| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg hentet min Integra 8. Har fået den sat til, og smugtestet. Ved godt jeg skal have den stående tændt en 4-5 timer, men kunne ikke vente  Og sørme om den ikke lød som mine våde drømme havde lovet. Tør slet ikke tænke på hvordan den lyder når den er rigtig varm. Det leder mig så hen til mit spørgsmål. Holfi skriver i manualen at den skal forblive tændt. Skal knappen foran forblive tændt eller skal den slå's på standby, Uden at slukke bagpå selvfølgelig.
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er stadig tilladt at tænke selv  Den skal selvfølgelig være tændt bag på hele tiden og slukket på fronten, når du ikke lytter. Alt dette forudsætter naturligvis, at du kan høre forskel på varm/ikke varm. Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en del Holfi gennem tiden, bla. Power NB1 med pabu, som stod tændt altid, på nær når jeg ikke var hjemme i en længere periode, så mit råd til dig vil være at du bare skal lade den stå tændt på både for og bagside. Holfi er ikke specielt strømhungerende, og den varme de udvikler spare du jo på varmeregningen 
Og så lyder den også bedst hvis den er varm hele tiden. __________________ En gang sprutter altid sprutter
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lencofyn.
Tillykke med din Holfi, det er en dejlig forstærker.
Alt mit Holfi-grej står også tændt hele tiden, på nær - som hos guffi - hvis jeg ikke er hjemme i længere tid.
Eneste problem har været en defekt kondensator på strømprintet i min NB1, der fik den til at sige plop PloP PLOP! i højttalerne,
godt jeg var hjemme den dag. Den havde også brændt sig helt gennem printet. Den slags komponentfejl er ret sjældne vil jeg
mene, så jeg har den stadig tændt altid.
Der er ikke nogen batterier i en Integra 8, så der er ikke nogle sliddele som sådan.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder hertil morgen inden skolen kalder og nyder det. Grunden til at jeg blev nødt til at spørge var at jeg undrede mig over at de ikke bare skriver at den skal stå standby tændt altid. I min terminologi er tændt det en ting er når den er aktiveret. Og standby er som når jeg slukker feks. mit fjernsyn på fjernbetjeningen. Men WTF jeg har fået mig et piv lækkert stykke isenkram. Har tilmed fået indstillet Riaa'n korrekt, og det endda uden noget brum. Skønt. De ligger op til i brugsforvirringen at man kan risikere at skulle eksperimentere med diverse signal kabler for at opnå en tålelig sammenkobling. Go da de herrer
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger en integra 8 i strøm, og hvad koster det om året, at have den stående "on"?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Hvad bruger en integra 8 i strøm, og hvad koster det om året, at have den stående "on"?
Mvh |
|
|
Den oplysning kan jo ikke reelt bruges til så meget. Da jeg ikk bare kan nøjes med at have den stående... den skal jo bruges  Og det i stor stil. Men der er jo formler til for det samme... Standby bruger 14 W Tændt bruger den 14-300 W
|
| Til top |
|
| |