| Forfatter |
|
Silverwave Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er på jagt efter et sæt nye ht til mit setup. Spiller pt på Mentor 6, men har fået ny og noget større
stue(ca 40 kvadratmeter).
Har tænkt lidt på Dali MS4(brugt), men er bange for at de ikke vil kunne spille rummet op. Ellers har jeg tænkt på Mentor 8 eller B&W 803D(brugt).Er også klar på andre mulighed.
Vi har en meget bred musik smag. Fra hård rock,pop,dance til jazz og klassisk.
Er der nogen erfaringer med disse modeller?
Mvh
Silverwave
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt 803d på den forstærker og det lyder rigtig godt. Vil tro den er bedre en ms4
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyt dig frem,ku jo være i klubben...
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har 803d i roskilde og ms4 på åboulevarden. Og begge har en m3 stående
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil tro at du kan få rigtig meget vellyd ud af et sæt MS4 med M3. Tror bånddiskanten vil vinde over den D.
M3 spiller nemlig dejligt nærmest lidt røragtig i mellemtonen. Tror det vil klæde diskanten
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også mest til MS4, da jeg synes at det er en utrolig smuk højttaler. Især i Alpi.
Men er bare bange for, at den ikke vil kunne spille de godt 40 kvadratmeter op. Har som sagt Mentor 6 i en stue på ca 20 kvadratmeter. Og tror ikke de ville spille det mere op end det.
Muligheden er selvfølgelig at kombinere MS4 med en god sub. Men det kan også godt blive en dyr omgang
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv spillet med en Nad M3 og Dali MS4 i mange år...går rigtigt godt sammen. M3 har fat i dem med et jerngreb og de får virkeligt lov at folde sig ud. Kan anbefales.
|
| Til top |
|
| |
olet Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 29 Juli 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Har grundigt og gentagne gange hørt både B&W 803D og Dali MS4 på M3´eren, da jeg selv havde M3´eren...begge modeller er rigtig gode
valg...B&W havde mere krop og varme i mellemtonen som jeg husker det og MS4 mere slankhed og direktehed...og top samt drive. Var sgi selv i
tvivl og en smagssag er afgørende...men at M3´eren kan trække dem begge uden nogen som helst problemer, er der absolut ingen tvivl
om...meget overbevisende og selvfølgeligt  Kan ikke lige komme i tanke om andre moderne højttalere valg i denne forbindelse...har prøvet
Snell Acoustic og det er heller ikke dårligt, da M3´eren er rimelig neutal - de er dog et gammelt valg rent lydmæssigt.
Bedste hilsner
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Olet
Er også meget i tvivl.
Synes at MS4èrne er en utrolig smuk højttaler, men er lidt i tvivl om dens bas egenskaber. Har selv Mentor 6 og de kan tiltider mangle lidt.
Og nu hvor rummet de skal spille op(MS4), bliver dobbelt så stort. Er jeg bange for at det kan blive et problem
B&W 803D kunne også være spændende at prøve. Tror bassen er bedre, idet de er beskyttet med 3stk 7" enheder. Men det er selvfølgelig kun et gæt.
De er efter min menig, bare ikke lige så flotte som MS4érne
Så er pt. meget frustreret
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 29 Juli 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
Hej Olet
Er også meget i tvivl.
Synes at MS4èrne er en utrolig smuk højttaler, men er lidt i tvivl om dens bas egenskaber. Har selv Mentor 6 og de kan tiltider mangle lidt.
Og nu hvor rummet de skal spille op(MS4), bliver dobbelt så stort. Er jeg bange for at det kan blive et problem
B&W 803D kunne også være spændende at prøve. Tror bassen er bedre, idet de er beskyttet med 3stk 7" enheder. Men det er selvfølgelig kun et gæt.
De er efter min menig, bare ikke lige så flotte som MS4érne
Så er pt. meget frustreret
|
|
|
Snak da med klubben om udlån af begge sæt. Et højttalersæt af disse i denne klasse må du kunne aftale at låne for test. Det kan ikke passe andet. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ønsker en højttaler hvor bassen skal spille en mere dominerende rolle så tror jeg ikke at du skal kigge efter en så
liniær og præcis højttaler som MS4'eren - den er designet med et helt andet fokus. Størrelsen på enhederne har intet at sige om
en højttalers evne til at gengive musik og bør ikke styre dit valg. 803D er vel også mere sammenlignlig med MS5'eren. Der er
masser af god bas i MS4'eren; jeg har aldrig savnet bund. Eneste anke er, at den sammen med M3'eren stiller den store krav til
dine kilder.
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne jeg godt forestille mig.
Har som sagt Mentor 6 som er kombineret med NAD M3 og Lyngdorf CD-1. Her kan man meget tydeligt høre, hvis et nummer ikke er godt indspillet. Så med MS4érne ville det sikkert blive endnu tydeligere.
Men designet har også en del at sige. Og vi kan begge godt lige Daliérne.
Har også tænkt på muligheden for at sætte en god sub til MS4érne. Eks. B&W PV1
MS5érne ville også være en drøm at få, men 80k for et sæt. Er en DEL over budgettet
Ydermere så kræver de også en del plads for at spille ordentligt, hvilket kunne gå hen og blive et problem.
|
| Til top |
|
| |
Niels Gorm Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har MS4 i min stue på 7 gange 6 meter, og jeg synes bestemt ikke, der er problemer med at spille stuen op. Mit indtryk er, at de tværimod har meget let ved at fylde min stue med vellyd. De spiller sammen med Densen (300XS, 200 og 400XS). Jeg har fået mine MS4 (ahorn) malet i sort højglans hos en autolakerer med et meget flot resultat til følge.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at MS4 vil have problemer med at spille 40 kvm. op. Og slet ikke med en god forstærker bagved. Jeg ved at et sæt Dali 850 uden problemer kan spille 70 kvm. så jeg havde helt sikkert givet det et forsøg. Dog skal man ikke glemme at Mentor 8 lyder formidabel og nok også vil kunne give noget mere punch.
|
| Til top |
|
| |
olet Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan godt følge dig mht Dali designet  ...nice....men jeg syntes så også dengang at B&W´erne var for dyre selv om jeg ved nærmere
tilbagetracking husker dem som dem, jeg helst var travet væk med...jeg gik dengang lidt i knæ over prisen(grundet en halvslatten økonomi)... men
diskanten var noget af det bedste jeg på det tidspunkt havde hørt. Jeg hørte dem i Klubbens lokaler på Åboulevarden i KBH, og det er et temmelig
stort lokale...nok meget lig det du omtaler, du har til rådighed...der var fuldt niveau på alle parametre og jeg savnede intet...lydkilden var en M5´er
og der var meget blandet musik lige fra Mahler til "Faith no more"..så der var dækket godt ind. Igen, så er lyd jo så subjektivt opfattet, så
smagssansen er afgørende...begge modeller er super partnere til en M3´er og begge spillede rummet flot op.
Venligst __________________ Jo mere jeg ved, jo mindre ved jeg, at jeg ved!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyt nu bare til dem i stedet for alt det tomme snak - så falder alt på plads. Folk med Diva'er mangler jo heller ikke bas. Du kan ikke sige noget om dens bas egenskaber ud fra billeder og forskellen mellem 6.5 eller 7 tommer. Hvis du absolut vil ødelægge et så flot stereobilede med en sub så køb noget andet bras end en MS4 - så har du ikke forjent dem .
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 10 August 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvad med Focal højtalere, evt 1037 be eller 1027be. De burde have nogle af de elementer du kigger efter. Spiller selv på 1037 be, og der er masser af fylde, bas, samt en super ren og klar mellemtone og en efter min mening suveræn diskant. Og finishen fås ikke bedre. ´Burde kunne fås til en fornuftig pris, evt,brugt. Bare et forslag,
mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytter lige nu til en NAD M3 med to styk DALI Concept 10. "Billige " højttalere , men for pokker hvor kan de bare fyre den af med noget Keb Moe Det er sindssygt højt . Man har på fornemmelsen stadig at kunne skrue op .Det gør jeg så ikke , da jeg er bange for at de fire 10" membraner ligger ude på mit gulv . En NAD M3 har mange kræfter, tror ikke du behøves at frygte for at mangle effekt. 
|
| Til top |
|
| |
McBrain Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder lige nu og lytter på en NAD M3 parret med mine MS4'ere, og det kan anbefales.
Nu er den helt ny, så den lukker sig nok lidt mere op de næste dage, men den lammetæver i alt fald min Beat 100 med længder. Det er ikke nogen dårlig kombo overhovedet - du kan i øvrigt finde samme kombo i hifiklubben i Odense for tiden.
__________________ Venlig Hilsen
McBrain
--------------------------
NAD M3
DacMagic
Sonos
Sony Xa20ES
Bellari VP130
Pro-ject 1.2
DALI Euphonia MS4
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvad med Focal højtalere, evt 1037 be eller 1027be. De burde have nogle af de elementer du kigger efter. Spiller selv på 1037 be, og der er masser af fylde, bas, samt en super ren og klar mellemtone og en efter min mening suveræn diskant. Og finishen fås ikke bedre. ´Burde kunne fås til en fornuftig pris, evt,brugt. Bare et forslag,
mvh Søren
Hej Søren
Har desværre aldrig hørt disse højttalere. Kan heller ikke finde en forhandler, i nærheden af hvor jeg bor. Tror ikke der er en på fyn.
Men det kunne være spændende, at prøve og høre dem.
|
| Til top |
|
| |