| Forfatter |
|
jduro Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Nu er tiden kommet til at jeg skal have skiftet min forstærker ud. Og denne gang vil jeg prøve at komme væk fra den trygge verden i hifiklubben. Men jeg har aldrig shoppet forstærkere andre steder end HFK. Så nu får jeg brug for lidt hjælp. Jeg har været i lydportalen i lyngby og har fået lov til at lån en vincent sv-236 og en exposure 3010s i weekenden, hvilket jeg glæder mig helt vildt til. Nu kunne jeg så godt tænke mig et på alternativer til de 2 ovennævnte. Mit budget hedder 13000 kr og højtalerne hedder focal 1027s. Jeg er villig til at prøve alt, vil bare gerne have et par henvisninger til et par københavnske leverandøre som i har erfaring med, og kan anbefale. Håber i kan skubbe mig i retning af et par gode leverandør.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har udstyr fra b.la. HIFI klubben og fra Tape Connection i Århus. Afd. i Årh. har altid givet mig en seriøs og god betjening og de har noget godt udstyr. Prøv at stikke hovedet ind i TP KBH og se hvad du syntes om det
|
| Til top |
|
| |
Snøren Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv lydbutikken på frederiksberg
hyggeligt sted rare mennesker
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale lydportalen som du allerede har været inde i, men du bør bestemt også overveje High Sound - http://www.highsound.dk/. Jeg var der inde i går for første gang, og jeg må sige at det bestemt var en positiv oplevelse.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan varmt anbefale at besøge lars inde i topsound hifi inde på østerbrogade. en meget reel og hjælpsom gut.
god jagt.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Bjarke M Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nuforce hos Karsten fra Studiosound.
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale en Naim Nait XS, fås bl.a. hos: http://www.hififorum.dk/ Her koster den 13.500, og med i det følger en glimrende service hvor du
altid kan låne med hjem og lytte uden du føler at bør købe noget når du afleverer tilbage. Naim har deres egen tilgang til tingene, og deres
forstærkere handler om timing, rytme og musikglæde. Jeg mener Nait XS er sat til 2x60 watt, men det skal du på ingen måde lade dig skræmme af,
Naim er utroligt konservative med deres specifikationer og deres forstærkere kan trække mere end man skulle tro. Dine højttaler er samtidigt
forholdsvis letdrevne 8 Ohm 91 dB, så der er ikke noget problem overovedet. De fleste Naim produkter kan hen af vejen opgraderes med eksterne
strømforsyninger, men
en XS spiller altså også meget meget fint alene. Prøv den op imod de andre du har lånt og se hvad der giver dig mest lyst til at bevæge dig fjollet
rundt på stuegulvet med en kone/kæreste/kat/øl i armene!
Lad os høre hvad du synes om de forskellige ting hen af vejen.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun gode erfaringer med KT Radio på Vesterbrogade. De er alle gode sælgere i butikken, men vil alligevel fremhæve Peter Sejersen som noget helt særligt. God jagt. /Jens
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at give Rega et lyt, findes hos Topsound.
|
| Til top |
|
| |
jduro Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for al jeres hjælp
. Jeg har været i en del butikker, og for en der altid har handlet i Hi-fi Klubben må jeg sige at jeg har bevæget mig ind i en helt anden verden. Alle de steder jeg har besøgt har jeg fået en kanon kompetent service uden nogen problemer med at låne med hjem til et prøve lydt.
På top 3 over de produkter jeg havde med hjemme var naim supernait , vincent sv-236mk og primare I30. Naim var helt kanon men desværre lidt for dyr, så valget faldt til sidst på vincent. En kanon forstærker til prisen syntes jeg. Nu er næste projekt så en ny cd afspiller. Glæder mig til at komme ud i butikkerne igen.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jduro skrev:
Tak for al jeres hjælp
. Jeg har været i en del butikker, og for en der altid har handlet i Hi-fi Klubben må jeg sige at jeg har bevæget mig ind i en helt anden verden. Alle de steder jeg har besøgt har jeg fået en kanon kompetent service uden nogen problemer med at låne med hjem til et prøve lydt.
På top 3 over de produkter jeg havde med hjemme var naim supernait , vincent sv-236mk og primare I30. Naim var helt kanon men desværre lidt for dyr, så valget faldt til sidst på vincent. En kanon forstærker til prisen syntes jeg. Nu er næste projekt så en ny cd afspiller. Glæder mig til at komme ud i butikkerne igen. |
|
|
Tillykke med den ny  Godt at høre at du fik øjnene op for at hifi-verdenen er langt større end HFK. Ikke at de ikke sælger fine produkter i Hifi Klubben, der er bare så meget andet derude der også er lækkert!  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare af nysgerrighed, hvis du kunne lide Supernaiten, hvorfor så ikke en Nait XS?
|
| Til top |
|
| |
jduro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
| Bare af nysgerrighed, hvis du kunne lide Supernaiten, hvorfor så ikke en Nait XS? |
|
|
Det var fruen der fik lov til at komme lidt med ind over beslutningen. Hun var ikke så vild med naims design og så syntes hun at hendes ynglings cd med"dodo and the dodos" lød bedst på vincent. Nu har jeg så haft den et par dage og jeg har på ingen måde fortrudt. Nu glæder jeg mig til at få skiftet den 10 år gamle technic cd-afspiller jeg har lånt af en kollega ud. Bliver fedt og høre hvad det gør ved lyden.
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
OMG
En Vincent når du kunne vælge en Naim, giv XS en chance til, evt 5i på en bedre signalkilde, den burde blæse en Vincent til Langbortistan
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jduro, først og fremmest tillykke med forstærkeren. Hifi er en uendelig rejse, og nogen vil råde dig til at tage til det ene land og afskyer et andet
land, andre har det lige omvendt, men der er ikke andre end dig der kan vide hvilken rejse der giver dig de bedste oplevelser. Hold derfor fast i
hvad du synes lyder godt, og nyd det.
Når det er sagt, så skal du selvfølgelg vide at den forstærker du nu har valgt, har du også valgt fordi den spiller bedst med det signal du giver
den lige nu. En ny cd afspiller, eksempelvis, vil givet lyde anderledes og derfor vil din forstærker også lyde anderledes. Vincent skulle læne sig til
de varme "rør" lyd, hvilket helt sikkert klæder en eksempelvis lidt skarp ældre cd-afspiller. Især hvis du spiller Dodo på den! (Ikke fordi det er
Dodo, mere fordi at dansk 80er musik tit lyder ret så skarpt i sig selv, qua produktionen.) Der er ikke noget galt i dette, mange foretrækker jo for
eksempel vinyl over cd bla fordi det lyder varmere og "blødere". Du skal blot være opmærksom på dette når du vælger en ny cd afspiller, en
decideret varmtlydende cdafspiller vil måske få læsset til at vælte til den forkerte side, du skal istedet kigge efter noget med en masse fart,
attack og rytme. Jeg er farvet, og vil igen foreslå en Naim, den er ikke decideret lys men den har en masse fart og rytme som sikkert vil sætte
godt gang i rørene i din forstærker. Men du må igang med at lytte alternativer igen (det er jo noget af det sjove ved denne hobby) og så er jeg
sikker på at du vil finde et godt bud. Har du egentlig overvejet en streamer-baseret løsning? Jeg har det ikke slev, men hvis jeg skulle starte fra
bunden idag ville jeg nok overveje det.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
|
OMG
En Vincent når du kunne vælge en Naim, giv XS en chance til, evt 5i på en bedre signalkilde, den burde blæse en Vincent til Langbortistan
|
|
|
Det tyder så på at han ikke synes at Naim blæste Vincent til Langbortistan...hver sin smag! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |