| Forfatter |
|
Merck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at investere i nad s300, det syntes jo at være en noget imponerende maskine, men hvordan holder den i sammenligning med feks de britiske: Cyrus 8, Naim nait5, linn kollektor/LK85 og de scandinaviske: thule, primare mfl. i nogenlunde samme prisklasse?
Jeg har, foruden nad s300 hørt thule ia150b og linn kollektor/LK85 sættet, og alle 3 lyder egt godt i mine øre, men jeg har en skummel mistanke om at lytterum generelt får alt til at lyde langt over hvad man kan forvente i dagligstuen.
NB har ca 50m2 stue pt,...ja i læste rigtigt, hele min lejlighed er stue.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaee. Nu er der ikke så mange andre der har svaret, så er min ringe erfaring vel bedre end ingen...
Jeg har haft en NAD S300 i godt et år nu, og jeg er himmel glad for den. Den opfylder mine krav fornemt. Kunne måske til tider savne lidt flere detaljer fra den, men det er måske også et spørgsmål om mit elendige lytterum. (Har ikke mere end 10 kvm der både skal fungere som soveværelse, kontor, stue og lytterum )
Jeg har desværre ikke lyttet så intenst til ret meget andet i prisklassen, og har aldrig lagt øre til noget af det andet du nævner. Men som jeg ser det, er NAD S300 et godt køb. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tomlerne op for NAD S300. Fremragende maskine! Hvis du kigger under låget vil du se, at den minder forbløffende meget om Gryphon TABU til 32.500,-. Mig bekendt er det 100% samme konstruktion, så NAD'e må vel siges at være et godt køb.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svjv. er det vist en "and", de lyder heller ikke ens.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du set dem uden låg på??? Det er 100% samme komponenter, og 100% samme placering på printet og samme mekaniske opbygning! Og pudsigt nok kom begge modeller frem i en periode, hvor HIFI Klubben var engageret i begge firmaer.... Så gad vide om ikke der er noget om snakken.
|
| Til top |
|
| |
Merck Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg såmen også hørt, tjeck evt følgende tråd ud på zerogain:
http://www.zerogain.com/forum/showthread.php?s=ddf32d7423cce cc52087ce9fad00e63c&threadid=2488&perpage=15&pag enumber=1
Jeg har skimmet tråden og der syntes at være stor enighed om at de nok ikke er 100% identiske, mest åbenlyst ved forskellige ved udskiftning af C-section transformers med holmgren.,..hvad det så end skulle gøre ved lyden.
De har haft kontaktet begge firmaer. Gryphon benægter sammenhæng mens NAD skriver: "At one time NAD owned Gryphon, a Danish Company. THe S300 is an improved design loosely based on the Tabu, but is superior in performance."
Nad s300 bygges vist også i DK.
|
| Til top |
|
| |
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Har du set dem uden låg på??? Det er 100% samme komponenter, og 100% samme placering på printet og samme mekaniske opbygning! Og pudsigt nok kom begge modeller frem i en periode, hvor HIFI Klubben var engageret i begge firmaer.... Så gad vide om ikke der er noget om snakken. |
|
|
Nej, helt ens er de ikke. NADen har dual mono strømforsyning... og må alt andet lige være bedre end Gryphonen. 
Har personligt lagt øre til NADen - den er ikke dårlig! __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan undres lidt over at NAD har en produktserie som silverline, hvor der er kræset lidt mere for tingene. De har jo ellers traditionelt lavet mere mainstreem produkter, der havde et lidt kedeligt design, men som til gengæld havde good value for money! Det er da cool nok, at de vil ind på high end markedet, men det er da lidt af et skifte ik'?
Lidt det samme ville være, hvis B&O begyndte at producere discount fjernsyn...
Har aldrig rigtig hørt s300, men den ser da bestemt lækker ud!!
|
| Til top |
|
| |
Merck Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har det ikke noget at gøre med at de har skiftet ejere, og nu er på canadiske hænder?
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv den lykkelige ejer af S300, og det er en aldeles fremragende forstærker, kunne ikke finde på at sælge den! Inden jeg købte mine nuværende højttalere, fik jeg en demo af dem, hvor vi først spillede på en Marantz forstærker til 24000kr, et ordentlig skrummel, samt en Arcam cd-afspiller (mener det var cd 92, den kostede ihvertfald 9000kr), det lød tæske godt, et genialt perspektiv, og sikke en renhed, så satte vi min medbragte S300 på, hvor der straks kom mere punch på bassen og bedre timing, tilgengæld faldt lidt af perspektivet sammen, men hvad gør det, når man som mig, mest hører musik med lidt gang i, jeg kan kun på det varmeste anbefale denne fantastisk vellykket forstærker, et hit til prisen!
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
guitarplayer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har både haft gryphon tabu century og nad s300.....
selvom de ser ret ens ud ved første øjekast ..... er der mere
detajle over lyden på century ..... all the way 
bemærk at ikke kun s300 , men også century er REN dual mono....
om man så er villig til at gi de ekstra kroner for tabu...
er op til den enkelte 
|
| Til top |
|
| |