Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Stello AI500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der kender noget til denne forstærker?

Og hvad ligger den i på brugtmarkedet?

Alle inputs er meget velkomne
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Den er så ny, så tror ikke du kan finde den på et dk brugtmarkede. Nok nærmer en demo model fra en forhandler, kunne være en mulighed, men er der ikke kun en enkelt forhandler i dk?
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

LBJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2010
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke fortælle mere end hvad du sikkert selv har læst rundt omkring + diverse anmeldelser på nettet.

Den har udfra hvad jeg kan læse fået god kritik.

Den er en af de integrerede i prislejet 20-30 k jeg selv vil ud og høre, når jeg tager hul på 2011 budgetet.
Til top Vis LBJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBJensen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Music4Life herinde fra har sådan en Stello, og er vist ret så glad for den......

Og ja, tror osse den er så ny herhjemme, så den blir svær og opstøve brugt! Så skal du være heldig og finde en demo hos en forhandler eller lignende....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jo det er vist rigtigt nok. Det ser ud til at jeg bliver nødt til at handle med Vassagohifi hvis jeg vil have den.. 

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens så kom der en Stello Ai-500 ind i hifi racket 

Hvor længe burn in vil i vurdere at sådan en skal have? Fed maskine forresten, den har virkelig pustet nyt liv i mit anlæg

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Derre skrev:
Hejsa folkens så kom der en Stello Ai-500 ind i hifi racket 

Hvor længe burn in vil i vurdere at sådan en skal have? Fed maskine forresten, den har virkelig pustet nyt liv i mit anlæg

Må jeg sige tillykke

Glimragende forstærker. Vil mene at også Ai500 ville have godt af burn in som alt andet elektronik. Prøv at holde den tændt i en uges tid og vurdere den efterhånden. Min var tilspillet da jeg modtog den som demo. 

God fornøjelse med den

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Overvejer også en Ai500. Fortælle gerne om din indtryk når den er tilspillet.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft den noget tid nu (fik fra den første sending Rene fik hjem), og er yderst tilfreds med den. Jeg bruger den indbyggede dac med en Mac Mini som kilde via en M2Tech på et par VA BCG, og det spiller rigtigt godt, synes jeg.

Man skal dog være opmærksom på, at den bliver temmelig varm, så det kan ikke anbefales at lukke den inde, men det er den nu også for flot til.

Uden at vide det, har jeg lidt på fornemmelsen at den kører klasse A i de første watt, da den også bliver varm - så længe volumen ikke står på 0 (hvor et relæ hørbart slår fra) - selvom den ikke spiller.

Kan være at en af de andre, kan uddybe omkring dette punkt med deres erfaringer?
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Tak for det Music4Life.

Nu har den spillet musik omkring 6-8 timer i døgnet siden jeg fik den i onsdags, og har ikke haft den slukket. Jeg synes ikke jeg har kunnet mærke nogen ændring i lyden endnu, men det er måske også fordi jeg ikke helt har vænnet mig til den.

Jeg er vildt imponeret over den her maskine, jeg bruger den indbyggede dac, som langt overgår min tidligere DacMagic i performance. Det er noget af en kraftkarl skal jeg love for, det er længe siden at mine basenheder er blevet motioneret så grundigt Hvis jeg skal prøve at beskrive lyden så er den meget detaljeret uden at have fokus på detaljerne, eller sagt på den anden måde, den prøver ikke at være deltajeret, den er det bare. Tonalt synes jeg at den ligger tilpas "i midten" altså hverken lys og klinisk, eller mørk og ulden. Dette passer mig rigtig fint, da mine Audiovectorer tidligere havde skingre tendenser, som er helt væk nu. Så for mig er det et bull's eye på den tonale balance. Som jeg også har skrevet tidligere, kan jeg nu lytte musik i halve dage i træk uden trang til at skrue ned eller slukke, den lyttetræthed der tidligere kunne opstå er helt forsvundet.

Derudover har den nogle lækre features som USB og iPod tilslutning, som jeg dog ikke benytter. Derimod har jeg taget bypass funktionen i brug, således at den erstatter min tidligere effektforstærker til mine fronthøjttalere i sourroundsetupet, som også er mine stereohøjttalere. Dette fungerer glimrende til filmbrug, og jeg kan også godt mærke en forbedring af filmlyden, den er dog ikke i nærheden af den enorme forbedring det gjorde for musikken, hvilket vidner om en rigtig god forforstærker.

Det er mine erfaringer efter de første to dage med Stello på hylden, håber du kunne bruge det til noget lambs. Jeg skal nok melde tilbage når jeg har et bedre billede af hvordan den performer.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Pascal skrev:
Jeg har haft den noget tid nu (fik fra den første sending Rene fik hjem), og er yderst tilfreds med den. Jeg bruger den indbyggede dac med en Mac Mini som kilde via en M2Tech på et par VA BCG, og det spiller rigtigt godt, synes jeg.

Man skal dog være opmærksom på, at den bliver temmelig varm, så det kan ikke anbefales at lukke den inde, men det er den nu også for flot til.

Uden at vide det, har jeg lidt på fornemmelsen at den kører klasse A i de første watt, da den også bliver varm - så længe volumen ikke står på 0 (hvor et relæ hørbart slår fra) - selvom den ikke spiller.

Kan være at en af de andre, kan uddybe omkring dette punkt med deres erfaringer?

Hej Pascal

Fortvivl ikke, min bliver også varm (daloon). Man kan dog ikke stege pølser. Det er ganske normalt hvilket også fremgår i manualen som du jo har læst. Den kører med høj tomgangs strøm de første ca. 5-10 watt i et klasse A/B design. 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Derre skrev:
Tak for det Music4Life.

Nu har den spillet musik omkring 6-8 timer i døgnet siden jeg fik den i onsdags, og har ikke haft den slukket. Jeg synes ikke jeg har kunnet mærke nogen ændring i lyden endnu, men det er måske også fordi jeg ikke helt har vænnet mig til den.

Jeg er vildt imponeret over den her maskine, jeg bruger den indbyggede dac, som langt overgår min tidligere DacMagic i performance. Det er noget af en kraftkarl skal jeg love for, det er længe siden at mine basenheder er blevet motioneret så grundigt Hvis jeg skal prøve at beskrive lyden så er den meget detaljeret uden at have fokus på detaljerne, eller sagt på den anden måde, den prøver ikke at være deltajeret, den er det bare. Tonalt synes jeg at den ligger tilpas "i midten" altså hverken lys og klinisk, eller mørk og ulden. Dette passer mig rigtig fint, da mine Audiovectorer tidligere havde skingre tendenser, som er helt væk nu. Så for mig er det et bull's eye på den tonale balance. Som jeg også har skrevet tidligere, kan jeg nu lytte musik i halve dage i træk uden trang til at skrue ned eller slukke, den lyttetræthed der tidligere kunne opstå er helt forsvundet.

Derudover har den nogle lækre features som USB og iPod tilslutning, som jeg dog ikke benytter. Derimod har jeg taget bypass funktionen i brug, således at den erstatter min tidligere effektforstærker til mine fronthøjttalere i sourroundsetupet, som også er mine stereohøjttalere. Dette fungerer glimrende til filmbrug, og jeg kan også godt mærke en forbedring af filmlyden, den er dog ikke i nærheden af den enorme forbedring det gjorde for musikken, hvilket vidner om en rigtig god forforstærker.

Det er mine erfaringer efter de første to dage med Stello på hylden, håber du kunne bruge det til noget lambs. Jeg skal nok melde tilbage når jeg har et bedre billede af hvordan den performer.

Lader til at den har indfriet dine forventninger indtil videre Derre

Fortsat god fornøjelse

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej Derre, ja tak det kan sagtens bruges. Lyder også til være noget for mig. Andre er også rigtig begejstret for den. Gløder mig
til høre mere.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Overvejer osse den Stello........men ville det være en down-grade fra mit Densen-sæt......prisen siger ja.....men Vassago siger nej... Bliver vel nødt til at lytte lidt selv:o)
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Overvejer osse den Stello........men ville det være en down-grade fra mit Densen-sæt......prisen siger ja.....men Vassago siger nej... Bliver vel nødt til at lytte lidt selv:o)
Har du spurgt jensen om han har en demo model du kan låne, ellers er der jo flere på århus kanten der har en som du måske kan få en besøgs aftale med.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
kimC skrev:
Har du spurgt jensen om han har en demo model du kan låne, ellers er der jo flere på århus kanten der har en som du måske kan få en besøgs aftale med.

Ja...har bemærket at der er flere af dem i Århus. Overvejer dog osse at skifte mine BCG ud med en stander pga. lidt akustikproblemer i min dårligt dæmpede stue......men jeg er ret hooked på den Stello....så hooked som man nu kan være uden at have hørt den

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

dan a. skrev:
kimC skrev:

Ja...har bemærket at der er flere af dem i Århus. Overvejer dog osse at skifte mine BCG ud med en stander pga. lidt akustikproblemer i min dårligt dæmpede stue......men jeg er ret hooked på den Stello....så hooked som man nu kan være uden at have hørt den

Uden at dryppe malurt i bægeret ovenpå din entuasiasme af Ai500. Men er du blevet træt af Densen lyden? 

Synd at du ikke kan få dine BCG til at synge i din stue. Har du kigget på dit rum og arbejdet med akustikken ?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg bestemmer desværre overhovedet ikke hvordan stuen skal indrettes    har 35 temmeligt udæmpede kvadratmeter og skrå vægge......kunne måske overtale dragen til et tæppe på trægulvet (sikkert ikke)    Men det lyder da godt ind imellem, men jeg er helt sikkert ikke i nærheden af at udnytte højttalerens potentiale.... Er slet ikke træt af Densen, det spiller glad derudaf og B-250 er en fantastisk forforstærker.......men det betyder jo ikk at jeg ikk vil prøve noget nyt jo

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Jeg bestemmer desværre overhovedet ikke hvordan stuen skal indrettes    har 35 temmeligt udæmpede kvadratmeter og skrå vægge......kunne måske overtale dragen til et tæppe på trægulvet (sikkert ikke)    Men det lyder da godt ind imellem, men jeg er helt sikkert ikke i nærheden af at udnytte højttalerens potentiale.... Er slet ikke træt af Densen, det spiller glad derudaf og B-250 er en fantastisk forforstærker.......men det betyder jo ikk at jeg ikk vil prøve noget nyt jo
Bare springet fra BCG til BBG gør en del, BCG har en noget mere volumiøs bund, så BBG er en del nemmer at ha med at gøre. Har selv haft BBG og BCG og nu Strauss, min stue er 36 m2 og BBG kunne sagten spille rimelig fornuftig uden nogen vider dæmpning af rummet, men da jeg fik BCG var det tydelig at de var mere krævende og akustiken i rummet måtte reguleres for at opnå et tållig resultat. Tror du kommer til at mangle for meget hvis du drosler helt ned i en stander model.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
kimC skrev:
Bare springet fra BCG til BBG gør en del, BCG har en noget mere volumiøs bund, så BBG er en del nemmer at ha med at gøre. Har selv haft BBG og BCG og nu Strauss, min stue er 36 m2 og BBG kunne sagten spille rimelig fornuftig uden nogen vider dæmpning af rummet, men da jeg fik BCG var det tydelig at de var mere krævende og akustiken i rummet måtte reguleres for at opnå et tållig resultat. Tror du kommer til at mangle for meget hvis du drosler helt ned i en stander model.

Vil give Dan a helt ret her. Du vil mangle fylde og tyngde i bunden med den speaker downsize på 35 m2.

Det var lidt off topic fra min side af. Tråden handler jo om Stello Ai500

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes