Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Krell s300i el. 400xi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender til disse integreret fors.

Hvad er forskellen og har de kræfter?

Er der evt. alternativer i samme prisklasse ca. 25.000?

Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Spændende indlæg. Lytter lige med.

Har selv haft KAV400xi som jeg kun har pænt at sige om. Skulle jeg igen have en integreret forstærker ville jeg sikkert købe sådan en igen.

Kender desværre ikke s300i

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Har haft en 400i - Ganske udemærket, men for dyr her i landet...

En s300i koster ca. 2500$ i USA ....At den så koster ca. 26000 her er en gåde

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en gåde? Jeg interesserer mig meget for guitarer, og har gennem flere år fulgt priserne på C .F. Martin guitarer.

De danske priser følger dollarens op- og nedture, men hvorfor HIFI ikke gør det, er vel kun et spørgsmål importører og forhandlere kan svare på.

Man kan vel roligt konstatere, at i Danmark er der stort set ingen konkurrence på noget som helst, og at vi betaler for meget for altUnhappy, sammenlignet med andre lande.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Ja, det er en gåde? Jeg interesserer mig meget for guitarer, og har gennem flere år fulgt priserne på C .F. Martin guitarer.

De danske priser følger dollarens op- og nedture, men hvorfor HIFI ikke gør det, er vel kun et spørgsmål importører og forhandlere kan svare på.

Man kan vel roligt konstatere, at i Danmark er der stort set ingen konkurrence på noget som helst, og at vi betaler for meget for altUnhappy, sammenlignet med andre lande.

Med venlig hilsen

Hos Wassago hifi følger prisen doller kursen, men ja det er rigtig at mange fastholder den dk pris der er sat år tilbage, et godt eksempel er chord signature 2x4m ht kabel, det har kostet 12k her i dk lige siden det kom på gaden, den gang var 1 £ ca. 12 dkr, nu kan man få det leveret fra uk til omkring 9K, det er sørme mærkelig at de danske forhandlere kviger sig

pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Synes jeg har brugt en hel del tid på at søge priser i udlandet men havner altid på ebay. Hvilke sider bruger i når det enten gælde usa eller england.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Har haft en 400i - Ganske udemærket, men for dyr her i landet...

En s300i koster ca. 2500$ i USA ....At den så koster ca. 26000 her er en gåde

Hvad koster f.eks. NAD M3 i USA?

I Danmark har den længe koster ca. 22.000 - Så blev den sat ned til 15.000. Det koster den hvist nok endnu.

Den står i hvertfald øverst på min liste, når jeg engang skal skifte. Hvis den da ikke stiger igen.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Plinius har et alternativ, der er billigere end Krell 300, og den importør har for få dage siden sat en del priser ned netop pga faldende dollarkurs.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Men der er en ørkesløs debat om priser her og der, måske gider ingen andre end mig svare, for den har været der masser af gange. Danske forhandlere betaler fragt, told, moms osv.
Af samme grunde koster en bil 2-3 gange så meget i Danmark som i Sverige eller Tyskland eller USA for at tage det mest ekstreme eksempel.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun støtte op om Plinius, de laver nogle rigtig solide produkter. Virkelig value for money. Spiller bare rigtig godt!
MEn ville nu gerne ligge øre til en S300i

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Men der er en ørkesløs debat om priser her og der, måske gider ingen andre end mig svare, for den har været der masser af gange. Danske forhandlere betaler fragt, told, moms osv.
Af samme grunde koster en bil 2-3 gange så meget i Danmark som i Sverige eller Tyskland eller USA for at tage det mest ekstreme eksempel.

Ja, blandt andet...det udslagsgivende er jo vores latterlige registreringsafgift på over 180%
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

I mange år - så længe jeg husker tilbage (20år) har man som tommelfingerregel altid kunne tage den amerikanske pris i US dollar og gange med 10, så havde man prisen i dkr. Dette passer egentligt også meget godt nu med rigtig mange varer, så jeg synes egenlig generelt, at forhandlere og distributører følger kursen meget godt.

At det så skal ganges med 10 er de omkostninger der er i forbindelse med at få varerne til landet, lager, moms p.. og papir, men det glemmer kunderne faktisk oftest...... Husk på den gode service og jeres garanti der er en forhandler der varetager for jeres skyld...... Den er vel egentlig også en del penge værd?

Bare lige et lille indlæg;o)

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

pepsi skrev:

Nogen der kender til disse integreret fors.

Hvad er forskellen og har de kræfter?

Er der evt. alternativer i samme prisklasse ca. 25.000?

hej,
jeg har haft en Krell kav 400 xi.
Det den kan er uovertruffent. Den har 2x200 solide watt, den ser godt ud, den har en holdning/ attitude om du vil. Den er utrolig stram i bunden, den har overskud. Den oser af at være kramagtig på  den fede måde.

En krell s300 har "kun" 2x 150 watt, men til gengæld er der mulighed for at tilslutning via USB.

Jeg forestiller mig,og nu er vi jo endnu engang i gætteriafdelingen, at de ellers lyder meget ens.

Krell kav 400 xi er jo udgået og afløst af Krell s300, hvorfor førstnævnte vel  kun kan købes brugt.

God jag efter en ny forstærker!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Nå, lad os komme tilbage til hvad tråden entlig burde handle om, krell S300i vs 400xi. Personlig har jeg ikke den store erfaring med nogle af modellerne, men en logisk tanke må være at stille spørgsmål ved hvor kraftig en forstærker din højtaler kræver, ved at læse de tekniske data kan man se at 400xi har flere "muskler" at rykke med.

400xi: 2x200w i 8 ohm/2x400w i 4 ohm, 800VA trafo, 55000mF con.bank

S300i: 2x150w i 8 ohm/2x300w i 4 ohm, 750VA trafo, 38000mF con.bank

De tekniske data fortæller ikke hvilken der lyder best, blot at 400xi er lidt kraftiger.

pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Nå, lad os komme tilbage til hvad tråden entlig burde handle om, krell S300i vs 400xi. Personlig har jeg ikke den store erfaring med nogle af modellerne, men en logisk tanke må være at stille spørgsmål ved hvor kraftig en forstærker din højtaler kræver, ved at læse de tekniske data kan man se at 400xi har flere "muskler" at rykke med.

De tekniske data fortæller ikke hvilken der lyder best, blot at 400xi er lidt kraftiger.

Ja det har jeg lagt mærke til. Kan bare ikke forstå man laver en afløser, der ikke kan hamle op med den "gamle".

Ellers NAD M3 fedt alternativ.....dog ikke så køn.

En anden ting jeg mener er rigtig træls, er de her billigere fjernbetjeninger der følger med....ligner noget man legede med som barn. Kan simpelthen ikke forstå, man sælger fedt design leveret med et stk. plastik.

Benyt dog samme trick som Densen. Tag lidt ekstra for en super fjernbetjening....

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

pepsi skrev:
dan a. skrev:

Ja det har jeg lagt mærke til. Kan bare ikke forstå man laver en afløser, der ikke kan hamle op med den "gamle".

En anden ting jeg mener er rigtig træls, er de her billigere fjernbetjeninger der følger med....ligner noget man legede med som barn. Kan simpelthen ikke forstå, man sælger fedt design leveret med et stk. plastik.

Benyt dog samme trick som Densen. Tag lidt ekstra for en super fjernbetjening....

Hvis ikke at du har haft remoten til en kav 400 xi i hånden så prøv det. DEn er som et dankort og yderst velfungerende.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Tror du ikke nærmer det er et forsøg på at tilpasse sig nutiden, sådan forstået at man forsøger at lave et lidt billiger produkt nu hvor finanskrisen raser over det meste af EU & US, Den er billiger en forgængeren og har fået usb indgang hvor en dac til ipod osv og er indbygget.

pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
pepsi skrev:
dan a. skrev:

Hvis ikke at du har haft remoten til en kav 400 xi i hånden så prøv det. DEn er som et dankort og yderst velfungerende.

Ha ha. Dankort = plastik. Så skulle du prøve Densens.....den kan slå en mand ihjel

Mener bare helheds indtrykket bliver bedre, ved at man kan mærke det er kval. man har i hånden.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

pepsi skrev:
mn1974 skrev:
pepsi skrev:
dan a. skrev:

Ha ha. Dankort = plastik. Så skulle du prøve Densens.....den kan slå en mand ihjel

Mener bare helheds indtrykket bliver bedre, ved at man kan mærke det er kval. man har i hånden.

Fjernbetjeningen til KAV400xi er på størrelse med et Dankort, men føles bestemt ikke plastik-agtig. Jeg har bestemt set (og ejet) værre remotes

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Figge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Har lyssnat på både 300i och 400xi under en längre tid. 300i är lite mer musikalisk och bättre bas än sin föregångare.

Vad gäller kraft så tycker jag att båda räcker långt, lite beroende på vilka högtalare som skall användas. Det räcker gott och väl till mina Revel M20.

Hade säkert köpt den om det inte hade dykt upp en brukt 400xi.

Til top Vis Figge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Figge

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes