| Forfatter |
|
saturinox Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
La' mig starte med at sige jeg er ny her, og ikke så meget inde i hifi generelt, jeg skriver her, da jeg søger hjælp til at finde mig den "rigtige" effekt forstærker til mit setup, jeg spiller primært metal/heavy, så det ska være en der er godt egnet til den type musik.
Jeg har lige nu dette setup:
Forstærker: Sony DA50ES Effekt Forstærker: Denon POA-1500 CD-Afspiller: XA20ES Højtaler: DALI Concept 6 5.1 sæt Netværks Afspiller: Logitech Squeezebox Duet, FLAC/Lossless
jeg spiller mit musik (flac) igennem min squeezebox, og evt råd til ændringer af mit setup / indstille det os.v. tager jeg gerne imod..
Lige nu har jeg som sagt lånt en DENON POA-1500, da min kammerat har fortalt det gir bedre lyd, og ha sådan en tilsluttet... gør den virkelig så stor en forskel?!
Alle mine indstillinger på min sony forstærker er standard, treble,bass os.v. på 0db. men hvis jeg ka få en "bedre" lyd, på nogen måde, evt hva jeg sku skrue lidt op / ned for.. er ikke så meget inde i hvad min forstærker kan og hva man ska slå fra/til og det.
Effekt forstærkeren må godt være brugt og koste ca 1500,- hvis det er muligt og få en til den pris. håber på en del hjælp/vejledning, tak.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En POA-1500 er vel fra en gang i begyndelsen af 80´erne, og den var ikke kendt for at være specielt vellydende dengang. Nærmere kold og hård i lyden såvidt jeg husker. Men den ser da fed ud!  . For 1500,- er det begrænset, hvor meget effektforstærker du kan få, og hvor meget forbedring du evt. får ud af det. Personligt ville jeg spare lidt mere sammen. F.eks. 2500-3000,- og satse på noget som en brugt Rotel 991 effektforstærker, der er væsentligt bedre og kører i "8 tal´er" omkring din Denon  .
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej div. fagblade var meget glad for det denon sæt i tidernes morgen... en rigtig udmærket forstærker har selv haft en dengang og var sgu glad for den..... prøv evt. om du kan finde den i hifi og elektronik... hvor den fik kanon test og karakter... kan ikke huske nr og årgang på bladet men det må være midt-sidst 80'erne....
mvh
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv haft en Sony DA50ES, de har ikke været super heldige med den.
Så næsten alle effektblokke kan forbedre den.
Men jeg har selv haft sat en Rotel RB 981 effekt blok på og senere en RB 990 sat på Sony'en- det blev klasser bedre..
Så find du dig en Rotel, eller evt en Parasound HCA 1000 det er mit forslag.
Sony'en er nu udskiftet med en forforstærker Rotel RSP 1069
MVH
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker Denonen ( og ja, den er vel ca 30 år gl. ) som værende en "sløv" forstærker, og ikke speciel "vellydende"...,.men den havde en behagelig lyd som ikke skræmte nogen væk. Men der er altså sket MEGET siden da på effektforstærker-siden......find lidt flere penge, og køb noget "ordentligt", f.eks noget HarmanKardon, Nakamichi, Rotel
MVH __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En dac kunne eventuelt også anbefales.
__________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
saturinox Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså min forstærker (Sony) er vel okay?..
Den denon jeg har lånt syntes jeg gav en smule mere, lydmæssig, når jeg afspillede mine flac filer...derfor ku jeg godt tænke mig og prøve at finde en rimelig okay en, og så gerne en som var godt egnet til den musik jeg spiller (metal).
Preben1234, du nævner en DAC.? hva er det? :).
evt forslag til nogle indstillinger jeg sku pille ved, på min sony forstærker modtages også, men hovedsageligt vejledning, til en go effekt-forstærker / ekstra ting, der fik mit musik bedre. :) uden at blive mere end 3-4.000
|
| Til top |
|
| |
saturinox Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg søger en bedre lyd, til mit flac-musik, hva ska jeg gå efter, DAC eller effekt forstærker?
|
| Til top |
|
| |
torsteinowich Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
saturinox skrev:
hvis jeg søger en bedre lyd, til mit flac-musik, hva ska jeg gå efter, DAC eller effekt forstærker? |
|
|
Til heavy vil jeg umiddelbart sige forstærker, medmindre squeezeboxen har en ringe analog udgang. Godt greb om bunden får man fra en kraftig forstærker og det betyder meget for heavy. De nævnte Rotel har i hvert fald ry for at være gode. Jeg er også godt tilfreds med min NAD 216 THX, 2x 125 W. De kan fås ned i nærheden af 1500 brugt. Den kan i hvert fald blæse liv i et par concept 6 og spille fornuftig bas. Samtidig har den en lidt mørk klang som jeg synes passer godt til heavy.
|
| Til top |
|
| |
saturinox Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må det være en Rotel 991 jeg skal have fat i.. har bare ingen anelse hvor man lige finder sådan en i Jylland :/ .
og så ska den jo selvfølgelig virke upåklageligt.
|
| Til top |
|
| |
saturinox Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pengene er bedre investeret i bedre grej til at begynde med. Ang. RB 991 har ham her en E-mail der hedder: "xxxxfredericia"
|
| Til top |
|
| |
saturinox Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var et sæt jeg fik af en kammerat?. og det siger man da ik nej til :)
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
saturinox skrev:
| det var et sæt jeg fik af en kammerat?. og det siger man da ik nej til :) |
|
|
Næ..det var da pænt af ham  . Så har du jo også muligheden for at sammenligne med et standard kabel, og se om der er en forskel.
|
| Til top |
|
| |
saturinox Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan som jeg kan høre det, virker lyden en smule mer "ren" og klar.. ser frem til og få fat i en rotel 991.
|
| Til top |
|
| |