| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ikke så mange svar... Så må jeg jo skrive selv :-)
Har købt mig en brugt power forstærker, Sugden AU-41 Signature - 112 w dual mono svend og hold da fest hvor det spiller! Overvejede faktisk at gå af med Nautilus højtalerne, før jeg fik denne på. Men nu kan jeg da pludseligt høre hvad det er folk komme op af stolene over, når snakken falder på nautilus 805 (OK, mange gør ikke, men en del gør :-) ). Føj for en soundstage, super holografisk og taktil på de rigtige indspilninger, uden at det hele blive for stort i størrelsen - nice!
Den store forskel fra mine gamle 601'ere er nok at på dem lød alt meget ens også i forhold til soundstage. Med 805'erne åbner der sig et nyt landskab, alt efter hvad man sætter på, selvfølgeligt lidt på godt og ondt. Nogle ting lyder så mindre af lagkage, om man så må sige :-) Men Sugden er vist kendt for at spille meget musikalsk uanset hvad man føder den med, så det går aldrig helt galt og det er super vigtigt for mig, da jeg hører meget blandet. Tror denne let varme, lidt fedt i bunden og lidt afrullet i toppen forstærker er et rigtigt godt partnerskab til en meget afslørende, lidt slank og til tider fremme i skoene højtaler.
Af Copland integreret, Quad 520 og Sugden p-28, var sugden p28 klart den mest velspillende. Den kunne måske ikke helt trække højtalerne men formåede dog stadigt at spille sindsygt musikalsk! Hvis jeg havde andre højtalere, ville jeg nok kraftigt overveje den. Jeg havde den på prøve fra Audio Consult, hvor den står til brugt salg og jeg kan varmt anbefale at tjekke den ud, hvis du er til en "music First", varm og meget center image fokuseret forstærker til få penge. Min nye au-41, spiller lidt mere "korrekt" og har massere overskud.
Overordnet er jeg godt nok overrasket over hvor meget højtaler / forstærker parring åbenbart betyder :-o
|