Forfatter |
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har p.t min Dacmagic tilsluttet via USB fra min Pc`er.. har så læst mig frem til at signalet bliver bedre hvis man kører med et Coaxial kabel mellem Pc`en og Dac`en istedet.. USB indgangen på Dacmagic understøtter "kun" 16Bit, 44,1KHz data men Coax indgangen upsampler signalet til 24Bit, 192KHz. er det en forskel jeg vil høre, eller er det tallene der forvirrer lidt..?? da min Pc ikke har Coaxial udgang ville jeg benytte mig af denne adaptor: http://www.vassagohifi.com/products//m2tech/m2tech.html er det pengene værd eller ska jeg bare være tilfreds med metoden jeg bruger nu.. P.s har ikke jitter eller støjproblemer med min nuværende løsning..!
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig over til nerds.dk - så skal de nok give dig en fyldestgørende forklaring på dit spørgsmål.
|
Til top |
|
|

Permanent
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene, at du er bedst tjent med USB, når din PC alligevel ikke har Coax-udgang. Jeg kan ikke se, hvorfor USB-til-coax dimsen i dit link skulle være bedre end den, der er indbygget i din DAC.
__________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Kig over til nerds.dk - så skal vi nok give dig en fyldestgørende forklaring på dit spørgsmål. |
|
|
Og det kan du ikke gøre her, så andre H4A brugere kunne få glæde af svaret også? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
24/192 får du ikke umiddelbart noget ud af. Det gør ikke noget magisk ved din CD/flac (eller hvad enten du nu bruger) samling. Du kan nogle få steder købe musik, mest klassisk, i 24/192 format, det er først her du vil kunne hente noget. Omvendt så kan din coax indgang være bedre bygget end USB, kender ikke meget til dacmagic, så det vil jeg ikke gøre mig klog på.
Medmindre dacmagic kører async USB, hvilket jeg er ret sikker på den ikke gør, så vil du i et eller andet omfang have jitter problemer. Mit bud er du vil få en forbedring med coax og evt m2tech hi face. Der findes alternativer til hi face som gør tingene mindst lige så godt, men m2tech's løsning er forholdsvis billig i forhold til andre muligheder. Hvis din PC har AMD USB chip, så skal du holde dig fra m2tech lidt endnu, deres drivere understøtter endnu ikke AMD. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
750es Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Martin_Kbh skrev:
Kig over til nerds.dk - så skal vi nok give dig en fyldestgørende forklaring på dit spørgsmål. |
|
|
Og det kan du ikke gøre her, så andre H4A brugere kunne få glæde af svaret også?
|
|
|
inig  __________________
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille kommentar fra Cambridge audio til review af dacmagic'en giver et helt klart indtryk af at USB indgangen ikke er bedste valg på dacmagic'en. Hvis du skal afprøve forskellige muligheder, så prøv med toslink først - skulle undre mig om din pc ikke har toslink udgang. Lån et kabel eller start med et billigt, jeg tror ikke du vil hente meget på dacmagic med m2tech/coax, men har du lidt penge at brænde af kunne det være værd at prøve.
The DacMagic does exhibit very strong attenuation of jitter from all input signals due to our Anagram ATF upsampling and reclocking algorithm. However, as you have touched on, the USB interface itself inherently carries a much higher level of jitter than S/PDIF/TosLink, as the audio data have to be inserted into a TDM stream according to a 12MHz clock nonsynchronous with the audio. Also, with USB audio 1.0, you are limited to 16-bit/44.1kHz or /48kHz transfer only.
As you've found, the DacMagic can normally attenuate the interface jitter very effectively, but it is true that if the incoming jitter is sufficiently large, it can become outside the timing window that the ATF is able to totally reclock.
In particular, we've found that, with laptops, using battery power results in very good total correlated jitter similar to TosLink or S/PDIF (<200ps or lower at 44.1kHz, and with about the same noise floor), but using the typical switch-mode PSU with the same laptop can result in 3000–3500ps of jitter.
Du kan finde anmeldelsen + kommentarer fra Cambridge audio her http://www.stereophile.com/digitalprocessors/cambridge_audio _azur_dacmagic_da_converter/index3.html __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|

Permanent
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
24/192 får du ikke umiddelbart noget ud af. Det gør ikke noget magisk ved din CD/flac (eller hvad enten du nu bruger) samling. Du kan nogle få steder købe musik, mest klassisk, i 24/192 format, det er først her du vil kunne hente noget. Omvendt så kan din coax indgang være bedre bygget end USB, kender ikke meget til dacmagic, så det vil jeg ikke gøre mig klog på.
Medmindre dacmagic kører async USB, hvilket jeg er ret sikker på den ikke gør, så vil du i et eller andet omfang have jitter problemer. Mit bud er du vil få en forbedring med coax og evt m2tech hi face. Der findes alternativer til hi face som gør tingene mindst lige så godt, men m2tech's løsning er forholdsvis billig i forhold til andre muligheder. Hvis din PC har AMD USB chip, så skal du holde dig fra m2tech lidt endnu, deres drivere understøtter endnu ikke AMD.
|
|
|
jeg kører med en Asus Eee top touch Pc som "jukebox" så tror ikke den har noget som AMD chip da maskinen kun kostede 3200,- og er 1 år gammel..
jeg bruger kun MP3 filer, vil det ha en betydning for evt skift til coax/m2tech eller vil det stadig give et lydløft.??
kræver m2tech istallerings CD.?? har nemlig ikke drev i Pc`en.
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
m2tech'en kræver installation, men deres drivere kan hentes online. Som skrevet i forrige svar, så prøv toslink først (optisk udgang, burde der være på din Asus). Hvis ikke du henter nogen forbedring med toslink, så vil du heller hente noget ved at skifte til m2tech/coax.
Hvis du bruger slemt komprimerede mp3 filer, 128kb ell. lign., så tror jeg ikke du skal spekulere for meget i at opgradere fra hvad du allerede har, ud over et billigt toslink kabel. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|

Permanent
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er kun jack udgang i min pc udover usb ( det er en skrabet model KUN til musik )
min musik er downloaded i 256 til 320 kbps..
|
Til top |
|
|
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kun bruger setup'et til MP3 komprimeret musik, så er det spild af penge at opgraderer.
Din DACmagic er al rigeligt til at formidle MP3 musik, og båndbredden mere en nok til 320kbps.
|
Til top |
|
|
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|