| Forfatter |
|
rune4000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger lidt efter en Crown forstærker til et stereosetup.
Jeg lender lidt til nogle af de forskellige Crown modeller, men faldt over en Crown csl-1400. Hvordan gør den sig i et stereosetup i forhold til power-tech og micro-tech?. De skal spille nogle JBL 166a op.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan de nemt!
Men hvorfor Crown, som jo først og fremmest i de sidste 30 år har henvendt sig til PA/musikfolket?
Du kan få en million andre forstærkere, som også kan spille et par L166 op - og endda OGSÅ lyde godt.
skal man have Crown, så vil jeg altid kigge efter MACRO-TECH-serien fx en 1202, som er rigelig til L166 og det meste andet., men den er nok lidt dyr i det - men de er godtnok meget stabile i stort set alle situationer.-
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune
Prøv at få fat i Hasselhof herindefra. Han ved vist så godt som alt om Crown.
Jeg spiller selv på deres CTs1200 og må sige at andet HiFi, jeg ellers har haft hjemme siden (bl.a. Lyngdorf, GamuT og Marantz) blegnede noget i forhold til. Jeg vil slet ikke forestille mig deres Studio Reference.
|
| Til top |
|
| |
rune4000 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Du kan få en million andre forstærkere, som også kan spille et par L166 op - og endda OGSÅ lyde godt.
|
|
|
Hej fredmarantz,
Ja det er sandt jeg ka få mange andre forstærkere der kan spille et sæt l166 op, og det kan jeg jo så sige til alle andre forstærkere ligeså.
Crown og JBL er jo en klassiker, og de gange jeg har hørt det har comboen været noget nært fantastisk.
Crown laver flere forstærkere der lyder godt til hifi bl.a. Studio Reference og Power-Tech mfl.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den glade ejer af en Macro-Tech 1201 og Studio Reference II, begge forstærkere er superfede på hver deres måde, men til hifi vil jeg ikke anbefale en Macro-Tech. Lyden er meget hård i den og kan godt være lidt en prøvelse i længden, men til gengæld egner den sig fortrinligt som sub forstærker, da den her rigtig godt fat i selv store enheder (brugte den til min 18" sub tidligere). Men desværre larmer den rigtig meget som følge af den aktive blæser og det bliver man hurtig træt af hvis der ikke spilles højt konstant  Reference er derimod i den helt anden ende af skalaen og giver en meget velopløst, detaljeret og blød lyd - et køb jeg aldrig har fortrudt. Forstærkeren har et enormt kraftoverskud og man følger aldrig, at den taber pusten uanset hvad du spænder for den. M.v.h. Tylle
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
rune4000 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info Tylle, fedt lige at få lidt feedback - havde nemlig også overvejet en Macro-Tech. Lige pt kan jeg desværre ikke komme i nærheden af en Studio Reference (læs manglende finanser), men det er helt sikkert en super fed forstærker.
Nu spiller jeg så heller ikke højt vildt tit, men det er da fedt kunne skrue godt op af og til Du har ikke overvejet at skifte blæseren til en pabst, som mange har gjort med Power-Techen?
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det efterhånden et par år siden jeg købte min 1201, men mener at blæseren faktisk blev skiftet til en mere stille udgave på et tidspunkt. Men vil som sagt ikke anbefale den amp fordi lydkvaliteten er meget PA-agtig/skarp i det, men det er selvfølgelig ikke så underligt  Undskyld for den dårlige hukommelse iøvrigt
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
Jeg er den glade ejer af en Macro-Tech 1201 og Studio Reference II, begge forstærkere er superfede på hver deres måde, men til hifi vil jeg ikke
anbefale en Macro-Tech. Lyden er meget hård i den og kan godt være lidt en prøvelse i længden, men til gengæld egner den sig fortrinligt som
sub forstærker, da den her rigtig godt fat i selv store enheder (brugte den til min 18" sub tidligere). Men desværre larmer den rigtig meget som
følge af den aktive blæser og det bliver man hurtig træt af hvis der ikke spilles højt konstant Reference er derimod i den helt anden ende af
skalaen og giver en meget velopløst, detaljeret og blød lyd - et køb jeg aldrig har fortrudt. Forstærkeren har et enormt kraftoverskud og man
følger aldrig, at den taber pusten uanset hvad du spænder for den.
|
|
|
Er 1201 ikke en MicroTech?
Og hvad er forskellen mellem Micro- og Macro-Tech? Så vidt jeg kan se er udgangstrinnene
opbygget ens og de har også mere eller mindre samme features...
Studio Ref. har så vidt jeg forstår et (nedskaleret) MacroTech udgangstrin men med en anden
feedbackløsning. Line level kredsløbet er dog anderledes (deles vist med K1/K2).
Og jeg kan da også nævne at jeg stadig er glad for min Ref2 - helt underligt at have en
forstærker i årevis uden at få trang til at skifte den ud
|
| Til top |
|
| |
rune4000 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micro-Tech har gain justeringen på bagsiden.
Macro-Tech har gain justeringen på forsiden.
Så vidt jeg ved så er det forskellen på de to.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Tylle skrev:
Jeg er den glade ejer af en Macro-Tech 1201 og Studio Reference II, begge forstærkere er superfede på hver deres måde, men til hifi vil jeg ikke anbefale en Macro-Tech. Lyden er meget hård i den og kan godt være lidt en prøvelse i længden, men til gengæld egner den sig fortrinligt som sub forstærker, da den her rigtig godt fat i selv store enheder (brugte den til min 18" sub tidligere). Men desværre larmer den rigtig meget som følge af den aktive blæser og det bliver man hurtig træt af hvis der ikke spilles højt konstant Reference er derimod i den helt anden ende af skalaen og giver en meget velopløst, detaljeret og blød lyd - et køb jeg aldrig har fortrudt. Forstærkeren har et enormt kraftoverskud og man følger aldrig, at den taber pusten uanset hvad du spænder for den.
|
|
|
Er 1201 ikke en MicroTech?
Og hvad er forskellen mellem Micro- og Macro-Tech? Så vidt jeg kan se er udgangstrinnene opbygget ens og de har også mere eller mindre samme features...
Studio Ref. har så vidt jeg forstår et (nedskaleret) MacroTech udgangstrin men med en anden feedbackløsning. Line level kredsløbet er dog anderledes (deles vist med K1/K2).
Og jeg kan da også nævne at jeg stadig er glad for min Ref2 - helt underligt at have en forstærker i årevis uden at få trang til at skifte den ud  |
|
|
Såvidt jeg ved jo og så hedder den endvidere en "Amcron", spørg mig dog ikke hvorfor de har lavet navnet om på den pågældende amp Men ja Ref II er ikke en amp man bare skiller sig af med, simpelthen fordi den gør sit arbejde så godt, så det er jo altid herligt med produkter der bare virker perfekt. __________________ It's the Crown that makes you king!
|
| Til top |
|
| |
rune4000 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle af modellerne skifter navn, eller har gjort det, når Crown eksporterer dem, så har de været eksporteret under navnet Amcron.
Som fx: Amcron Micro-Tech 2400 = Crown Micro-Tech 2400 Amcron DC300a = Crown DC300a osv.
|
| Til top |
|
| |