - spillede med en Micro RX1500 dengang....

Men så var der en der gerne ville købe værket ... og da jeg ikke brugte spillen, så røg det for 6 år siden eller noget i den stil.

Min Forssel er en af de første fra midten af 1980'erne .... er ikke til salg tror jeg ... men på den anden side ... alt er vel til salg!

SATMIT 

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Flydende ophæng fungere ikke sammen med tangential arme som du selv er inde på. En rimelig løsning kunne derfor være følgende,

Køb en Rega Planer 3 på den blå  , monter RB300 armen på din Systemdeck, og sælg den. Så kan du bruge Rega værket til din egen diy pladespiller ved at genbruge motor, leje og 'indertallerken' fra denne. På dette kan du så montere f.eks.en Scheu akryl tallerken. Disse kan købes kan fra tid til anden købes direkte fra Thomas Scheu på Tysk Ebay.

Hvis du besluttter dig til at sælge Forsell armen skal jeg gerne hjælpe dig af med den...  don't do it.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være du skal sælge din Systemdeck, men at bruge motor fra rega duer bare ikke, så hellere bygge fra bunden, især med tangential arm. Når du bygger kan du selv bestemme størrelsen på plinten. Se f.eks. Vilman's plov, eller send mig en email (privat besked) så kan jeg sende billede af min 4x20 mm MDF + frit stående motor.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Det kan godt være du skal sælge din Systemdeck, men at bruge motor fra rega duer bare ikke, så hellere bygge fra bunden, især med tangential arm. Når du bygger kan du selv bestemme størrelsen på plinten. Se f.eks. Vilman's plov, eller send mig en email (privat besked) så kan jeg sende billede af min 4x20 mm MDF + frit stående motor.

Vi vil da alle sammen se billeder!

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Tilbage i firserne fik jeg gode resultater med et netfilter, en acrylarmbase, dæmpning af de store træflader indvendigt (prøv dig frem) ophængning på en vægmonteret Targethylde, Svalanderspikes (billige hos Svalander.com) og sidst men ikke mindst Heliusarme, der spillede rigtigt godt sammen med IIx'eren. Desværre må man leve med de usselt forarbejdede lifte på Helius. Pas som ved alle pladespillere på med samspillet arm/pick-up.

Held og lykke.

Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes