Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Parallelle indgange på effekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hkknudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået fingre i den gamle udgave af audiolab 8000SX effekt, der på bagsiden har 2 sæt parallelforbundne phono-indgange - et signal kan dermed føres til sx'eren, og samtidigt videre ( fx til en anden effekt ifm. bi-amping går jeg ud fra).

Spm 1: hvis signalet føres videre vil sx'eren så ikke modtage mindre signal ( = mindre volumen) ?

Spm 2: vil jeg kunne tilslutte 2 enheder til de 2 sæt phono-indgange (fx en squeezebox og noget signal fra tv), og så blot selv sørge for at tænde hhv slukke den enhed jeg vil høre ? er der noget "farligt" i det (går ud fra at de to enheder da vil kunne modtage hinandens signal) ?

Håber der er nogen der husker VRI mm bedre end jeg gør :-)

Til top Vis hkknudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkknudsen

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

SPM 1 >

Mht at videreføre signalet så kan det ske at niveauet bliver mindre men det er ikke ret tit.
Det vil svare til at sætte 2 effektforstærkere til en forforstærker.

SPM 2  >

Du kan næsten helt sikkert ikke have 2 signalkilder sat til den effekt samtidig, da den ene sikkert vil kvæle den anden og omvendt.
Om ikk andet kan du bare prøve for der kan ikke ske noget ved det.

Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

hkknudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej søn,

tak for svar;

SPM1 : teoretisk bliver signalet vel altid mindre, eller hvordan ? Men det kan måske ikke høres.. dette setup er ikke rigtigt relevant, jeg var bare nysgerrig.

SPM2: der vil kun være en af dem tændt ad gangen - så er det måske at opfatte som at den slukkede slet ikke er tilsluttet ? Er lidt bangebuks med at prøve - den lyder sgu godt på et sæt proac super tablette :-)

Til top Vis hkknudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkknudsen

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Vedrørende 1 - Der er ikke andet for end at prøve, hvis du kan høre forskel så skaf en y-adaptor i stedet, eller en anden forforstærker med sual out-put. Med mindre du har "gyldne" ører tror jeg ikke det bliver et problem.

MVH
M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

hkknudsen skrev:

Hej søn,

tak for svar;

SPM1 : teoretisk bliver signalet vel altid mindre, eller hvordan ? Men det kan måske ikke høres.. dette setup er ikke rigtigt relevant, jeg var bare nysgerrig.

SPM2: der vil kun være en af dem tændt ad gangen - så er det måske at opfatte som at den slukkede slet ikke er tilsluttet ? Er lidt bangebuks med at prøve - den lyder sgu godt på et sæt proac super tablette :-)

2 først >

Selvom apperatet er slukket har det en udgangsimpadans der vil kvæle det andet apperats signal... Du er nok nød til at pille stikkene helt ud.

1 >

Signalet bliver ikke mindre hvis signalkilden kan levere strøm nok.
Ligsom en stikdåse med 2 lamper i, der lyser lampe 1 ikke mindre fordi man sætter lampe 2 i Der skal bare være strøm nok (ampere) så vil spændingen (voltene) forblive det samme

Overbelaster man en "stikdåse" så ryger sikringen i målerskabet, men overbelaster man en signalkildeudgang, så falder niveauet

Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes