| Forfatter |
|
krolben Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har forbundet mit Samsung LE37B650 TV til en Cambridge 650A forstærker. Lydkvaliteten er super god, men desværre lader det til, at lyden høres for tidligt i forhold til billedet. Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle settings til dette i fjernsynets menu, og heller ikke på forstærkeren. Er der nogle råd, til hvad jeg kan gøre for at fikse problemet?
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at slå nogle af billedbehandlingskredsløbene fra. Disse kan desværre forsinke billedet lidt.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
det forklarer at min Pioneer KRP600A og Bluray afspiller (BDP-LX90) har et såkaldt "lip-sync" option. først troede jeg at det må være gas eller marketing vrøvl 
Men der er åbenbart noget om snakken! 
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke B650 serien, men på mit UE46B8050 var jeg nødt til at ændre delay på den optiske udgang i service menuen for at få lyden via anlægget til at passe med lyden via fjernsynet.
|
| Til top |
|
| |
krolben Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg beklager det sene svar, men nu har jeg fået kigget menuerne på TV'et igennem, og kan ikke umiddelbart se, at jeg kan
styre delay. Er der nogle med et TV i B650-serien, der kender til at man kan styre dette?
På min Cambridge 650A forstærker kan jeg desværre heller ikke styre delay.
Er der noget hardware man kan tilslutte, for at fikse problemet? Hvad kan ma ellers gøre?
|
| Til top |
|
| |
krolben Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update:
Med lidt hjælp fra Hifiklubben fandt jeg frem til hvad servicemenuen er. Den kendte jeg ikke.
Alt spiller som det skal nu, og I skal have tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super. Pas på med hvad du ændrer i den. Nævnte de noget omkring garantien? Nogle siger at garantien ikke dækker når man piller i den.
|
| Til top |
|
| |
krolben Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke købt tv'et i Hifiklubben. Jeg var derinde pga. "lykkelige omstændigheder" (køb af Sonos system), og spurgte så,
om de kendte til en løsning.
Medarbejderen sagde, ligesom dig, at jeg skulle passe på med hvad jeg pillede ved, og at det kunne give problemer hvis tv'et
skulle til reparation pga. en fejl jeg havde lavet derinde. Med andre ord: Man kan nok godt opleve, at garantien ryger, hvis man
har ændret noget i servicemenuen.
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme problem med mit Panasonic P42V10E plasma-tv. Umiddelbart ingen muligheder for at indstille dette. Problemet er der kun når jeg bruger den digitale udgang.
Da jeg ikke har en surroundreciever eller et andet apparat der måske kunne løse problemet, har jeg valgt at indsætte en Felston DD740 Digital Delay "Lip-sync correction"-box mellem tv'et og min Cambridge DacMagic. Link: http://www.amazon.com/Felston-DD740-Digital-Audio-Synchroniz er/dp/B0013O964I
Den hjælper mig også med at løse tilsvarende problemer når jeg afspiller Blu-Ray fra min computer.
Boksen virker dog kun hvis lyden kommer før billedet, da den kun kan forsinke lyden. Hvis det er tilfældet, så virker den ganske fint.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|