Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: FORFORSTÆRKER TIL ICE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 02 April 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har for ganske kort tid siden købt en Mark levinson No. 38 forforstærker, som skulle afløse min lille Acoustic reality Pre One. Det primære formål med købet, var mest bekvemlighedshensyn. Lyden var jeg sådan set meget godt tilfreds med, men jeg synes ikke at jeg kunne leve uden en fjernbetjening længere, og så håbede jeg selvfølgelig også på en lille lydforbedring. Selvom en ML No 38 er en ældre sag, så burde det stadig være et par trin længere op af stigen. Jeg har hørt selv samme forforstærker i andre kombi, hvor jeg synes den har været super, så det er kommet noget bag på mig, at den slet ikke passer ind i mit set up. Der er ingen dynamik og indlevelse, og bassen er næsten helt væk. Først troede jeg, at jeg havde byttet rundt på nogle kabler, eller noget i den stil. Men nej... Den lille pre one spiller bare klasser bedre. Spørgsmålet går på, om det bare er et uheldig match (Ml 38 og Ear One mono), eller om det generelt er mere vanskeligt at finde forforstærker til en ICE power forstærker. I de mange år jeg har været hifi entusiast, har jeg aldrig hørt større forskel på 2 forforstærkere, i en a/b test. Jeg vil også gerne høre hvad andre med ice power forstærkere har brugt som Pre, eller kan anbefale. (Skal være noget med fjernbetjening)

På forhånd tak...!

Mvh. 

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Har selv haft en 30èr og senere en 38Sèr, og jeg har faktisk lidt samme indtryk af lyden som du beskriver, på et tidspunkt havde jeg en ML 23,5 effekt, og der kunne kombinationen virkelig synge… senere skiftede jeg den til en 333 og her var det lidt det samme igen, dog med bunker af power og styr på tingene.

Hvis jeg var dig ville jeg lede efter en Copland CTA-303 ”mener det var det den hed, hvis den skulle være med remote” det er et af de produkter jeg oftest har fortrudt at have solgt, og kan stadig mindes dens lyd…

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en Bel Canto Pre3 som forforstærker til en Ear 502-ref som effekt, og har ingen af de problemer som du nævner.

Venlig hilsen
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 April 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Det handler nok også om impedansen tilpasning. Her en tråd hvor vi kommer ind på emnet.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73271&P N=1&TPN=1

Motto: Søg sandheden, men undgå dem, der har fundet den.

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Den tråd om impedans tilpasning er lige et nummer for teknisk til mig. Skal nok bare finde et godt match til mine monoblokke. Så må vi håbe, at der er nogle der låner med hjem. Efter den sidste oplevelse, så tør jeg sgu ikke bare købe en forforstærker, som lyder godt i butikken....

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Her står lidt mere.

http://www.sixmoons.com/audioreviews/acousticreality/pre2.ht ml

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 April 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

hifido skrev:

Jeg har for ganske kort tid siden købt en Mark levinson No. 38 forforstærker, som skulle afløse min lille Acoustic reality Pre One. Det primære formål med købet, var mest bekvemlighedshensyn. Lyden var jeg sådan set meget godt tilfreds med, men jeg synes ikke at jeg kunne leve uden en fjernbetjening længere, og så håbede jeg selvfølgelig også på en lille lydforbedring. Selvom en ML No 38 er en ældre sag, så burde det stadig være et par trin længere op af stigen. Jeg har hørt selv samme forforstærker i andre kombi, hvor jeg synes den har været super, så det er kommet noget bag på mig, at den slet ikke passer ind i mit set up. Der er ingen dynamik og indlevelse, og bassen er næsten helt væk. Først troede jeg, at jeg havde byttet rundt på nogle kabler, eller noget i den stil. Men nej... Den lille pre one spiller bare klasser bedre. Spørgsmålet går på, om det bare er et uheldig match (Ml 38 og Ear One mono), eller om det generelt er mere vanskeligt at finde forforstærker til en ICE power forstærker. I de mange år jeg har været hifi entusiast, har jeg aldrig hørt større forskel på 2 forforstærkere, i en a/b test. Jeg vil også gerne høre hvad andre med ice power forstærkere har brugt som Pre, eller kan anbefale. (Skal være noget med fjernbetjening)

På forhånd tak...!

Mvh. 

Tact fungerer glimrende..... og så gør Lyngdorf sikkert også....

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 April 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet rør?

Jeg bruger Rogue Audio Perseus på et par ICE 1000asp og synes den gør det fantastisk. Og samtidig tager den også den, til tider, lidt kliniske lyd.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 April 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

ML 38 har iflg Stereophile en udgangsimpedans på 6 ohm. Skulle den så ikke kunne trække hvadsomhelst?
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 April 2010 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Ja hifido der er mange gode forslag allerede, men B&O passer til B&O, og det nye BeoVision 10-46" TV
har indbygget Dolby digital 5.1 surround processer (forforstærker), som altid vil passe med B&O ICEpower
moduler. Dette giver dig en helheds løsning hvor alt, også det du allerede har kan styres med en Beo5
fjernbetjening. Din Mark Levinson No. 38 forforstærker kan så ved salg, give et økonomisk tilskud.

BeoVision 10-46" LED TV med indbygget stereo/center højttaler. På gulvet ses den nye BeoLab 11 subwoofer.

Tryk her.

GOD PÅSKE TIL ALLE 

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg et udemærket 600 Hz Panasonic Plasma Tv, og kunne nok aldrig finde på at købe et B&O fjernsyn, da jeg synes de er "overpriced". (Undskyld Peter Pan )   Men ja, der er da kommet en del foreslag, jeg havde selv overvejet noget Accuphase Forforstærker, Men fra nye er de nok lidt over mit Hifi Budget for indeværende; (Har lige brugt lidt rigeligt), og brugte ser man desværre ikke så tit.

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes