| Forfatter |
|
Nyborg Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen her på forum der har en Akai M7, eller har haft en så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om det, da jeg lige har fået en foræret.Skulle der være nogen som tænker, hvad er det så kan jeg fortælle at det er en spolebåndoptager, som der skal 3 mand til at bære.
M.vh Nyborg
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nyborg jeg har set en masse akai bla. steven l bender homepage kender du den?????hvis ikke vil jeg prøve at få min søn til at sende et link til dig da jeg ikke er ret god til det med komputer .
mvh thomas..
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS . VI må snart få aftalt den byttedag -- hygge hejsa...
|
| Til top |
|
| |
haug Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der m7, er en hvor sider to arme holder spolerne som på en gammel fremviser.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benders sider findes på : http://slbender.exactpages.com/akaidt.html
sjov gammel fætter sådan en M7'er , men gud nåde trøste den der skal finde reservedele til den .

De fleste plejede at nappe forstærkeren fra dem - spillede vist egentligt udemærket (rør) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
haug Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed maskine. Jeg har selv haft nogle forskellig modeller. Jeg syndes at de bliver ned gjort,De har jo ligsom været med fra starten
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
haug skrev:
| Fed maskine. Jeg har selv haft nogle forskellig modeller. Jeg syndes at de bliver ned gjort,De har jo ligsom været med fra starten |
|
|
nedgjort ? Det synes jeg ikke jeg har set meget til nogen steder - men fakta er jo at det er nogle forbistret gamle svende, og efter reservedelene forsvandt, er interessen for dem vist også kølet temmeligt meget ned.
Hvis ellers mekanikken er iorden, hovederne pæne, og forstærkermodulerne kører, er det ikke det værste verden har set - Der er nu andre gamle decks fra den tidsregning der er mere eftertragtet, som Revox G36 __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
haug Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunde værer meget sjovt at samligne en gamle Akai med Xfield og G36 Ikke fordi at jeg tror at Akaien er bedst. Har en Akai GX 260 D
|
| Til top |
|
| |
Nyborg Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at jeg vil renovere den, selv om det kunne være sjovt.Trykrullen ligner et hjul fra en gammel trillebør og når ikke ind og rammer kapstanden. Der er lys i alt og den kan også spole frem og tilbage, men det er jo ikke gjort med det alene. Skulle nogen have interesse i sådan en gammel svend kan de jo bare sende en personlig besked.
Venligst Nyborg
|
| Til top |
|
| |