Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Symphonic line produkter. ect. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2009
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har lige købt Symphonic line RG 10 MK4 Referense som skal benyttes sammen med Sonus faber Guarneri Homage (Originalen) by the one and only .

Kunne tenke mig at høre lidt om hvilke  komponenter,- så som (platespillere,Cd avspillere/ højtalere/ kabler. ect.) andre brugere af Symphonic produkter benytter, og lidt om hvilke erfaringer i har gjort jer.

Håber vi kan få en posetiv tråd her, hvor vi kan fortælle lidt om hvordan vi oplever lyden fra anleget vores,  og dele vores erfaringer, til alles bedste.

Mvh.

Murgen

Til top Vis MURGEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MURGEN

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet. Jeg ejer selv en "LaMusica" og har desuden prøvet  14 - 9 - 10 og 10 reference. Det er på alle måder fantastiske produkter med megen kontrol på hele registret og de klarer alle en kontant men harmonisk fremstilling af musikken.
Jeg har desuden haft deres egen cd-spille på besøg, men foretrak min egen Gamut cd1 MKII.

Mht til højttalere har jeg brugt Raidho´s C2 og Audio Physic "scorpio" uden problemer. I begge tilfælde var der tale om bredbåndet harmonisk fremstilling med megen kontrol. RG 10- reference har flere kræfter end min LaMusica, men omvendt finder jeg LaMusicaén mere harmonisk at lytte på. Uanset valg af forstærker er S.L. kendetegnet ved megen solid kontrol over speakeren!
I alle tilfældende,  har jeg afprøvet forskellige kabler, både Symphonic Lines egne, Nordost, Cimber og elnet-ledning. Naturligvis er der nuanceforskelle mellem kablerne, men i alle tilfælde var musikken kendetegnet ved stor dimension, megen dynamik og solid harmonisk kontrol.

God fornøjelse med RG 10èrn

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Tak for responsen gl.jas.

Jeg ville næppe have gået for en Symphonic line løsning, til mine Sf guarneri homage højtalere, vis ikke jeg havde haft en god lang personlig samtale med Mr. Rolf Gemien;- jeg var faktisk mere for en ell. anden rørforsterker løsning.

Problem stillingen her var følgende:

En kendt bransje aktør oppe her, som jeg kender veldig godt ( og stoler på), gjorde udtrykkelig opmærksom på, at vis jeg skulle have de Sf til at synge, skulle der benyttes en dynamisk forsterker, med forholdsvis bra effekt og godt styr på enhederne i tilstrekkelig høj kvalitet.

Ham jeg købte dem af, anbefalede en rør løsning, men følte ikke selv at han havde fået den fulde udnyttelse af højtalerens pointiale med sine Jadis forsterkere !

Ken Kesler, omtalte bra synergi m Pathos logos. Pathos selv siger logos og op, alt efter hvor mange penge jeg havde tilrådighed !?.

Sonus faber foreslog Krell ell eventuel, en god højkvalitets rørforsteker med tilstrekkelig mange watt. alternativ Audiofligth Pre og Amp..

Har selv prøvet HG ud med følgende produkter: Acurus, Holfi og Gryphon Calisto 2200( første valg af disse);-  dette var fra akseptabel til bra, men ikke exseptionel.
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------

SÅ HVAD GØR VI NU LILLE DU ? som Kim Larsen synger.- Kukken holder konsert oppe her i næste måned, skal ind og høre ham.

BETRAKTNINGER:

A. Synes måske krell er blevet lidt for kommensielt, mindre fokus på kvalitet/ lyd og mere kost fokuseret( China) Stadig mindre trafoer og effekt i de intergrete forsterkere.
De rørforsterker løsninger SF anbefalte, har jeg ikke råd til og Audio flight;- har jeg ikke lust på( men måske et bra comp. med GH, erne)

B. Pathos er Rør + Mosfet. det er mulig det ville gå bra m. GH, erne, men min erfaring med rør/mosfet, tilsiger bra diskant og mellentone, men en noget en tonet, udefinerbar basgengivelse.

C. Andre transistor vurderte alternativer: Electrocompaniet, luxman, Modwight, Lavardin og Sf musica.

D. Andre rør vurderte alternativer: Cayin, Decware, Mystere og Unison.
------------------------------------------------------------ -----------------------

Som tidliger nævnt havde jeg en lang konstruktiv prat m. Mr. Roft Gemine vedrøende SF Homage  og mine betraktninger vedrøende lydgengivelsen contra forsterkere.

HANS RESPONS ER:

Det vil ikke være mulig at finde en bedre forsterker  end hans  RG10 ell. RG 10 MK4 Referense til til SF GH mine ! UANSET.
Forudsat at jeg benytter hans referense signalkabler og Fast Højtaler kablerne,- referense højtalerne er beregnet på en anden klang struktur end den fra GH, erne. Han har udtrykkelig pointeret dette m kablerne flere gange.

Ps: Vis ikke den forsterker/ kabel løsning, for mine GH til at synge for han besøg av en N.... udstyret m. en stor Kuk.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------

SÅ HVORFOR DENNE LØSNING?

1: Rolf virker seriøs, og var vel næppe så boom bastiks i hans anbefaling,- vis det ikke var noget om snakken.

2: Har selv sjekket lidt på net og faktisk kun fundet 1 negativ omtale av produktet hans fra en privat person,- som samtidig højt og flot, glemmer at fortælle, hvad det faktisk er, han ikke kan like.
Historien forteller heller intet om resten av opsettet hans.

3: Det halve af Europa`s anmeldere kan vel forhelvede ikke være så tone døve;- at der ikke er noget om snakken.

4: Personlig ønsker jeg en intergreret løsning" korte signalveje samt kostbesparelsen på kabler, mindre plads, Ect.

5: Forsterkeren er en gennem arbejdet konsept, som er blevet udviklet og forbedret op gennem årene, og firmaet tilbyder opgraderinger når der introdiseres ny udviklinger.

6: Forsterkeren har inbygget Riaa og er opbygget m 2 seperat trafoer og kondensater banker, for pre og effekt delen, så de ikke påvirker hinanden under last.,- hvilker i min termologi er et ideelt consept.

7. Forsterkeren håndbygges i Tyskland og alle componenter sølv loddes" tar 4 dage" hvorefter at Rolf selv justere bias og tester forsterkeren. Hvilke alt andet, skule tilsige højt kvalitet= stor ejer glæde.

Alle disse ting sammenlagt er grunden til, at jeg har valgt at gå for Symphonic Line RG 10 MK 4 Referense, som motor til Sonus Faber Guarneri Homage.

KODE ORD FOR BÅDE HØYTALERE OG FORSTERKER ER:

GYLNE ØRER OG BRA HÅNDVÆRK.

Mvh.

Murgen

MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2010 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

Norge - Danmark tur/retur.

Så var tiden kommet for at hente god sagerne. Kona var som sædvanlig mobset og sur,- så hun for blive hjemme. Reddet den hjem med en historie om, et akut opstået arbejds relateret problem.
Eneste anke ved det er, at kombisen og mig er nød til at lade Volvoen stå, og ta på langtur i en vældig godt brugt Honda, som motor mæssig stadig tror den er ny,- men ligner noget som er løgn.

Kører hele Torsdag nat for at komme til Færgen i Kristiansand " ADVARSEL" vis i planlægger en tur til Norge med ankomst sent aften/nat til Kristiansand og skal nord på langs kysten,- så sørg for at have fuld tank, cola, kaffe ect. For Ole Nordmand holder ikke åben, nogen steder på så ugudelige tidspunkter.

Vel ankommet til Danmark, roder Dansken sig bort, og da Honda,en er en vest kyst bil, havner vi i LØKKEN, før vi finder ut af at Hjallerup faktisk er Øst på ! sh*t. Konstaterer ved samme lejlighed at det halve af Nordvest Jylland er på billigsalg, da det ser ut til at hver anden ejendom er til salg.

Endelig fremme ved Nordic Audio, modtages vi af en koselig karl ved navn Henrik og en HUND som synes vældig godt om kombissen min,- men som har et vældig dårlig øje til forfatteren " kansje den har opdaget, at jeg omgås fjenden til daglig"
Vi bliver budt indenfor, og vi for hilse på Kone til Henrik " Nydelig Dame foresten" hvorefter at vi forsvinder ind i det hellige.

Får severet kaffe og kage, og lytter lidt på opsettet som består av  CD ref/RG 10 Ref/Symphonic  kabler og nogle svære højtalere.

Nu skal man nok passe lidt på ikke at udtale sig al for bombastisk på, hvad man mener at høre efter at ørene har været udsat for bil og færge støj i så mange timer.

Men vores intryk var at diskant og mellemtomen var i vældig høj klasse, og at gengivelsen var vældig åben og dynamisk( live aktig, uden at blive hård) med en yders troverdig Live aktig instrument og stemme klang.

Bassen synes vi så, ikke hang helt på greb, vilket nok skylles en kombination av flere ting,-blandt anden er brede og længde målene på rummet ikke helt ideelle, samt at vi ville kansje også have valgt en anden højtaler opstilling.
Vi nævner IKKE en lyd til Henrik,om opstillingen!- skal sku ikke risikere, at vi skal til at flytte rundt på de 200 kilos bæster.

Rg 10 er vel heller ikke den ideele forsterker på de Bæster, og resutatet kan meget vel være et helt andet, vis vi havde haft tid til at høre på den 250 Watt Symphonic line effekt trin som stod der.
Undertegnede var ved at gå i svime over den forsterker. Sjikkelige greir.

Total intrykket er,-  at dette er sjikkelige greir.

Der findes utrolig mange overvurderede, supertestede produkter der ude på markedet, - men undertegnede har gennem 30 års erfaring, måtte konstatere at der er ganske langt mellem Guld kornene.

Men med det som vi hørte, har overbevist os om, at Henrik med Symphonic line produkterne har fundet Gåsen som ligger Guld æg.

Undertegnede kan anbefale, at såfremt man er på jakt efter noget special,- at tage en tur ind om Nordic audio.

TiP Top service, betjening, rådgivning, og Verdensklasse produkter,.- Hva mere kan man ønske sig.

Vel hjemme i Norge, har vi konstateret at bas problemerne, ihvertilfælde ikke skylles RG 10 ref. og  vis det har interesse, kan du holde øje med bruger anmelderserne i fremtiden,
Her vil undertegnede komme med sin vurdering av forsterkeren i takt med at den forspillet sig til.

PS.
Kona har ikke sakt en lyd, med har nøjes med at kigge underlig på DE Danske Kartofler/ kaffen/ Hønse salaten/ cigaretterne og rødvinen.

Mvh.

Murgen

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

ja jeg kan kun sige tillykke med den fed forstærker har selv en Symphonic Line Kraftquelle 2 MK2 
som har helt styr på mine Pioneer S-1EX højttaler bruger BM The Giant Højttalerkabel

MURGEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Henrik.E skrev:
ja jeg kan kun sige tillykke med den fed forstærker har selv en Symphonic Line Kraftquelle 2 MK2 
som har helt styr på mine Pioneer S-1EX højttaler bruger BM The Giant Højttalerkabel

Hei Henrik, tillykke til dig også.

Hvor lenge har du haft den Kraftquelle 2, jeg tenker her på, hvad er dit indtryk vedrøende hvor lang indspilnings tid som forstærkeren trænger, før den setter sig lydmæssig.

Mvh.

Murgen

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

jeg har haft den ca 1/2år og den skal da have mindst 300/400 timer men syndes den spiller ret godt lige ud af kassen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes