Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nad 372 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gutschi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har en Nad C372 og har haft den i lidt over et år. Da jeg købte den tænkte jeg ikke over smarte features og ind/ud gange, men ren lyd. Den spiller godt med mine dali 909 højtalere, så er fuldt tilfreds med den.

Problemet er hvordan jeg den bedste lyd, ud af en ps3 via den, er det overhovedet muligt, eftersom der hverken er HDMI eller andre smarte stik i 372´eren.

Vil det være en fordel at skifte forstærkeren ud, eller kan man sætte en anden forstærker sammen med den, som har HDMI. Måske det anbefales at have 2 forstærkere, en til musik og en til spil/film, har i erfaringer med det?

Hvad er jeres mening, håber i har nogle idéer og/eller indput som kan hjælpe mig til den gode lyd ;)

Med venlig hilsen

Gutschi
Til top Vis Gutschi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gutschi

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme forstærker og en ps3 som jeg snart skal have sat til den...

Jeg har overvejet at købe en DAC, og så også bruge den som CD afspiller, for det er vel DACen der bestemmer kvaliteten af lyden så, så hvis DACen er god nok, er en ps3 vel fin lyd, også som CD afspiller?

Det giver dig selvfølgelig ikke surround, men jeg mener nu også at det er federe at se film på et godt stereo setup, end et billigere surround...  

Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 28 April 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Gutschi skrev:
Hej alle.

Jeg har en Nad C372 og har haft den i lidt over et år. Da jeg købte den tænkte jeg ikke over smarte features og ind/ud gange, men ren lyd. Den spiller godt med mine dali 909 højtalere, så er fuldt tilfreds med den.

Problemet er hvordan jeg den bedste lyd, ud af en ps3 via den, er det overhovedet muligt, eftersom der hverken er HDMI eller andre smarte stik i 372´eren.

Vil det være en fordel at skifte forstærkeren ud, eller kan man sætte en anden forstærker sammen med den, som har HDMI. Måske det anbefales at have 2 forstærkere, en til musik og en til spil/film, har i erfaringer med det?

Hvad er jeres mening, håber i har nogle idéer og/eller indput som kan hjælpe mig til den gode lyd ;)

Med venlig hilsen

Gutschi

En god DAC af en art ville gøre underværker.

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Sendt: 29 April 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Gutschi skrev:
Hej alle.

Med venlig hilsen

Gutschi

En god DAC af en art ville gøre underværker.

Hvis man køber en DacMagic, vil en ps3 så ikke kunne fungere fint som CD afspiller..?

Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle

Mammut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har PS3 tilsluttet med HDMI til fjernsynet også har så tilsluttet fjernsynet til stereo anlægget via phone stik. Det fungere fint
til film. Det er også muligt at få analog udgang fra PS3 som du kan tilslutte din forstærker, så det ikke er nødvendigt at tænde
fjernsynet.

Hvis du vil have endnu bedre lyd end det PS3 kan levere så er en DAC en god ide.

Til top Vis Mammut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mammut

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 April 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Vær opmærksom på, at PS3 i default-indstillingen resampler musik til 48 kHz i stedet for de originale 44.1 kHz på en CD. Jeg bilder mig selv ind, at forskellen er hørbar.

Så det kan være en god ide at slå et slag ind omkring PS3'ens musikindstillinger og slå 48 kHz fra. Desværre betyder det samtidigt, at man ikke kan navigere i XMB-menuen under musikafspilning, da det åbenbart er meget vigtigt for Sony, at vi hører de små klik-lyde i 48 kHz...
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 29 April 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Mammut skrev:
Jeg har PS3 tilsluttet med HDMI til fjernsynet også har så tilsluttet fjernsynet til stereo anlægget via phone stik. Det fungere fint
til film. Det er også muligt at få analog udgang fra PS3 som du kan tilslutte din forstærker, så det ikke er nødvendigt at tænde
fjernsynet.

Hvis du vil have endnu bedre lyd end det PS3 kan levere så er en DAC en god ide.

Jeg har samme setup her, bruger det udelukket til spil og film da jeg ikke har en DAC, for den gamle CD afspiller jeg har tørrer godt nok gulvet med den.

mx jelle skrev:

Jeg har samme forstærker og en ps3 som jeg snart skal have sat til den...

Jeg har overvejet at købe en DAC, og så også bruge den som CD afspiller, for det er vel DACen der bestemmer kvaliteten af lyden så, så hvis DACen er god nok, er en ps3 vel fin lyd, også som CD afspiller?

Det giver dig selvfølgelig ikke surround, men jeg mener nu også at det er federe at se film på et godt stereo setup, end et billigere surround...

Man kan godt, men PS3'eren er ikke skide go til det med CD afspilning, rip i stedet CD'erne og stream dem gennem en DAC.

Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

Schrald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2010
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hej alle her..

Man kan i opsætningen sætte ps3 til, at stereo ud via digitalout...Her fra kan man så køre igennem en DAC og så videre til forstærkeren.

En kammersjuk har denne opsætning PS3, DacMagic og Luxman af en art forstærker.

Har haft min Nad C545BEE og der er da forskel på lyden, men det spiller fedt og meget detaljeret. Men lyt til en Cambrigde cd spille inden for, at høre om du kan lide lyden fra Cambridge. Det er jo en forudsætning hvis man køber DacMagic :-)

Men hej allesammen. Mit første indlæg osse :-)

Til top Vis Schrald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrald

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes