| Forfatter |
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for ganske kort tid siden købt en Mark levinson No. 38 forforstærker, som skulle afløse min lille Acoustic reality Pre One. Det primære formål med købet, var mest bekvemlighedshensyn. Lyden var jeg sådan set meget godt tilfreds med, men jeg synes ikke at jeg kunne leve uden en fjernbetjening længere, og så håbede jeg selvfølgelig også på en lille lydforbedring. Selvom en ML No 38 er en ældre sag, så burde det stadig være et par trin længere op af stigen. Jeg har hørt selv samme forforstærker i andre kombi, hvor jeg synes den har været super, så det er kommet noget bag på mig, at den slet ikke passer ind i mit set up. Der er ingen dynamik og indlevelse, og bassen er næsten helt væk. Først troede jeg, at jeg havde byttet rundt på nogle kabler, eller noget i den stil. Men nej... Den lille pre one spiller bare klasser bedre. Spørgsmålet går på, om det bare er et uheldig match (Ml 38 og Ear One mono), eller om det generelt er mere vanskeligt at finde forforstærker til en ICE power forstærker. I de mange år jeg har været hifi entusiast, har jeg aldrig hørt større forskel på 2 forforstærkere, i en a/b test. Jeg vil også gerne høre hvad andre med ice power forstærkere har brugt som Pre, eller kan anbefale. (Skal være noget med fjernbetjening)
På forhånd tak...!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft en 30èr og senere en 38Sèr, og jeg har faktisk lidt samme indtryk af lyden som du beskriver, på et tidspunkt havde jeg en ML 23,5 effekt, og der kunne kombinationen virkelig synge… senere skiftede jeg den til en 333 og her var det lidt det samme igen, dog med bunker af power og styr på tingene.
Hvis jeg var dig ville jeg lede efter en Copland CTA-303 ”mener det var det den hed, hvis den skulle være med remote” det er et af de produkter jeg oftest har fortrudt at have solgt, og kan stadig mindes dens lyd… __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Bel Canto Pre3 som forforstærker til en Ear 502-ref som effekt, og har ingen af de problemer som du nævner.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tråd om impedans tilpasning er lige et nummer for teknisk til mig. Skal nok bare finde et godt match til mine monoblokke. Så må vi håbe, at der er nogle der låner med hjem. Efter den sidste oplevelse, så tør jeg sgu ikke bare købe en forforstærker, som lyder godt i butikken....
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 April 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 03 April 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
Jeg har for ganske kort tid siden købt en Mark levinson No. 38 forforstærker, som skulle afløse min lille Acoustic reality Pre One. Det primære formål med købet, var mest bekvemlighedshensyn. Lyden var jeg sådan set meget godt tilfreds med, men jeg synes ikke at jeg kunne leve uden en fjernbetjening længere, og så håbede jeg selvfølgelig også på en lille lydforbedring. Selvom en ML No 38 er en ældre sag, så burde det stadig være et par trin længere op af stigen. Jeg har hørt selv samme forforstærker i andre kombi, hvor jeg synes den har været super, så det er kommet noget bag på mig, at den slet ikke passer ind i mit set up. Der er ingen dynamik og indlevelse, og bassen er næsten helt væk. Først troede jeg, at jeg havde byttet rundt på nogle kabler, eller noget i den stil. Men nej... Den lille pre one spiller bare klasser bedre. Spørgsmålet går på, om det bare er et uheldig match (Ml 38 og Ear One mono), eller om det generelt er mere vanskeligt at finde forforstærker til en ICE power forstærker. I de mange år jeg har været hifi entusiast, har jeg aldrig hørt større forskel på 2 forforstærkere, i en a/b test. Jeg vil også gerne høre hvad andre med ice power forstærkere har brugt som Pre, eller kan anbefale. (Skal være noget med fjernbetjening)
På forhånd tak...!
Mvh.
|
|
|
Tact fungerer glimrende..... og så gør Lyngdorf sikkert også.... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet rør?
Jeg bruger Rogue Audio Perseus på et par ICE 1000asp og synes den gør det fantastisk. Og samtidig tager den også den, til tider, lidt kliniske lyd.
__________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML 38 har iflg Stereophile en udgangsimpedans på 6 ohm. Skulle den så ikke kunne trække hvadsomhelst?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hifido der er mange gode forslag allerede, men B&O passer til B&O, og det nye BeoVision 10-46" TV har indbygget Dolby digital 5.1 surround processer (forforstærker), som altid vil passe med B&O ICEpower moduler. Dette giver dig en helheds løsning hvor alt, også det du allerede har kan styres med en Beo5 fjernbetjening. Din Mark Levinson No. 38 forforstærker kan så ved salg, give et økonomisk tilskud.
 BeoVision 10-46" LED TV med indbygget stereo/center højttaler. På gulvet ses den nye BeoLab 11 subwoofer.
Tryk her.
|
| |
hifido Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg et udemærket 600 Hz Panasonic Plasma Tv, og kunne nok aldrig finde på at købe et B&O fjernsyn, da jeg synes de er "overpriced". (Undskyld Peter Pan ) Men ja, der er da kommet en del foreslag, jeg havde selv overvejet noget Accuphase Forforstærker, Men fra nye er de nok lidt over mit Hifi Budget for indeværende; (Har lige brugt lidt rigeligt), og brugte ser man desværre ikke så tit.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |