Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 14:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: KT88: S E D (Reflektor) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Halløj,

Det her er måske mere lige en tråd til at få bekræftet min egen antagelse.

For 1 år side skiftede jeg rør i min TVA-1'er til de her KT88 fra Svetlana. Det var lige i den periode hvor Svetlana varenavnet var ppe at ringe pga uenighed med rettigheder/distributør i US.

Nå, anyway købte jeg et quad match fra Hotroxuk. Fik dem installeret og biased til en 40mA. Lyden var lidt mere lys og der var kommet mere magt over tingene (driver mine mellemtoner/diskanter via passiv filter).

Men pludselig var festen over, der gik sikringer i B+'en. Efter nærmere studie fandt jeg ud af at de 3 af rørene trak normal tomgang, men røret der nu kom under mistange kun det kvarte i strøm?!? Pillede jeg det mindste ved bias'en, "himlede" den (trak 0.4A sikringen @ 500VDC) og opgav at skrue mere på den.

Er det ikke rimeligt at antage at den er "gone"? Er der nogen der evt. kan forklare hva' der kan være årsagen (der er ikke noget galt med bias kredsløbet, har sat 4 gl. GE6l6GC rør i som reserve)?

Da de er så nye vil jeg forsøge at få et nyt med nogenlunde samme bias'ing fra hotroxuk

Det er ikke winged C fra samme fabrik men de de slog sig på før fnidret omkring US rettigheder så jeg tror ikke der er den vilde forskel eller???

Hilsen Flemming

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:

Halløj,

Det her er måske mere lige en tråd til at få bekræftet min egen antagelse.

For 1 år side skiftede jeg rør i min TVA-1'er til de her KT88 fra Svetlana. Det var lige i den periode hvor Svetlana varenavnet var ppe at ringe pga uenighed med rettigheder/distributør i US.

Nå, anyway købte jeg et quad match fra Hotroxuk. Fik dem installeret og biased til en 40mA. Lyden var lidt mere lys og der var kommet mere magt over tingene (driver mine mellemtoner/diskanter via passiv filter).

Men pludselig var festen over, der gik sikringer i B+'en. Efter nærmere studie fandt jeg ud af at de 3 af rørene trak normal tomgang, men røret der nu kom under mistange kun det kvarte i strøm?!? Pillede jeg det mindste ved bias'en, "himlede" den (trak 0.4A sikringen @ 500VDC) og opgav at skrue mere på den.

Er det ikke rimeligt at antage at den er "gone"? Er der nogen der evt. kan forklare hva' der kan være årsagen (der er ikke noget galt med bias kredsløbet, har sat 4 gl. GE6l6GC rør i som reserve)?

Da de er så nye vil jeg forsøge at få et nyt med nogenlunde samme bias'ing fra hotroxuk

Det er ikke winged C fra samme fabrik men de de slog sig på før fnidret omkring US rettigheder så jeg tror ikke der er den vilde forskel eller???

Hilsen Flemming

Hej Flemming.

Det lader til at dit rør er dødt.....

De KT 88 du har er billige Sovtek KT 88 hvor der bare er stemplet Svetlana på..... Det har intet med de "rigtige Svetlana at gøre" dem der hedder winged C..... de er væsentlig bedre på alle områder, og meget mere pålidelige.

Mvh.

Allan.

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:

Hej Flemming.

De KT 88 du har er billige Sovtek KT 88 hvor der bare er stemplet Svetlana på..... Det har intet med de "rigtige Svetlana at gøre" dem der hedder winged C..... de er væsentlig bedre på alle områder, og meget mere pålidelige.

Mvh.

Allan.

Hej Allan,

Ja joo, det er tilsyneladende bare et varenavn!! Der er sikkert kun een eller to producenter der ude østpå som så afh. af det vi vil give sætter den glas kolbe og mærke på som vi kan li' at se

Fik et nyt rør fra Hot Rox, med samme bias, og i med skidtet. Bang, så røg sikringen med et smæld så jeg var ved at tabe trimmeren ned i strømforsyningen (500VDC 18700uF) .

Har nu med vario trafo kørt hver enkelt rør op og f...me om ikke et mere er gået

Så nu skal jeg på bestillingen igen.....

Men, du har sikkert ret at havde jeg givet de 700,- mere for winged C eller tilsvarende kunne jeg måske forvente at de kunne klare mosten. Nu er jeg blevet lidt forsigtig og køre rørende ved ca. 37mA, hvilket svare til en 18W afsat. Hva' gør I?

Hilsen Flemming

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:
ABaudio skrev:

Hej Flemming.

Mvh.

Allan.

Hej Allan,

Ja joo, det er tilsyneladende bare et varenavn!! Der er sikkert kun een eller to producenter der ude østpå som så afh. af det vi vil give sætter den glas kolbe og mærke på som vi kan li' at se

Fik et nyt rør fra Hot Rox, med samme bias, og i med skidtet. Bang, så røg sikringen med et smæld så jeg var ved at tabe trimmeren ned i strømforsyningen (500VDC 18700uF) .

Har nu med vario trafo kørt hver enkelt rør op og f...me om ikke et mere er gået

Så nu skal jeg på bestillingen igen.....

Men, du har sikkert ret at havde jeg givet de 700,- mere for winged C eller tilsvarende kunne jeg måske forvente at de kunne klare mosten. Nu er jeg blevet lidt forsigtig og køre rørende ved ca. 37mA, hvilket svare til en 18W afsat. Hva' gør I?

Hilsen Flemming

Jeg har haft 8 styk Svetlana "C" KT88 kørende mange-mange timer med 50 mA, uden problemer. Det er kvali rør... Det samme gælder deres 6550'ere...

Hi-fi livet er for kort til dårlige/billige rør

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Hi-fi livet er for kort til dårlige/billige rør

Hæ-hæ, det har du sgu' ret i!! Den futtede af dagen før jeg skulle have nogle hifi øre på besøg, så nogle små gamle 6L6GC måtte klare ærterne .

Det kan være til juletid jeg må på den "C" vogn .

Hilsen F.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

=C=

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:

Mvh.

Allan.

Jaa, joo er det ikke noget med at det er noget de kalder Reflector, i Rusland, der producere de her rør? Det sjove er at jeg jo har købt de Svetlana KT88 (Reflector produceret) før de blev "ugle" set. Den såkaldte Svetlana producent lavede vist ikke KT88 før der er kommet med det her winged C noget eller hvad?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

har selv lige skiftet de SED EL34 ud til fordel for Winged C. Der er en verden til forskel.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:
Jaa, joo er det ikke noget med at det er noget de kalder Reflector, i Rusland, der producere de her rør?

Jo, de rør der står "Svetlana Electron Devices" på nu er lavet af Reflektor i Rusland (som også laver Sovtek, Electro Harmonix, Golden Lion, Mullard, Tung-Sol og hvilke navne New Sensor ellers har købt).

Citér:
Det sjove er at jeg jo har købt de Svetlana KT88 (Reflector produceret) før de blev "ugle" set.

Hvis det er længe siden du har købt den, kan det jo være Svetlana rør. Hvis der også er =C= logoet på dem, er de i hvert fald lavet af Svetlana.

Citér:
Den såkaldte Svetlana producent lavede vist ikke KT88 før der er kommet med det her winged C noget eller hvad?

Reflektor lavede i starten ikke 6550/KT88 typer, man købte dem af Svetlana

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Lige for at runde udskiftningen af så fik jeg liv i skidtet igen . Men forinden skiftede (loddede) jeg om på udg. trafoen således at det nu er 4 Ohms udtaget der benyttes, til mine mellemtone/diskant. Som iøvrigt belaster med 8 Ohm Da jeg for det her år siden satte disse Reflektor (Xpo-pul) SED KT88 i skiftede jeg nemlig fra 4 til 8 Ohm udtaget.

Dengang studsede jeg over at det ligesom om at der var en lidt mere tilbageholden lyd fra disse KT88'er. Men nu, pt, hvor jeg er tilbage på 4 Ohm, er der godtnok kommet mere "attack" på. Som om at transient behandligen er blevet bedre !?!

Jeg så en trå fornyligt der vist nok også handlede om skift mellem 4 vs. 8 Ohm, men har ikke kunnet finde den.

Er der ellers nogle der har "tweaket" lidt i det?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes