Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: HEED Obelisk SI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hey

Nu er jeg stødt på så meget positiv omtale vedr. ovenstående produkt, så nysgerrigheden er vakt.

Er der nogen herinde der har lyttet til den lille fætter, eller på anden måde har kendskab til den?

Lyder den rent faktisk så godt som det beskrives, eller er der bare tale om endnu et "over-hyped" produkt?

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 26 Juni 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen der har kendskab til den????

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Har ikke selv hørt den. Men en af mine venner har haft den på prøve. Han siger den meget som Densen. På godt og ondt. Der er fart over feltet og "in your face".

Mon ikke Kosow giver et prøvelyt

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Den er vistnok en videre udvikling af den gode gamle Ion Obelisk, en Engelsk sag fra 80'erne som var rimelig populær "over there" dog i konkurrence til daværende Naim og Onix halv bredde boxe. Creek og andre var også på banen. Disse små forstærkere var langt at foretrække fremfor datidens japanske craplyd. Det er de stadigvæk fremfor meget af det grej jeg har lagt ører til 25 år efter", hvis det giver mening....man får lyst til at spille plader og ikke fokusere på hifi og bunken af sædvanlige testplader.

Heed'en har været undervejs i en årrække - mon ikke du kan finde lidt mere information om dette på de udenlandske forums ?

Jeg syntes prisen er lidt pebret

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Den er vistnok en videre udvikling af den gode gamle Ion Obelisk, en Engelsk sag fra 80'erne som var rimelig populær "over there" dog i konkurrence til daværende Naim og Onix halv bredde boxe. Creek og andre var også på banen. Disse små forstærkere var langt at foretrække fremfor datidens japanske craplyd. Det er de stadigvæk fremfor meget af det grej jeg har lagt ører til 25 år efter", hvis det giver mening....man får lyst til at spille plader og ikke fokusere på hifi og bunken af sædvanlige testplader.

Kan godt huske "Britte" vs. "Japser" krigen tilbage sidst i 80érne og først i 90érne... Det var på det tidspunkt jeg begyndte at slå mine folder indenfor denne hobby...

Jeg husker dog både Creek og Naim som meget "tør" og "fersk" i klangen. (den gang i hvert fald)

kvickly skrev:

Heed'en har været undervejs i en årrække - mon ikke du kan finde lidt mere information om dette på de udenlandske forums ?

Jeg syntes prisen er lidt pebret

Jeg har netop læst en del om den på diverse foraer rundt omkring, og lidt derfor nysgerrigheden blev vakt. Er dog mere interesseret i nogle første hånds indtryk.

Den er jo næsten blevet hyped i samme stil som da Rega Apollo kom frem, og det var der IMHO ikke hold i den gang....

..., og ja, den skal være god til den pris. Der er magne andre rigtig gode amps i det prisleje.

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 04 August 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Stadig ingen der har stiftet bekendskab med denne lille amp....?

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 August 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Kære Dolph:-) eller Friman

Jeg tror at dem der har købt en Heed Obelisk desværre sidder derhjemme og hører musik lige nu istedetfor at følge denne tråd. buuhhhhh...

Som Branchemedlem skal jeg skåne jer for "lyrical waxing" om produktets fortræffeligheder, forstærkeren taler så meget bedre for sig selv, hvorfor jeg selvfølgelig kun kan opfordre dig til at komme forbi og opleve den enten hos undertegnede eller hos Amforamusik. Amfora har den bedste kaffe og Troels er både et bedre og rarere og dermed større menneske end jeg, men jeg har til gengæld den fedeste rytmiske musik

Jeg kan forstå fra andre at der ved "googling" på Pinkfishmedia tråde, og flere fra vores tyske broderland, kan opstå forvirring omkring finish på modellen og dens fremtoning idet der fremkommer billeder af preproduction units, samt den mindre Obelisk i model. Denne har et helt anderledes printlayout (og billigere) end Si modellen.

Udseende og Finish på Obelisk Si er med matgrå kontroller, og hverken sorte eller slebne stål som det ses på andre billeder. Alle Obelisk har siden årskiftet været 100% ensartet i sin finish og i fuld overensstemmelse med de annoncerede billeder herhjemme uden undtagelse.

Mere tør jeg ikke at skrive, jeg risikere jo både stening og anklager for rufferi ligesom stakkels Anni

Mvh Kenn

Sound eScape www.kosow.dk

Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Det er for amatøragtigt at en importør/branchemedlem kan frembringe disse reklame bemærkninger eller forsøg på at påvirke/hjernevaske evt interesserede.

Også på kanten med bemærkninger omkring navnenævnt rufferi - hvor er moderator ?

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 04 August 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på, at den spiller fantastisk. Den er bare 5000,- for dyr, i min verden - kostede den 10k m. psu, ville den være et hit.

Jeg ville nok hellere gå efter Naim's nye Nait XS, hvis jeg var på jagt - DEN ser for fed ud, og læser man lidt på fora, kan man læse, at den rykker.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Ja da, men det er bare et problem når man KUN har læst på et fora at tingene rykker....

Det er jo egentlig MEGET enkelt. Hvis man overvejer om man skal have en Naim XS eller en Heed Obelisk eller noget tredie eller fjerde, ja så lytter man jo blot til dem begge, og vælger den man personligt synes lyder bedst, UAFHÆNGIG af hvad jeg eller andre måtte skrive.

Det var selvfølgelig nemmere hvis man skulle vælge mellem online spil, men der findes INGEN erstatning for selv at lytte, så undgår man fejlkøb hvilket altid har været det dyreste køb af alle.

Både jeg selv og de fleste kolleger jeg kender har intet imod at demo apparater mod konkurrerende produkter, og en samtale med kunden som helhed om lytterum, musik øvrig udstyr og præferencer gør det så meget nemmere at nå i mål.

Sluttelig vil jeg overfor Kvickly og andre selvsagt undskylde min kommentar om sladderpressens yndlinge Anni og Erik (Bonnie og Clyde), det var selvfølgelig ikke rufferi blot vennetjenester...

Cheers..

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 05 August 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

KOSOW skrev:

Ja da, men det er bare et problem når man KUN har læst på et fora at tingene rykker....

Det er jo egentlig MEGET enkelt. Hvis man overvejer om man skal have en Naim XS eller en Heed Obelisk eller noget tredie eller fjerde, ja så lytter man jo blot til dem begge, og vælger den man personligt synes lyder bedst, UAFHÆNGIG af hvad jeg eller andre måtte skrive.

Det var selvfølgelig nemmere hvis man skulle vælge mellem online spil, men der findes INGEN erstatning for selv at lytte, så undgår man fejlkøb hvilket altid har været det dyreste køb af alle.

Både jeg selv og de fleste kolleger jeg kender har intet imod at demo apparater mod konkurrerende produkter, og en samtale med kunden som helhed om lytterum, musik øvrig udstyr og præferencer gør det så meget nemmere at nå i mål.

Sluttelig vil jeg overfor Kvickly og andre selvsagt undskylde min kommentart om sladderpressens yndlinge Anni og Erik (Bonnie og Clyde), det var selvfølgelig ikke rufferi blot vennetjenester...

Cheers..

Ja, man skal træde varsomt. Det er ikke alle der har plads til "sokke-øl"...

Men jeg takker for info. Det er desværre kun et par gange årligt at jeg kommer på jeres kanter af Dannevang, når der skal besøges familiemedlemmer. Men jeg vil da overveje at indpasse et lyt i rejseplanerne, næste gang jeg turnerer i "det mørke"....

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Selvtak, i hvilken "region" bor du, vi kommer skam væk fra mørket:-) du kan blot kontakte os personligt for at arrangere demo på den ene eller anden vis..:-)

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 05 August 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

KOSOW skrev:
Selvtak, i hvilken "region" bor du, vi kommer skam væk fra mørket:-) du kan blot kontakte os personligt for at arrangere demo på den ene eller anden vis..:-)

Bor på Vestsjælland...

Men jeg vil skrive det bag øret, og du hører nærmere når jeg får lidt bedre tid. Frygteligt meget (over)arbejde her oven på ferien, og hvis der også skal være tid til familien, og ét højttaler DIY-projekt der skal laves færdigt, så er tiden knap til lytning af ny amp...

Ser på det når der kommer lidt mere luft i kalenderen....

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

KOSOW skrev:

Sluttelig vil jeg overfor Kvickly og andre selvsagt undskylde min kommentar om sladderpressens yndlinge Anni og Erik (Bonnie og Clyde), det var selvfølgelig ikke rufferi blot vennetjenester...

Cheers..

Helt enig, Kenn - man skal lytte på sagerne.

Nu er det sådan, at der typisk sker en eller anden udvælgelse af potentielle kandidater, ud fra personlige kriterier, som varierer fra person til person.

Jeg villle så bare gøre opmærksom på, at Obelisk SI ikke kom hjem til mig, da den, i min verden, er 5000,- for dyr, da prisen er en væsentlig faktor, når jeg udvælger kandidater til nyerhvervelse.

Når det så er sagt, behøver det jo ikke være tilfældet for andre, da de jo kan have andre kriterier.

...og som nævnt, så tror jeg at den spiller fantastisk - jeg har en Quasar, og den er absolut ikke uden evner.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 August 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Yes nu kender jeg ikke dine øvrige kriterier, men så er vi enige bortset fra at jeg synes at 9.995 er billigt for "at spille fantastisk", men sådan er vi så forskellige I den verden hvor Obelisken kun skulle koste 5.000, der burde Naim XS så kun koste 6.000 og en liter mælk en krone og sådan kan man jo blive ved... Obelisken har nu ikke klaret sig specielt dårligt i forhold til væsentlig dyrere forstærkere, som vi siger i Jylland Men igen alt det har ikke megen betydning, hvad eksisterende Obelisk kunder mener og hvilke produkter der i deres ører har "tabt" til Obelisken.

Lyt til tingene og hør om man synes om det og hvordan udstyret klarer sig i forhold til samme prisklasse eller dyrere. Bare fordi apparatet er halvt så bredt som de andre skrumler, behøver det vel ikke koste halvdelen...Alt for mange bruger øjnene når de køber musikudstyr, lidt som at prøve skoene i skobutikken på hænderne......

Anyway, been there and got the T-shirt - jeg vil hellere have besøg af en musikelsker med 50 plader end én entusiast med 10 signalkabler. Jeg tror man kan finde 10 indspilninger med større lydmæssige forskelle end 10 interconnects...and so what?

Som de siger i HiFi Wars, may the source be with You!!!

Og Friman, du trådstarter. Når børnene er puttet og du er klar til at lukke øjnene og høre om en skotøjsæske kan drible en 3-vejs kasse du selv har smedet, ja så er du mere end velkommen...

Cheers og god sommer til Jer alle!

HUSK AT DET SKAL VÆRE SJOVT AT LEGE MED MUSIKKEN OG UDSTYRET; DET BEHØVER JO IKKE VÆRE SÅ ALVORLIGT OG TRIST!

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 August 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hvorfor burde en XS koste 6000 kr ifht Obelisken's 9995 kr ?

Har du sammenlignet på troværdigt grundlag ? - eller er du "bare" farvet af din sælger rolle ? Det kunne være interessant om der er seriøsitet bag dine kommentarer eller det er salgsgas as usual. (Iøvrigt er jeg enig med dig på et punkt, de fleste halvbredde apparater har været/er en stor succes på lydfronten, måske mere end på look'et - som du rigtignok påpeger)

Iøvrigt vil det være interessant at se på udsalgs priserne ifht udlandet.

Jeg ved Naim er overprissat her i DK ifht UK, hvordan med Heed Obelisk priserne ifht deres hjemland ? og hvor mange forhandler/distributørled skal forstærkeren igennem før slutbrugeren ?

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 07 August 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

KOSOW skrev:

Og Friman, du trådstarter. Når børnene er puttet og du er klar til at lukke øjnene og høre om en skotøjsæske kan drible en 3-vejs kasse du selv har smedet, ja så er du mere end velkommen...

Det er nu et par større dáppolitoer til stander, så der er kun tale om 2 vejs kasser...

Anyway, jeg skriver det på "to-do-listen", og vi høres ved...

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 07 August 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Hvorfor burde en XS koste 6000 kr ifht Obelisken's 9995 kr ?

Har du sammenlignet på troværdigt grundlag ? - eller er du "bare" farvet af din sælger rolle ? Det kunne være interessant om der er seriøsitet bag dine kommentarer eller det er salgsgas as usual. (Iøvrigt er jeg enig med dig på et punkt, de fleste halvbredde apparater har været/er en stor succes på lydfronten, måske mere end på look'et - som du rigtignok påpeger)

Iøvrigt vil det være interessant at se på udsalgs priserne ifht udlandet.

Jeg ved Naim er overprissat her i DK ifht UK, hvordan med Heed Obelisk priserne ifht deres hjemland ? og hvor mange forhandler/distributørled skal forstærkeren igennem før slutbrugeren ?

Er du ikke sød og skrive til told & skat, at de ikke må pålægge så voldsom moms og afgifter?

Og samtidig kunne du så skrive til den ansvarlige minister, at det skal ulovliggøres at erhvervsdrivende må have nogen som helst avance på deres ydelser!

Så skal det nok gå meget bedre alt sammen.

Vor herre bevares....

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 August 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Øøhhh Kvickly, nu var de 6.000 for Naim i forlængelse af de af David foreslåede 5.000 i værdi for Obelisken....Jeg har ikke en holdning om at hverken MÆLK eller Naim er overprissat ej heller andre grejer for den sags skyld....MEN pointen af MIT indlæg er jo NETOP en helt anden end den du anfægter, netop ikke at lade sig styre af salgsgas hverken mit eller andres, men blot at lytte og selv vurdere om man synes et apparat er pengene værd. Det kan da ikke være mere enkelt end at parkere den der - power to the people osv...

Friman, 2 vejs D´appolitoer spændende - to do lister er typisk kedelige - kan bedre lide en "like to do liste" ...:-)

Pas på solen, den kan være farlig....

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

hov, hov, makker - jeg har skrevet, at den var 5000,- for dyr til, at den var interessant for mig - altså at jeg ville være interesseret, hvis den
kostede 10.000,-. Læs lige tråden inden du propper ord i munden på mig.

Jeg synes nærmere, at mælken er for billig. Landmændene må tjene meget lidt, så lidt som økologisk mælk koster. Naim er vel lidt for dyrt, men er
samtidgt også "farligt", for man bilver bidt af upgrade-dillen - det kan næsten altid blive vildere. Jeg er stået af den vogn. KISS hersker her.

"fantastisk" er jo relativt og skal altid relateres til ens forventninger, så lad mig da fortælle dig, at jeg både har oplevet "fantastisk" til 3500,- og
100.000,- og det ene var ikke mindre fantastisk end det andet, for mine forventninger var vidt forskellige.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes