| Forfatter |
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået smækket min effektforstærker til min reciever via left + right preout og har så videre fra effekten koblet højttalerne til...
min reciever har Bi-amp funktion hvor man ka bruge "surround back" kanalerne som ekstra udgange til fronterne, men når denne funktion er aktiveret gælder det så kun højttaler terminalerne eller aktiveres Bi-amp funktionen også på Pre-out terminalerne..??
lige nu er min effektforstærker kun tilsluttet recieveren via Front L+R..
vil min effekt få mere kraft ved at sætte min reciever til biamp og forbinde effekten recieveren via Front L+R & surround back L+R..??
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej strecker.
Det vil med stor sansynlighed også gælde for dine pre-out. Men du skal KUN bruge det hvis du f.eks. har 2 stereo effektforstærkere. Der er ingen pointe i at "bi-ampe" signalet ud til din Cambridge.
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stefan,
Kun af ren nysgerrighed; hvorfra ved du, at strecker har en cambridge? Jeg har nemlig set, at strecker har stillet samme spørgsmål på recordere.dk, og der står han angivet som havende en marantz!
/dreamz
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
|
Hej strecker.
Det vil med stor sansynlighed også gælde for dine pre-out. Men du skal KUN bruge det hvis du f.eks. har 2 stereo effektforstærkere. Der er ingen pointe i at "bi-ampe" signalet ud til din Cambridge.
/Stefan
|
|
|
nu prøvede jeg lige for sjov og tak skæbne..!! jeg var nær blæst ud af stuen, lyd niveauet er blevet tæt på fordoblet..! og en del mere detaljeret lydbillede..
ved ik helt hva der sker i Marantzen når man sætter den på Bi-amp, men det fungerer fandme herhjemme..
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
|
Stefan,
Kun af ren nysgerrighed; hvorfra ved du, at strecker har en cambridge? Jeg har nemlig set, at strecker har stillet samme spørgsmål på recordere.dk, og der står han angivet som havende en marantz!
/dreamz
|
|
|
Min receiver er Marantz og min effekt er Cambridge..
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
Stefan,
/dreamz
|
|
|
Jeg ved ting  Det er ikke den første tråd strecker har lavet herinde, og jeg har blandet mig før 
strecker skrev:
nu prøvede jeg lige for sjov og tak skæbne..!! jeg var nær blæst ud af stuen, lyd niveauet er blevet tæt på fordoblet..! og en del mere detaljeret lydbillede..
ved ik helt hva der sker i Marantzen når man sætter den på Bi-amp, men det fungerer fandme herhjemme..
|
|
|
Hvad helt nøjagtigt har du gjort?
Har du "bare" sat din Marantz til bi-amp? Har du brugt y-stik/kabler fra dine pre-out til effekten? Jeg nysgerrig fordi jeg ikke lige helt kan lure hvordan det vil give så markant en ændring som du nævner.
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg forstår det er både front og back forbundet til effekten, på denne måde vil det spille dobbelt så højt ved samme volumenindstilling. fordi indgangen på effekten får dobbelt power, kan så ikke lige se der er nogen gevinst ved det
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |