Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
Sendt: 27 November 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
Jeg kigger lidt efter stereo forstærkere med digitale indgange, men kan kun finde Harman Kardon HK 990. Er der virkelig ikke andre (<15000kr, ny ikke brugt) eller skal man ud i en surround forstærker for at få det?
Sendt: 27 November 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
virious skrev:
Hvad skulle ideen i det være? At køre digitalt fra din transporter og lade forstærkeren klare konverteringen?
Jeg kører skam analogt fra min Transporter, men jeg har fået et nyt fjernsyn (Samsung 8-serie) hvor der kun at optisk lyd udgang på. Kæresten har noget svært ved at dirigere lyden igennem Transporteren og ud i forstærkeren.
Sendt: 27 November 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
BjarkeHedegaard skrev:
Hvorfor ikke bare smide en DAC på? Æstetiske årsager?
Men ellers ja, så tænker jeg også Lyngdorf. Ellers er der den nye Linn på forsiden af siden her. Men den var vist dyrere end 15k..
Pt. bruger jeg Transporteren som DAC hvilket giver en ganske fin lyd, men hvis der nu fandtes en god stereo forstærker med digitale indgange var det da værd at overveje.
Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
Sendt: 29 November 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
degofedal skrev:
Jeg kigger lidt efter stereo forstærkere med digitale indgange, men kan kun finde Harman Kardon HK 990. Er der virkelig ikke andre (<15000kr, ny ikke brugt) eller skal man ud i en surround forstærker for at få det?
Hvorfor vil du have en forstærker med digital indgang når nu du har Transporteren? Lyden skal jo stadigvæk konverteres fra digitalt til analogt signal (medmindre du en køber "digital forstærker" såsom Lyngdorf 2200 el. panasonic receiver). Jeg tvivler på at du finder en forstærker under 15k der har en bedre indbygget DAC end din Transporter.
Sendt: 29 December 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
Jeg har droppet at købe en ny integreret forstærker og smidt en effektblok direkte på min Transporter som nu bliver brugt som forforstærker. Der er et par billeder nederst på siden her.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum