Tak for responsen gl.jas.
Jeg ville næppe have gået for en Symphonic line løsning, til mine Sf guarneri homage højtalere, vis ikke jeg havde haft en god lang personlig samtale med Mr. Rolf Gemien;- jeg var faktisk mere for en ell. anden rørforsterker løsning.
Problem stillingen her var følgende:
En kendt bransje aktør oppe her, som jeg kender veldig godt ( og stoler på), gjorde udtrykkelig opmærksom på, at vis jeg skulle have de Sf til at synge, skulle der benyttes en dynamisk forsterker, med forholdsvis bra effekt og godt styr på enhederne i tilstrekkelig høj kvalitet.
Ham jeg købte dem af, anbefalede en rør løsning, men følte ikke selv at han havde fået den fulde udnyttelse af højtalerens pointiale med sine Jadis forsterkere !
Ken Kesler, omtalte bra synergi m Pathos logos. Pathos selv siger logos og op, alt efter hvor mange penge jeg havde tilrådighed !?.
Sonus faber foreslog Krell ell eventuel, en god højkvalitets rørforsteker med tilstrekkelig mange watt. alternativ Audiofligth Pre og Amp..
Har selv prøvet HG ud med følgende produkter: Acurus, Holfi og Gryphon Calisto 2200( første valg af disse);- dette var fra akseptabel til bra, men ikke exseptionel.
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
SÅ HVAD GØR VI NU LILLE DU ? som Kim Larsen synger.- Kukken holder konsert oppe her i næste måned, skal ind og høre ham.
BETRAKTNINGER:
A. Synes måske krell er blevet lidt for kommensielt, mindre fokus på kvalitet/ lyd og mere kost fokuseret( China) Stadig mindre trafoer og effekt i de intergrete forsterkere.
De rørforsterker løsninger SF anbefalte, har jeg ikke råd til og Audio flight;- har jeg ikke lust på( men måske et bra comp. med GH, erne)
B. Pathos er Rør + Mosfet. det er mulig det ville gå bra m. GH, erne, men min erfaring med rør/mosfet, tilsiger bra diskant og mellentone, men en noget en tonet, udefinerbar basgengivelse.
C. Andre transistor vurderte alternativer: Electrocompaniet, luxman, Modwight, Lavardin og Sf musica.
D. Andre rør vurderte alternativer: Cayin, Decware, Mystere og Unison.
------------------------------------------------------------ -----------------------
Som tidliger nævnt havde jeg en lang konstruktiv prat m. Mr. Roft Gemine vedrøende SF Homage og mine betraktninger vedrøende lydgengivelsen contra forsterkere.
HANS RESPONS ER:
Det vil ikke være mulig at finde en bedre forsterker end hans RG10 ell. RG 10 MK4 Referense til til SF GH mine ! UANSET.
Forudsat at jeg benytter hans referense signalkabler og Fast Højtaler kablerne,- referense højtalerne er beregnet på en anden klang struktur end den fra GH, erne. Han har udtrykkelig pointeret dette m kablerne flere gange.
Ps: Vis ikke den forsterker/ kabel løsning, for mine GH til at synge for han besøg av en N.... udstyret m. en stor Kuk.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------
SÅ HVORFOR DENNE LØSNING?
1: Rolf virker seriøs, og var vel næppe så boom bastiks i hans anbefaling,- vis det ikke var noget om snakken.
2: Har selv sjekket lidt på net og faktisk kun fundet 1 negativ omtale av produktet hans fra en privat person,- som samtidig højt og flot, glemmer at fortælle, hvad det faktisk er, han ikke kan like.
Historien forteller heller intet om resten av opsettet hans.
3: Det halve af Europa`s anmeldere kan vel forhelvede ikke være så tone døve;- at der ikke er noget om snakken.
4: Personlig ønsker jeg en intergreret løsning" korte signalveje samt kostbesparelsen på kabler, mindre plads, Ect.
5: Forsterkeren er en gennem arbejdet konsept, som er blevet udviklet og forbedret op gennem årene, og firmaet tilbyder opgraderinger når der introdiseres ny udviklinger.
6: Forsterkeren har inbygget Riaa og er opbygget m 2 seperat trafoer og kondensater banker, for pre og effekt delen, så de ikke påvirker hinanden under last.,- hvilker i min termologi er et ideelt consept.
7. Forsterkeren håndbygges i Tyskland og alle componenter sølv loddes" tar 4 dage" hvorefter at Rolf selv justere bias og tester forsterkeren. Hvilke alt andet, skule tilsige højt kvalitet= stor ejer glæde.
Alle disse ting sammenlagt er grunden til, at jeg har valgt at gå for Symphonic Line RG 10 MK 4 Referense, som motor til Sonus Faber Guarneri Homage.
KODE ORD FOR BÅDE HØYTALERE OG FORSTERKER ER:
GYLNE ØRER OG BRA HÅNDVÆRK.
Mvh.
Murgen