| Forfatter |
|
Ridderen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 22 Juli 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle på hifi4all.
mit grej:
Marantz pm 7000 + marants cd 6000 + Audioquest Copperhead signal kabel
Logitech squezebox duet + Van den hul wave signal kabel
Dali ikon 7 + Van den hul 352 hybrid kabel højtaler kabel
for ca 1 uge ville jeg hører noget musik med lavt niveau, sad på terrassen og lige pludselig gav det et højt smel i højtalerne og musikken var væk. 10 min efter hvor forstærkeren havde kølet lidt af virkede den igen og jeg spillede self bare som normal igen med lav niveau.
så igår da jeg ville lytte lidt mere seriøst, syntes jeg der var noget være skratten i bassen i den ene højtaler og prøvede og ballancere den til venstre side, og jo den var god nok det skrattede.. nå jeg prøvede og bytte højtaler for se om det var dem det var gal med, men det var det heldigvis ikke, det var forstærken der var gået på pension åbenbart.
har prøvet og afspille fra forskellige kilder.
Vil lige høre om der er nogen der har et bud på hvad det mon kan være ?
men heldigvis har jeg gået spekuleret i og få en ny forstærker og cd-afspiller her den sidste års tid, og tiden er måske inde nu til at finde noget nyt grej..
vil gerne beholde mine højtaler og alle kabler
vil max bruge 5000kr ca forstærker og max 3000kr ca på cd-afspiller
Bor i århus så vil kun kigge rundt her i århus.
har kigget på hifiklubbens hjemme side og der er:
Cambridge Azur 740a forstærker link: http://m.hifiklubben.dk/index.php?&action=roi&host=p ortal.hifiklubben.dk&mid=8265&iid=46328453&url=h ttp%3A%2F%2Fwww.hifiklubben.dk%2Fprodukter%2Fstereo%2Fforsta rker%2Fcambridge_azur_740a_forstaerker_sort.htm
Nad C355BEE forstærker link: http://m.hifiklubben.dk/index.php?&action=roi&host=p ortal.hifiklubben.dk&mid=8265&iid=46328453&url=h ttp%3A%2F%2Fwww.hifiklubben.dk%2Fprodukter%2Fstereo%2Fforsta rker%2Fnad_c355bee_forstaerker_grafit.htm
har kigget på tapeconnection ( og havde lidt bøvl med noget reklamation efter de gik konkurs ved ikke om jeg vil forhandle der)
synes ikke der var noget Der tændte mig.
har kigget på Scala århus.
for dyrt.
andre bud ? køber helst noget nyt
design spiller også lidt en rolle så derfor hellere cambridge end Nad. ( pågrund af min dame )
Håber i vil hjælpe Mvh Ridderen
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bump
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu - hvis alle bumper efter et par timer uden svar går der vist ragnarok i den 
Du skal nok få svar af dem der har en mening om det, men de sidder nok bare ikke stand by for at vente på nye tråde en torsdag aften i den periode mange kalder ferie.
Cambridge går for at levere udmærket value for money, og eftersom du er godt bekendt med Hifi Klubben er det vel et godt sted at starte - der er vel næsten ingen andre steder hvis du vil begrænse dig til Århus i et givent prisområde?
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne give emotiva et kig. De sælger kun fra deres webshop i usa, men super service og produkter specielt til prisen.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det der med at købe i udlandet er ikke lige mig. har det bedre med jeg bare kan køre ned med det hvis der er noget reklamation
|
| Til top |
|
| |
anders3408 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva ska du så med den gamle forstærker nu da den er defekt? :p
__________________ Anders Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ikke lige sælge den måske eller spørge hvor meget det vil koste og få den rep evt. har også en cd-afspiller fra marantz som jeg skal ha afsat.
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
så nu har jeg været nede i hifi klubben og de anbefalede at jeg skulle vælge nad c355bee til mine ikon7
men den havde de kun i lyse grå. og de fik ikke flere i sort. men hvis jeg ville have den i sort sku jeg vente en måned, der kom en ny upgrade af dem som hedder nad c356bee. og den må jeg jo bare vente på.
det eneste som er forandret er noget med standby forbrug og udseendet mener jeg.
men hvad siger i ? tror i den er ok?
|
| Til top |
|
| |
anders3408 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må sige til hvis du vil sælge den.... kunne være jeg ville købe den :)
__________________ Anders Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
# anders, jeg skal nok lige have dig i bag hovedet...
Noget Helt ANDET.
har haft mit hovede lidt i blød igen.. og kom til tænke på, jeg hører jo meget musik, men ser til gengæld også mange film, bare med stereo lyd. tænkte om jeg skulle udvide til en sourround resiever,
feks: Nad t747 vil bruge mine 2 dali til front og stereo, og så få en diskret center og nogle små sattelit højtaler i bag. har ikke brug for subwoofer. men er forstærken okay til stereo ? eller skal jeg lidt længere op i klassen? synes prisen ser fornuftig ud
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo flere kanaler og jo flere dekodere og øvrige komponenter der kommer i en forstærker til kr. 7.000, jo billigere komponenter er producenten selvfølgelig nødsaget til at bruge.
Så ud fra den tese må det simple svar være at en stereoforstærker til 7.000 lyder bedre end en surroundforstærker til 7.000...
Men derfor kan det jo godt være at en surroundreceiver til 7.000 kan dække dit behov!
Personligt vil jeg ikke have for mange overflødige komponenter, som ødelægger min stereolyd. Hvis jeg skulle have surround, ville jeg gå efter en stereoforstærker som kunne styre flere eksterne kanaler Eksempelvis en Audia Flight One og så købe 3 små billige effekttrin til center og baght.
Audia Flight One er klart en helt anden prisramme, selvom vi snakker brugt (set solgt til ca. 16-17k). Om du prioriterer stereosiden så meget, at du vil derop i niveau engang ved jeg jo ikke...
Men hvis du gør, kan du måske leve med noget billigt brugt imens du sparer op (hvis du da altså ikke har knapperne) 
Men ud og lyt på dyret! Det er den eneste rigtige måde at finde ud af om den kan dække dit behov. Allerhelst lån den med hjem på prøve hvis det er muligt (uden at man føler sig forpligtet til køb)
God fornøjelse!
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
men nu er det sådan jeg max vil ofre 5000 for en stereo ? men vil godt ofre 6-9 kilo på en sorround. så må stereo på surround reciever jo begynde og ramme en stereo forstærker til 4500kr c355bee , lyd mæssig :?
ved ikke om du forstår mig..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja tjo... man kan jo aldrig fjerne påvirkningen fra de "ekstra" kredsløb helt, så stereo på en surroundreceiver er selvfølgelig ikke optimalt.
Men hvis du sammenligner med en stereoforstærker der kun koster det halve, kan det nok være at lydkvaliteten nærmer sig. 
At du er villig til at betale mere for en surroundreceiver end for en stereoforstærker/-receiver siger jo noget om, at du er ret fast besluttet på at få surround. Så i mine øjne drejer det sig måske mere om at finde den "rigtige" surroundforstærker/-receiver.
Prøv at se på forskellige alternativer i den pågældende prisramme og opvej deres fordele og ulemper - i forhold til dit behov og ønsker. Har én f.eks. HDMI ud- og indgange? Har én isoleret surroundkredsløbene fra stereodelen? Er der udgange til effektforstærkere? Eller hvad der nu er vigtigt for dig!
Når du har fundet et par mulige kandidater, så tag ud og lyt på dem... 
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
siger mange tak for hjælpen vil tage i hifi klubben imorgen og lytte lidt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
God idé og god fornøjelse!
Vestjylland... Prøv også at stikke hovedet ind f.eks. ved Activ hifi i Esbjerg og Expert i Varde. De har måske nogle andre alternativer end hifiklubben...
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bor i århus. har ikke lige fået ændret endnu.
så nu er jeg kommet hjem og fik købt en nad t747 sourround reciever.
det tog mig 2 timer og få det sat op, der er mange flere udgange i denne end min stereo forstærker så hjernen sku lige lidt igang. også opsætning bagefter med at slå subwoofer fra ovs. men regner med jeg har gjordt det hele rigtig for at få dne optimale lyd.
har siddet og lyttet en times tid, jeg kan allerede hører meget forskel på denne end på den gamle.. der er flere detaljer og en dejlig varm bund som jeg savnede ved min marantz så indtil videre er jeg meget tilfreds på stereo fronten..
men når jeg lige får lidt overskud igen så skal jeg til at se på en center og 2 bag højtaler regner med at center skal være en ikon og bag højtaler skal bare være så diskret som mulig, og det er lige meget hvad mærke det er, bare de er små og hvide.
regner også med jeg smider mit anglæg ind i galleri så folk lige kan se det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|