| Forfatter |
|
Officer Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er et 6n4 rør også??? tænker på ækvivalent?
__________________ Mvh Rør Rookie
Audioromy 838
Thule dva150b
Chario zyntar 3t
Yamaha rx495rds
Pro-ject Debut III
Audiovector 3x
Marantz PM80
VDH Kabler
tara labs
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit første link henviser til en UHF-triode. Hvis 6N4 røret er amerikansk, er det slet ikke det samme som et russisk/kinesisk 6N4. Du kan iøvrigt ikke erstatte det med et ECC83 uden ændringer i konstruktionen - benforbindelserne er forskellige. Jeg tvivler også på 6N4 og ECC83 er det samme rør. Normalt bliver 6N2 betragtet som ECC83 ækvivalenten (stadig med andre benforbindelser), og dataene for 6N2 og 6N4 ser ikke ens ud... http://klausmobile.narod.ru/td/data/_6n2p.GIFhttp://klausmobile.narod.ru/td/data/_6n4p.GIFVenlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Officer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok sikke enige I er
Jeg kører bla. med 6n4 russer rør og det spiller formidabelt!
Nu har jeg så skiftet rør for at prøve lidt nyt. og ville skifte 6n4 med et E83CC rør men det ville min amp ikke rigtigt være med til. Så nu sidder der 802s istedet for 6n4 og der er HUL igennem.
Jeg står bare hvad??? kan ikke fatte det? nogen af jer der kan? __________________ Mvh Rør Rookie
Audioromy 838
Thule dva150b
Chario zyntar 3t
Yamaha rx495rds
Pro-ject Debut III
Audiovector 3x
Marantz PM80
VDH Kabler
tara labs
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørg "Marianne Jelved" hun ved jo alt!
Uden at svare på det der blev spurgt om  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Officer skrev:
Nu har jeg så skiftet rør for at prøve lidt nyt. og ville skifte 6n4 med et E83CC rør men det ville min amp ikke rigtigt være med til. |
|
|
Kig på de datablade jeg linkede til. 6N4 skal have 6,3V mellem ben 4 og 5. Et E83CC skal have 12,6V mellem ben 4 og 5. Hvis du vil bruge E83CC, skal du forbinde ben 4 og 5, og sætte glødespændingen til 4/5 og 9. Ben 9 er sikkert forbundet til stel (det er en skærm på 6N4).
Citér:
| Så nu sidder der 802s istedet for 6n4 og der er HUL igennem. |
|
|
Hvis det er et ECC802, burde det ikke virke - det kører med halv glødespænding. Hvis dit ECC802 er et gammelt, dyrt rør, så pil det ud. Rør har ikke godt af at køre med halv glødespænding... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Officer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Officer skrev:
Nu har jeg så skiftet rør for at prøve lidt nyt. og ville skifte 6n4 med et E83CC rør men det ville min amp ikke rigtigt være med til. |
|
|
Kig på de datablade jeg linkede til. 6N4 skal have 6,3V mellem ben 4 og 5. Et E83CC skal have 12,6V mellem ben 4 og 5. Hvis du vil bruge E83CC, skal du forbinde ben 4 og 5, og sætte glødespændingen til 4/5 og 9. Ben 9 er sikkert forbundet til stel (det er en skærm på 6N4).
Citér:
| Så nu sidder der 802s istedet for 6n4 og der er HUL igennem. |
|
|
Hvis det er et ECC802, burde det ikke virke - det kører med halv glødespænding. Hvis dit ECC802 er et gammelt, dyrt rør, så pil det ud. Rør har ikke godt af at køre med halv glødespænding...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen |
|
|
Hvis jeg sætter E83cc i så svinger volumen op og ned uden at jeg piller ved noget. plus jeg har søgt med lys og lygte omkring 6n4 og alle steder står det som et ECC83???? __________________ Mvh Rør Rookie
Audioromy 838
Thule dva150b
Chario zyntar 3t
Yamaha rx495rds
Pro-ject Debut III
Audiovector 3x
Marantz PM80
VDH Kabler
tara labs
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Officer skrev:
| Hvis jeg sætter E83cc i så svinger volumen op og ned uden at jeg piller ved noget. plus jeg har søgt med lys og lygte omkring 6n4 og alle steder står det som et ECC83???? |
|
|
Det står der også om 6N2 - det bliver det ikke mere rigtigt af  Hiv røret ud, og mål spændingen mellem ben 4 og 5 på soklen. Der kan både være AC og DC. Hvis du måler 5-7V er forstærkeren lavet til 6N4, og kan ikke køre med andet (evt. 6N2). Hvis du måler 11-13V burde dit 6N4 være gået til de evige jagtmarker, og du kan godt bruge E83CC. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Officer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Officer skrev:
| Hvis jeg sætter E83cc i så svinger volumen op og ned uden at jeg piller ved noget. plus jeg har søgt med lys og lygte omkring 6n4 og alle steder står det som et ECC83???? |
|
|
Det står der også om 6N2 - det bliver det ikke mere rigtigt af 
Hiv røret ud, og mål spændingen mellem ben 4 og 5 på soklen. Der kan både være AC og DC. Hvis du måler 5-7V er forstærkeren lavet til 6N4, og kan ikke køre med andet (evt. 6N2). Hvis du måler 11-13V burde dit 6N4 være gået til de evige jagtmarker, og du kan godt bruge E83CC.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
6n4 har siddet i alle dage, så det kan kun være det rør så, men hvordan kan den så spille med ECC802s og ikke E83CC?
__________________ Mvh Rør Rookie
Audioromy 838
Thule dva150b
Chario zyntar 3t
Yamaha rx495rds
Pro-ject Debut III
Audiovector 3x
Marantz PM80
VDH Kabler
tara labs
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Officer skrev:
| 6n4 har siddet i alle dage, så det kan kun være det rør så, men hvordan kan den så spille med ECC802s og ikke E83CC? |
|
|
Glødetrådene opfører sig forskelligt afhængig af hvordan de er lavet. Derfor fungere nogle rør bedre med halv glødespænding end andre. Men katoden bliver ikke varm nok, og det tager rørene normalt skade af. Så det er ikke en god idé at køre med dyre rør på den måde... Hvis forstærkeren ikke er bygget på print, er det let at ændre den til E83CC benforbindelserne - du kan også montere en omskifter så begge typer kan bruges. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |