| Forfatter |
|
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
jeg har i et tidligere indlæg været inde på at mit anlæg giver et bump eller et pop efter jeg har tilkoplet min pc.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81919&K W=Casper%5FLC
Jeg fik det forslag at sætte en ground loop isolator i mellem pc og forstærker. Jeg har nu haft to forskellige sat til. Men begge to fik min et anlæg til at brumme ret så meget. Det er en konstant lyd. Da jeg så tog ground loopen fra igen, holdte det op.
Det undre mig lidt hvorfor der kommer et konstant brum i anlæget efter at sætte sådan ting til?? (Det skal lige siges at den sidste lånte jeg af min lillebror, og der virker det fint)
Er der nogen der har andre forslag til, hvordan man for det bump til at stoppe??
Er det noget anlæget kan tage skade af??
Der er ikke mulighed for at sætte optisk kabel til anlæget..:-(
håber at der er nogen der kan hjælpe lidt..:-)
Hilsen Casper.
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
Bach4life Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er din pc og/eller anlæg forbundet til "jord" via en stikkontakt eller et antenneanlæg/kabeltv? Man kan let komme til at lave nogle gevaldige "brumsløjfer" her...
Ja - du KAN komme til at skade dit anlæg.
__________________ Mange hilsner fra Bach4life. NAS -> Squeezebox Touch -> DAC 1 pre -> ML Purity
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke så godt, at jeg kan skade mit anlæg..
Det er slet ikke jordet...
Der er ikke 3 stik i stikkontakterne, så jeg ved ikke lige hvordan det skal kunne lade sig gøre...
Tak for dit svar, Hilsen Casper.. __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
Bach4life Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_LC skrev:
Det er jo ikke så godt, at jeg kan skade mit anlæg..
Det er slet ikke jordet...
Der er ikke 3 stik i stikkontakterne, så jeg ved ikke lige hvordan det skal kunne lade sig gøre...
Tak for dit svar, Hilsen Casper.. |
|
|
Ok - så skal du i gang med at flytte / bytte rundt på kabler og ledninger evt. Det burde være ok med din "ground isolator". Har du et langt kabel mellem pc og anlæg? Sidder isolatoren tæt på anlægget? Jeg har set din anden tråd, og jeg kan ikke lide dette: "...hvis jeg skifter fra f.eks. cd til aux på forstærkeren kommer der også
en pop lyd i højre højtaler." Det lugter fælt af en dårlig forbindelse eller en slidt omskifter/relæ... men jeg kan kun gætte. __________________ Mange hilsner fra Bach4life. NAS -> Squeezebox Touch -> DAC 1 pre -> ML Purity
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg havde selv brum-problemer med signalkabel til sub. Kablet lå henover en bærende jern-H-profil på loftet. Da kablet blev flyttet væk derfra, forsvandt brummet. Brum kan være svært at komme af med...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil prøve at rode lidt med kablerne. Måske trække dem lidt anderledes og så håbe at det holder op med at brumme..
Mit kabel fra pc til anlæg er 10 meter, så det er ret langt.. ground tingen, ligger 10 cm bag forstærkeren..
mht. at det popper når jeg skifter fra cd til aux, har ikke været et problem før jeg satte min nye computer til..
Jeg har hørt en snakke om at man kan købe en speciel stikdåse, som skullu kunne gøre et eller andet ved strømmen... kan ikke rigtig sige mere, jeg har kigget lidt på nettet,men ikke rigtig fundet noget. Nogen der ved noget om det...??
Hilsen Casper __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
WIIII Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: heltny/cujo!
Bruger siden: 25 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en Ground loop isolator brummer hvis den sidder i den forkerte ende af kablet.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
WIIII skrev:
| Sådan en Ground loop isolator brummer hvis den sidder i den forkerte ende af kablet. |
|
|
Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan sætte den i den anden ende... Da det er jack til phono... og jeg har sat den til phono.. __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
WIIII Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: heltny/cujo!
Bruger siden: 25 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke stik sidder der på den Ground Loop Isolator ?
Problemet er at den vender forkert.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder en phono indgang og en phono udgang..
Det er sådan en her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/a rgon_ground_loop_isolator_.htm
Lige nu virker det. Jeg har byttet rundt på nogle kabler og trukket det lidt anderledes. Så nu er der ingen brum. Dejligt
Det er også stoppet med at sige pop/bump, når jeg skifter rundt imellem de forskellige indgange...
Men der kommer stadig de bump og pop i højtalerne, når jeg eksempeltvis trykker på et link på internettet eller der kommer en online på msn. Men er det skadeligt når jeg har en ground isolator sat imellem...??
Tusinde tak indtil videre, i har været til stor hjælp..
Hilsen Casper.. __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |