| Forfatter |
|
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete det igen at hifi krilleren gjorde at jeg har bestilt et par af disse højttalere og nu går jeg ógså med tanken om at skifte min forstærker og gå tilbage til stereo.
Jeg har altid haft en drøm om en rørforstærker, men spørgsmålet er om der findes en sådan forstærker, som kan trække dem og er til at betale. Jeg regner med at købe brugt og med en max pris på 10.000.
Er der nogen I kan anbefale at jeg går ud og lytter til, eller vil en standard integreret passe bedre til Vienna?
På forhånd tak
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kortavrigt prøvet en Rogue Atlas, en effekt udgave af Rogue Cronus, på mine daværende Vienna Baby Grands. Det lød gaske fortrindeligt. Årsag til at jeg ikke beholdt røreffekt var, at det måske var overkill at se tv avis med rørlyd;-)
Hvis du søger på Rogue Cronus herinde, vil jeg tro, at du får mange hits herinde i forumafsnittet.
Rogue forhandles vel også stadig af Vassago hifi, altså samme firma som du formentlig har købt dine nye højttlere i?
God jagt og ved endelig tilbage, til os altid nysgerrige hungerende hifit**ser;-)
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg højttalerne hjem og de har virkelig overrasket mig positivt :) Har ikke oplevet den mudrede bas, som ellers flere har oplevet, men jeg skal dog lige lege lidt mere med placering her de næste par dage.
Har hørt dem før, men på et andet setup og lokation, og jeg må ærlig indrømme jeg var bange for at min forstærker ikke kunne trække dem, men det har den ikke de store problemer med. Er dog stadig på jagt efter en anden, som passer Viennas lydfilosofi bedre.
Jeg må lige finde tiden til at få hørt den Rogue forstærker, hvis ellers banken giver mig lov hehe. __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre forstærkere, som passer godt til Vienna og ikke nødvendigvis rør?
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
| Er der andre forstærkere, som passer godt til Vienna og ikke nødvendigvis rør? |
|
|
Ja, mange :-)
Men prøv nu noget rør :-)
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Densen er et super match til Vienna i mine ører. Det skubber deres lidt tilbanelænede klang en tand frem i skoene.
En B-150, eller et sæt B-200 og B-300XS eller DM-30 kunne være godt.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Densen B-150 og det fungere fint!
Hislen Morten
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et lille side spørgsmål til afkobling af højttalerne.
Lige PT står de på spikes på et trægulv, men går ud fra der er andre og bedre måder at afkoble dem på. Da jeg gerne vil beholde fødderne de står på, kan jeg så eventuelt få fat i gummifødder til at ligge nede under spikes uden det bliver alt for ustabilt? __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
Lige PT står de på spikes på et trægulv, men går ud fra der er andre og bedre måder at afkoble dem på. Da jeg gerne vil beholde fødderne de står på, kan jeg så eventuelt få fat i gummifødder til at ligge nede under spikes uden det bliver alt for ustabilt? |
|
|
VT Spike Feet fungerer godt på mit ældre trægulv som har en tendens til at spille med. Det strammede bassen op da jeg skiftede fra de originale små tablets til disse. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der ikke engang hvor HFK forhandlede VT Feets?? Synes ikke jeg kan hitte dem på hjemmesiden??
//Allan
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
xiuxiu skrev:
|
Lige PT står de på spikes på et trægulv, men går ud fra der er andre og bedre måder at afkoble dem på. Da jeg gerne vil beholde fødderne de står på, kan jeg så eventuelt få fat i gummifødder til at ligge nede under spikes uden det bliver alt for ustabilt?
|
|
|
VT Spike Feet fungerer godt på mit ældre trægulv som har en tendens til at spille med. Det strammede bassen op da jeg skiftede fra de originale små tablets til disse.
|
|
|
Tusind tak for hjælpen. Har bestilt et sæt hos Hificable og så håber jeg gulvet synger lidt mindre med :) __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved at MN1974 har gode erfaringer med VA og krell intforstærker og 2nd-hand prisen på krell er ved at være der nede af. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas,
jeg har selv et par baby grand. Havde først en Roksan Caspian integreret. Den kunne ikke rigtig tøjle bassen. Så skiftede jeg til Vincent SA-T1 pre og SP-T100 monoblokke. Det er hybrider med rør i pre og strømforsyninger og transistorer i udgangen. Den kører ren klasse A op til 20W i 4 Ohm. Det spiller altså med Viennaerne. Super musikalsk med den der letflydende og dynamiske rørlyd kombineret med transistorernes kontrol. Det kan jeg meget varmt anbefale. Hvis du kommer forbi Albertslund ved lejlighed kan du komme forbi til en lytter.
Mvh. Jesper
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
Hej Thomas,
jeg har selv et par baby grand. Havde først en Roksan Caspian integreret. Den kunne ikke rigtig tøjle bassen. Så skiftede jeg til Vincent SA-T1 pre og SP-T100 monoblokke. Det er hybrider med rør i pre og strømforsyninger og transistorer i udgangen. Den kører ren klasse A op til 20W i 4 Ohm. Det spiller altså med Viennaerne. Super musikalsk med den der letflydende og dynamiske rørlyd kombineret med transistorernes kontrol. Det kan jeg meget varmt anbefale. Hvis du kommer forbi Albertslund ved lejlighed kan du komme forbi til en lytter.
Mvh. Jesper
|
|
|
Har også prøvet en Roksan Caspian Integrated på mine Mozart Grand. Den lukkede ned pga. af manglende "muller" og overophedning når man gav den gas. Men lydmæssigt passede med okay til. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Var der ikke engang hvor HFK forhandlede VT Feets?? Synes ikke jeg kan hitte dem på hjemmesiden??
//Allan
|
|
|
Jo. Det gør vi ikke mere. Vi har vores Argon Damping Feet nu. Om der kommer et sæt Spike Feet fra Argon skal jeg ikke kunne sige. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt Electrocompaniet på et par Viennaer?
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med:

Fås til billige penge i Sverige.
Aceh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
| Er der nogen der har hørt Electrocompaniet på et par Viennaer? |
|
|
Jeg har ikke hørt comboen, men kunne sagtens forstille mig at det ville gå godt i spænd sammen, Electrocompaniet er rimelig strømstærk, så det burde ikke gå helt galt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
|
|
Electrocompagniet kunne være et interessant bud. Efter hukommelsen bør man gå efter deres lidt større modeller, og så bliver det jo desværre lidt dyrt. Men jeg kunne da bestemt godt tænke mig at sammenligne noget Electrocompagniet med mine Vincent hybrider over mine egne BBG'er... __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
xiuxiu skrev:
|
|
Electrocompagniet kunne være et interessant bud. Efter hukommelsen bør man gå efter deres lidt større modeller, og så bliver det jo desværre lidt dyrt. Men jeg kunne da bestemt godt tænke mig at sammenligne noget Electrocompagniet med mine Vincent hybrider over mine egne BBG'er...
|
|
|
Er Abrahamsen ikke samme lydfilosofi som Electrocompagniet - den varme og musikalske ?
Abrahamsen er lidt billigere 
Aceh
|
| Til top |
|
| |