| Forfatter |
|
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen,
Da jeg skal have ny forstærkere har jeg brug for hjælp!
Hvad mener i er toppen af poppen af integreret forstærkere til omkring kr. 25.000 eller der under.
Har selv kigget på NAD m3 samt Bladelius Thor mkii.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. at lytte til Stello Ai500. Den ligger indenfor dit budget har har tilmed indbygget DAC. Vassago Hifi i Odense fører Stello i dag.
Den minder en del om Bryston B 100 SST, dog bedre på nogle punkter og billigere.
Hegel er også en mulighed.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pepsi. Det er så absolut en spændende prisklasse du surfer i, sprængfyldt med uhyre vellydende konstruktioner som fungerer sammen med det meste af kilder og højttalere. Hegel og Stello er sammen med bladelius Thor oplagte bud. Det samme er den forrige mindste integrerede fra Krell, KAV-400XI. En joker i denne sammenhæng er Electrocompaniet ECI-5. Lidt afhængig af din smag og dine højttalere, vil du muligvis opleve at denne kan være svaret på dine hedeste drømme  Sørg for at få prøvet aktuelle kandidater af i eget setup, i egen stue. Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal den spille sammen med ?
Hvordan ser resten af kæden ud ?
Beskriv gerne den lyd du kan lide, så er det nemmere at pege i en eventuel rigtig retning ellers skyder vi jo alle bare med spredhagl.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Hvad skal den spille sammen med ?
Hvordan ser resten af kæden ud ?
Beskriv gerne den lyd du kan lide, så er det nemmere at pege i en eventuel rigtig retning ellers skyder vi jo alle bare med spredhagl.
Mvh
JMJ |
|
|
Hører primært rock. Så en stram bas er oplagt. Jeg har endnu ikke fundet den perfekte hjt. endnu, men kigger på B&W CM9, focal 836, vienna bcg(brugt)
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I din prisklasse er der som tidligere nævnt en del forskellige muligheder, de følgende er vist ikke allerede nævnt  - Krell kav 400 xi
- Krell s 300
- Evt. en brugt Pass 150 int
Det er som andre nævner vigtigt, at du får afprøvet kombinationen derhjemme.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Ketil Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 12 Juli 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er glad for musik med knald på, så vil en Bladelius Thor MKII være et fremragende valg.
Der er smæk på den forstærker. Jeg synes den er bedre end M3'eren.
Som der ellers er nævnt i tråden, så kunne en Krell KAV-400xi også være et bud. Den egner sig også godt til rock. Måske efterfølgeren S-300i også er værd at kigge på. Den har jeg dog ikke hørt, men hvis den minder om 400xi, så burde den være noget for dig.
Jeg holder dog stadig på, at Thor er den bedste af ovennævnte - i hvert fald til rock, hård rock og elektronisk musik.
Men igen... Det afhænger af hvad kæden ellers består af.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ketil skrev:
| Naim SuperNait med et par Kudos Cardea C2 eller Neat Momentum 4i højtalere |
|
|
Så er budgettet da også for længst overskredet.  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå en demo- eller brugt McIntosh MA6900.
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Krell S-300i og den spiller rigtig godt, samt den er bygget som en kampvogn.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek også Mcintosh - MA-6300 den sælges for ca. 20 kilo flere steder lige nu, bla. hos KT. Radio i Kbh
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du primært høre Rock ville jeg selv kigge meget på 400xi og VA BCG, jeg har selv haft højttalerne men med anden amp, jeg har dog hørt BCG både med 400xi og Bladius og til Rock er 400xi klart at foretrække syntes jeg der er klart mere styr og smæk på, 400xi kan noget i bunden som Bladiusen bare ikke kan.
Men alt er jo smag og behag, så du må ud og lytte lidt og så se om du kan låne det hjem, men det kan være svært når man kigger brugt.
Mvh JMJ
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius Thor MKII, Electrocompaniet.
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange gode bud. Dog går jeg en del op i design...så det sætter sine begrænsninger.
Har kigget på krell 400xi men tror simpelthen ikke den er stærk nok(læst i test) og den klapper således ved lav impedans. Dette vil være et stort problem.
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
Der er mange gode bud. Dog går jeg en del op i design...så det sætter sine begrænsninger.
Har kigget på krell 400xi men tror simpelthen ikke den er stærk nok(læst i test) og den klapper således ved lav impedans. Dette vil være et stort problem.
|
|
|
Så må du have en Denon den trækker alt.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm
Så har du også råd til en matchende CD afspiller + nogle flere CDer. Og normalt bruges minimum 2/3 af budgettet vel på musikken. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
Der er mange gode bud. Dog går jeg en del op i design...så det sætter sine begrænsninger.Har kigget på krell 400xi men tror simpelthen ikke den er stærk nok(læst i test) og den klapper således ved lav impedans. Dette vil være et stort problem.
|
|
|
Det afhænger af hvilke højttalere du vælger, hvis du vælger højttalere der ikke dykker under 4 ohm vil du aldrig opleve dette.
Men vælger du nogle der dykker til 2 ohm er der mange integreret der til bukke under.
Men find højttalerne og så vælg forstærker efterfølgende, M3 er altså også rigtig, rigtig god og bestemt et lyt værd.
Mvh JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
|
|
|
Altså, hvis dine højttalere konstant dykker under 2-3ohm, så vil jeg nok finde noget andet, men det er de færreste forstærkere (i den prisklasse), som kan gøre det. Så skal du op i dyrere, større og tungere udstyr. Hvilke højttalere har du, siden du mener at 400xi ikke er strømstærk nok? Hvis du går meget op i design så burde Stello'en jo være attraktiv. Den giver 150w/8ohm og 300w/4ohm samt en trafo på 800VA. Den burde kunne trække det meste. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |