| Sendt: 07 September 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem, og har haft det gennem længere tid. Jeg har rokeret rundt, justeret, skiftet grej og i længere tid troede jeg at det var rod med mine ører (- kan stadig være tilfældet), men det er der stadig: Min højre side har højere output end venstre side.
Min stue er godt og vel kvadratisk 5,5 X 5,5m med højt til loftet. I venstre side er der en åben dobbeltdør ind til en lidt større stue, og i højre side er der en karnap på godt og 2 kvadratmeters penge med vinduer mod vejen.
Når jeg spiller musik skal den højre højttaler gerne 8 cm længere frem end den venstre førend jeg få et perfekt centreret lydbillede. Det er jo lidt træls, men til at leve med omend det ser lidt skævt ud.
Mit spørgsmål går egentlig på, om det er løsning rent fysisk at flytte højttaleren, eller om jeg skal justere balancen på min Benchmark DAC som har den mulighed hvis man går udenom dens indbyggede volumekontrol. Men så fratager det mig muligheden for at køre direkte gennem min effekt, og jeg skal derfor igennem min pre-amp.
Hvilken løsning giver det mest korrekte lydbillede (man skal jo tage højde fra ændrede refleksione osv.) at flytte højttaleren eller tweake balancen i DAC´en (eller balanceknappen på pre amp...)?
Mvh.
|