| Forfatter |
|
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er netop blevet ejer af sådan en Xindak V30 vidunder !!!
er der nogen her på siden som også ejer sådan en fætter,
og som har erfaringer tweaks/skift til andre typer rør, der findes jo et hav af forskellige rør derude.
Kom med jeres input, hvilke rør vil få den til at synge ???
( den lyder nu fint som den er )
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg køre med en v15 som jeg synes spiller rigtig endda rigtig til prisen...
jeg er pt på jagt efter en ny forstærker pga af mine nye højtaler... hvor stærk er såden en v30... ig hva ligger sådan fætter i...
har du købt den hos kurt....
mvh
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej
jeg køre med en v15 som jeg synes spiller rigtig endda rigtig til prisen...
jeg er pt på jagt efter en ny forstærker pga af mine nye højtaler... hvor stærk er såden en v30... ig hva ligger sådan
fætter i...
har du købt den hos kurt....
mvh |
|
|
Hej
V30 yder 2x50 w 8 ohm
Den trækker fint mine aurum cantus højtalere som har en driftseffekt på 89 db.
Kender ikke ham Kurt  Min har købe min hos AV-Connection i Sønderborg som demo,
vejl. pris er 10.800,-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen
50w er dog kun 5w mere end min v15... din v30 hva for rør køre den med min køre med el34 rør
nej okay kurt er ham der har now in stereo i kolding... flink mand som også sælger xindak... ka være jeg skal høre kurt ad om han har en v30... for jeg synes xindak spiller rigtig godt til prisen...
jeg har jo både cd og strømrenser fra xindak... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se den køre med kt88 rør de skulle vist være bedre end el34 rør har jeg fået mig fortalt
den ser rigtig fed... jeg vil ha...
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej igen
50w er dog kun 5w mere end min v15... din v30 hva for rør køre den med min køre med el34 rør
nej okay kurt er ham der har now in stereo i kolding... flink mand som også sælger xindak... ka være jeg skal høre kurt ad
om han har en v30... for jeg synes xindak spiller rigtig godt til prisen...
jeg har jo både cd og strømrenser fra xindak...  |
|
|
Ja okay. den Kurt kender jeg godt, fin service og så er han til at handle med.
Vis du skal have en V30, er der en her.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=13532
|
| Til top |
|
| |
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spurgte du jo om rør.
Min egen erfaring er, at det først og fremmest er indgangsrørene, der bestemmer, hvordan lyden arter sig. Så de fire store rør (jeg gætter på, det er EH-rør) skal du ikke gøre noget ved foreløbig. De to 12ax7 rør kan du sikkert med fordel skifte. Gå efter NOS-rør (gamle, ubrugte rør). Du kan prøve ebay (og du kan se på prisen, hvad der er populært!) En ok regel er, at europæiske rør (Telefunken, Siemens m.v.) er mere "rene" i lyden. Altså flere detaljer og mere luft. De amerikanske rør (GE m.v.9) er "varmere". Køn evt. nogle brugte rør, som fås billigere. De er gode til at få en ide om, hvordan det kan lyde. Når man så har valgt et mærke kan man gå efter NOS. 6n8p-rørene er der tilsyneladende ikke mange producenter af. Så der er man nok nødt til at tage fra nederste hylde.Vil du skifte udgangsrør og ikke vil flænse pengepungen kan jeg personligt godt anbefale Sunguang og Sovtek. I hvert fald i min egen rørslæde.
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
|
| Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
defac3 skrev:
Nu spurgte du jo om rør.
Min egen erfaring er, at det først og fremmest er indgangsrørene, der bestemmer, hvordan lyden arter sig. Så de fire
store rør (jeg gætter på, det er EH-rør) skal du ikke gøre noget ved foreløbig.De to 12ax7 rør kan du sikkert med fordel
skifte. Gå efter NOS-rør (gamle, ubrugte rør). Du kan prøve ebay (og du kan se på prisen, hvad der er populært!) En ok
regel er, at europæiske rør (Telefunken, Siemens m.v.) er mere "rene" i lyden. Altså flere detaljer og mere luft. De
amerikanske rør (GE m.v.9) er "varmere". Køn evt. nogle brugte rør, som fås billigere. De er gode til at få en ide om,
hvordan det kan lyde. Når man så har valgt et mærke kan man gå efter NOS.6n8p-rørene er der tilsyneladende ikke mange
producenter af. Så der er man nok nødt til at tage fra nederste hylde.Vil du skifte udgangsrør og ikke vil flænse
pengepungen kan jeg personligt godt anbefale Sunguang og Sovtek. I hvert fald i min egen rørslæde. |
|
|
Hej
Tak for de vise ord.
Det ser jo ud til at jeg må en tur på ebay, jeg troede faktisk at det ville være mest fornuftigt at skifte udgangsrørerne med
nogle bedre, evt nogle Svetlana.
http://www.tube-town.net/ttstore/images/product_images/origi nal_images/153_0.jpg
|
| Til top |
|
| |