| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige nu og lytter til min nye Harman Kardon 990 integr. forstærker ,lige udpakket og sat til. Skruer jeg helt ned for lyden, kan jeg høre en meget lav blæserlyd fra forstærkeren. Lyder som en meget lille blæser , der skraber en ganske lille smule på ...Til orientering kan jeg oplyse at HK990 bliver meget meget varm..Sæt IKKE din Cdafspiller ovenpå ! Nogen der ved om der skulle være en blæser i HK 990 ?? Returnerer den nok anyway...Lyden er lidt "flad" og kommer ikke rigtigt ud af højttalerne. Måske den skal "spilles til " , selv i denne "lave" prisklasse. 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
der sidder to styks i, monteret på køelribberne i hver sin side, om det er 80 eller 100mm ved jeg dog ikke.
jeg ved ikke hvad du havde før, men ja, den skal spilles til, jeg kan dog ikke kende den "flade" lyd du snakker om, kontroller at du ikke har aktiveret dsp'en ved et uheld, den giver ikke altid noget godt resultat, omend nogle af indstillingerne ikke er helt tossede. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan jeg nu godt, jeg kørte den ellers ret hårdt.
jeg er så omvendt uenig med testens konklusion omkring det rent lydmæssige.
men hvis den siger lyde kunne det godt tyde på en transportskade eller lignende. så den skal nok en tur forbi forhandleren. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ved at stave mig gennem den svenske brugsforvirring... suk..
Der står DSP i displayet på forstærkeren , skal det slukkes for at deaktivere DSP ?
Har snart prøvet det meste.. Ikke så nem at finde ud af.. For øvrigt tusind tak for hjælpen. 
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svensk frustrations-forvirring???? - Hvor er den købt??
Find testen fra High Fidelity, der står hvordan du resetter den. Spiller i øvrigt forrygende, i nyere tid den eneste færdige forstærker under 100k jeg har overvejet og købe og putte på mine K2S9800SE'er i stedet for min egen custom-byggede...
Der er en knap på fjernbetjeningen hvor du tænder og slukker for DSP'en, kan ikke lige huske hvad den hedder. Så vidt jeg husker ligger der en dansk vejledning på hjemmesiden, lige til at hente.
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg husker skal man bare trykke på dsp knappen (speaker setup), der er level 1, 2, 3 og så sluk. husk at den skal stå på "direct path" ellers.
Der hørte dansk brugsvejledning med til den jeg havde på besøg, den skal dog lige nærstudres nogle gange for at få det hele med. det er underholdende med mulighederne for sub og dsp indstillinger, men jeg kunne bedst lide den "au natural".
den engelske findes her: http://www.harmankardon.com/resources/Brands/harmankardon/Pr oducts/ProductRelatedDocuments/en-US/OwnersManual/HK%20990_O M.pdf
Hvis det er helt galt kigger jeg gerne forbi og ser om jeg kan løse problemet for dig. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
HRRB Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan heller ikke tilslutte mig opfattelsen af flad lyd, men ja, den skal spilles til! Og ja, det er sgu en varm brødrister, derfor blæserne. Jeg har ikke på noget tidspunkt hørt dem blæse i min, så det kunne tyde på, at du har fået en fejlramt.
I øvrigt vil jeg fraråde at anskaffe den matchende CD afspiller, den er sgu for jammerlig. Havde en tilspillet udstillingsmodel på prøve, og der kunne man tale om flad lyd, uanset hvordan den blev tilsluttet (HK's jitterfri forbindelse, XLR, optisk osv.), og uanset hvor meget jeg prøvede at justere på lyden eller kørte direct.
Der burde være forskel på en HK CD-afspiller til ca 3.000,- og en
DVD-afspiller fra Harald Nyborg til 200,-....og det var der ikke!! Jeg prøvede med 2 ens Pink Floyd CD'er og stod og skiftede frem og tilbage, og der var stort set ingen forskel.
Så den strøg retur til en grinende forhandler, der havde advaret mig, og jeg købte en Vincent CD S5, det er til gengæld sagen! Okay, også en anden prisklasse, men pengene værd.
Nå, jeg strøg sgu lidt off topic, sorry! Få fat i en støjsvag ombytter og giv den en chance, den burde lyde godt efter tilspilning.
Hvilke højttalere benytter du? Og hvilken CD-afspiller eller anden lydkilde? Den fortjener en god lydkilde tilsluttet med et sæt gode XLR-kabler.
mvh HRRB
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal bruges på 1.salen når der skal spilles Keb Moe på "konefjendtlig" lydstyrke. Har et par Klipsch og en Ikon sub deroppe. Lydkilden er trådløs streaming fra computeren. Det lidt mere "jazzede " anlæg er i stuen .
Nå , men brugsforvirringen er ikke nem at forstå og indstillingerne på HK990 er "justeret" af de sidste par stykker der har haft den hjemme og så brugt returretten.... Måske derfor jeg ikke kan justere den ind igen 
Hvilket nummer af HF skal der bestilles, for at kunne læse mig til , hvordan jeg resetter den ? Egentlig utrolig , at der ikke i brugsanvisningen findes beskrevet hvordan . Har nu gennemlæst den på linket længere oppe og tak for det Kim Olsen. Dog føler jeg mig lige "rundtosset".. 20 kanals snurrerundt lyd har aldrig liiige været mig
PS: Lyden af snurrende blæser er væk...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal have rekalibreret den, dvs. frem med målemikrofon osv. så følg fremgangsmetoden i brugsansvisningen slavisk
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at rekalibrere med målemikrofonen. hele tiden skriver den bare i displayet , at den ikke kan finde mikrofonen ell. højttaleren. Jow , har prøvet at skrue op for lyden til det blev rigtig ubehageligt.. Samme resultat. Den plastichætte på mikrofonen skal ikke skrues af , vel ? Hvis den skal det, er jeg godt nok til grin. 
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er den gennemsigtige, koniske plasticdims, der omkranser mikrofonen, så nej. Den hverken kan eller skal skrues
af.
HK 990 kan kun gå uden om dsp-kredsløbene ved tilslutningen gennem analoge indgange. Ellers vælger man, som også Kim
skriver via EQ Preset på fjernbetjeningen, hvor man vælger i trin Direct Path, DSP og de tre rumkorrigerede indstillinger for
henholdsvis kun bas, bas + mellemtone og bas + mellemtone + diskant.
Jeg kan kun erklære mig enig i, at det er en fantastisk forstærker, der virkelig har fået mine Auiovector Mi3 Super til at
synge.
Men manualen sutter.
Det tyder på, du har fået en model med mange defekter, så se at få den byttet, jeg tror, den kan for alvor kan skubbe liv i
dine Klipsch'er.
__________________ /dreamz
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder fornuftigt , det med at få den ombyttet.. Tror dog den HK 990 brænder sig selv ihjel.. Temperatur på ribberne 74 grader. Overvejer lidt at "ombytte" den til en NAD M3. De 3.000 kr ekstra er ikke den helt store udgift..Lytter lidt mere her i weekenden til "varmeapparatet" Takker for hjælpen gutter !
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
74 grader på kølerribberne er da perfekt... Mener i sin tid med Luxman L550 og Luxkit Z504, samt Lars LC Audio Clausens forstærkere, at der er beskrevet, at fx. Sanken udgangstransistorerne har det optimale forhold mellem forvrængning og forstærkning omkring en køleplade-temperatur på 75 grader ( Og 2nd breakdown omkring 125 grader )...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
OOOoopS :-) Kom til på en eller anden måde at trykke på nogle taster og der står DSP PATH i displayet nu... En HELT anden lyd er nu tilstede.. Keb Moe lyder nu som Keb Moe !
ikke nemt med 50 % "snurrerundt grej". Brugsanvisningen er noget rigtig skidt for nogen der kun kender til simpel og ussel tokanals mono som mig 
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
 [QUOTE=Jblfan]
Svensk frustrations-forvirring???? - Hvor er den købt??
Find testen fra High Fidelity, der står hvordan du resetter den. Spiller i øvrigt forrygende, i nyere tid den eneste færdige forstærker under 100k jeg har overvejet og købe og putte på mine K2S9800SE'er i stedet for min egen custom-byggede...
Der er en knap på fjernbetjeningen hvor du tænder og slukker for DSP'en, kan ikke lige huske hvad den hedder. Så vidt jeg husker ligger der en dansk vejledning på hjemmesiden, lige til at hente.
JBLfan
[/
"Find testen fra High Fidelity "... Tænkte jeg kunne bestille nummeret det drejer sig om , men ser nu at High Fidelity er lukket og slukket. Selv deres hjemmeside er væk Nogen der har det blad hvor de tester HK990 ? Måske vil sælge bladet til mig / scanne testen ( mod betaling) ?
|
| Til top |
|
| |
HRRB Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke huske hvilket nummer af High Fidelity. Du kan jo evt prøve på det lokale bibliotek, måske indgik bladet i deres sortiment. Det gjorde det her i Brønshøj.
Hvis ikke målemikrofonen bare fungerer i første hug, vil jeg anbefale at få forstærkeren byttet. Der var knas i elektronikken i min forstærker, og jeg prøvede og prøvede at følge brugsanvisningen, og havde endda telefonsupport fra HK Danmark. Lige meget hjalp det, jeg fik samme besked i displayet som dig. Efter en ombytter fungerede det bare med det samme.
mvh HRRB
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for info.. Den bliver hvertfald ombyttet eller returneret. Kassen lignede godt nok en der havde været ude ved de første tre kunder, der så har brugt deres retur-ret . Fjernbetjeningen er ridset i toppen.Kan fange en af ridserne med en negl. Så er der mikrofonen / måske forstærkeren der ikke virker.. Har firmaerne slet ikke en slags kvalitetskontrol med de returnerede ting ? Folk bruger rerturretten og så får man noget der ligner brugt købt i den blå avis.  Firmaet jeg har købt den hos , tager 12.000 kr for den , så det er ikke fordi det er en discountbutik jeg har handlet med. Den næste der så bestiller en HK990 hos firmaet , får så "min" returnerede forstærker.. En lidt tosset måde...
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget kunne tyde på, at du har lyttet til den med en rumkorrektion fra den forrige 'ejer'. Ikke sært, du mente, det lyd dårligt.
KT Radio i København sælger den i øvrigt for kr. 9.900 http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=1926 __________________ /dreamz
|
| Til top |
|
| |