| Forfatter |
|
TheRaze Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2009
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både en NAD 3150 og en Sony STR-AV270 forstærker.. Men da jeg ikke har så meget viden omkring hifi, vil jeg lige hører ad hvilken af mine to forstærkere der er bedst?
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange vil nok pege på den "lette" løsning og veje dem. Den der vejer mest, er bedst. Dog kan lyttetest afslører en del. Smag og behag kan også spille en rolle. Jeg hælder mest til NAD'en.
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TheRaze Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi-fjols skrev:
| Mange vil nok pege på den "lette" løsning og veje dem. Den der vejer mest, er bedst. Dog kan lyttetest afslører en del. Smag og behag kan også spille en rolle. Jeg hælder mest til NAD'en. |
|
|
NAD'en vejer langt mere end Sony'en. Men altså er total newbie når det kommer til hifi, så derfor jeg spørger... Så jeg kan gå udfra at NAD'en er bedst eller hvad? - grundet vægten? Nogen der ved ca. hvor gamle 2 modeller her er?
|
| Til top |
|
| |
TheRaze Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
hifi-fjols skrev:
Dog kan lyttetest afslører en del. |
|
|
Og jeg som gik og troede at det netop var her slaget blev afgjort 
|
|
|
Det er nogle gamle, dårlige højtalere jeg har pt., så ved ikke om man kan høre forskel ordenligt..
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil TRO at NADen er bedst. Den er nok bedre dimensioneret, hvilket bekræftes af vægten. Det betyder dybest set bare, at den kan levere noget mere effekt, eller i hvert fald kan levere hvad den er opgivet til. Men ja.. tag en lyttetest.. lyt efter klang, hvor transperent lyden leveres og hvor stram bassen er. Vil især tro, at NADen er bedst i sidstnævnte. Yderligere giver den nok også et bedre stereobillede.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
TheRaze Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja en lyttetest siger alt :p NAD'en levere klart bedre lyd, både bas og diskant :)
takker for hjælpen :)
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
TheRaze skrev:
hifi-fjols skrev:
| Mange vil nok pege på den "lette" løsning og veje dem. Den der vejer mest, er bedst. Dog kan lyttetest afslører en del. Smag og behag kan også spille en rolle. Jeg hælder mest til NAD'en. |
|
|
NAD'en vejer langt mere end Sony'en. Men altså er total newbie når det kommer til hifi, så derfor jeg spørger...
Så jeg kan gå udfra at NAD'en er bedst eller hvad? - grundet vægten?
Nogen der ved ca. hvor gamle 2 modeller her er?
|
|
|
Hej,
Jeg kender ikke Sony, men din gamle NAD er fra 1983, den afløste NAD 3140, og det er en dengang meget rost forstærker både på lyd og effekt.
Den kan køre 2 * 50watt og 1 * 150watt brokoblet.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD3150 er en lille smule kraftigere end 2x50W/8Ohm den levere en 5-10 Watt mere pr. kanal..., men det gør ikke den store forskel i ydelsen, mere vigtigt er det faktum at 3150 er i stand til at levere masser af Ampere i lave impedanser, det skyldes to faktore..., der er ingen strømbegrænser i forstærkeren, der benyttes et sæt Sanken 2SA1216/2SC2921 pr. kanal dette resultere i en real life ydelse på ca. 14A peak i 2Ohm  udgangen levere hvad strømforsyningen yder af WA indtil at kølepladen er "mættet" , når det sker vil en termo-swicth afbryde udgangs-relæet.... generelt kan det vuderes at en NAD 3150 er det der kan betegnes som en en optimeret NAD3020  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |