| Forfatter |
|
ronny73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
jeg har en Rega Apollo, jeg har tilsluttet via onkyo 706 med jamo 606.
hvilket er fint til souround men ikke Stereo
har tænkt på følgende opsætning
min Rega Apollo
køb af Primare I30 Forstærker
køb af Proac Studio 140
Analog kabel SUPRA EFF-ISL RCA KABEL (er købt)
jeg søger analytisk lyd, med masser af detaljer, og nok power til at finde luftguitaren frem.
jeg går efter alt i 0 position skal være bedst. jeg går ikke ind for at forvrænge den org lyd via bassbooost eller anden equalizing
er dettte et godt setup, eller har i andre forslag til setup i samme prisleje eller lavere (nyt eller brugt) ?
Rega Apollo og supra kabel vil ikke blive udskiftet, med mindre der kommer en overbevisende grund til det.
jeg er ny bidt af hifi nålen så vil gerne gå sikker på tingene passer sammen
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj.
Jeg vil sige, at brugen af Primare I30 kan jeg helt klart stå inde for (kører med den selv). Den kan også fåes med en vis besparelse, hvis du køber den i England ved fx. www.audiologica.co.uk Jeg sparede ca. 4000kr. ift. den danske pris.
Jeg bruger den dog balanceret. Har prøvet at køre RCA, men så dykkede lyden lidt i kraft, så derfor var det tilbage til XLR(balanceret).
Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså Primare I30 og ProAc Studio 140 blev i sin tid udråbt som "a match made in heaven". Så det ville jeg absolut ikke være bange for at sætte sammen.
Om din Apollo kan passe ind tør jeg ikke svare på, da jeg aldrig har hørt den. Men ellers kan du da på et senere tidspunkt bruge den som udbetaling på en Primare CD31.
Så kan du også udnytte den balancerede drift som giver Primare apparaterne et ekstra løft. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med de andre her. Primaren udnyttes bedst, når man kører balanceret til den. Men den lyder bestemt også godt, når man ikke gør.
Og når nu du har en apollo, som jo skulle være en rigtig god CD-afspiller, så vil du få rigtig meget ud af det med I30'eren. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
1# via valuta omregner koster primare I30 over 15k i uk ? den Danske pris 16k. hvordan sparede du 4k ? eller er det et forkert link du gav mig ?
2# så må det blive de 140. det er vel mk 1 kan se der er en mk2 nu.
ang Apolloen beholder jeg den lang tid endnu, den spiller rigtig godt + økonomien says so :-D
self lidt øv at gå glip af balanceret udgang, når den nu har så stor effect som i beskriver
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke højtaler kabler kan i anbefale til sættet ? bruger supra rondo nu.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronny73 skrev:
|
|
|
|
Kimber 8TC. Og så termineret til bi-wiring. De er super __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
ronny73 skrev:
|
|
|
|
Kimber 8TC. Og så termineret til bi-wiring. De er super
|
|
|
Terminering til bi betyder det 1 kabel left og right i forstærker, som blir til 2 ved højtalerne ?
ved ikke lige hvordan jeg skal formulere det, så håber i forstår hvad jeg mener 
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronny73 skrev:
|
1# via valuta omregner koster primare I30 over 15k i uk ? den Danske pris 16k. hvordan sparede du 4k ? eller er det et forkert link du gav mig ?
2# så må det blive de 140. det er vel mk 1 kan se der er en mk2 nu.
ang Apolloen beholder jeg den lang tid endnu, den spiller rigtig godt + økonomien says so :-D
self lidt øv at gå glip af balanceret udgang, når den nu har så stor effect som i beskriver
|
|
|
Beklager, jeg mente at Primare I30 kostede 16999.- i DK. Jeg fik en god pris af dem derovre, og skulle kun af med 13000kr. incl. fragt og forsikring.
Så 3000kr. blev der sparet __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |