Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til køb af forstærker / receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
make
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2010
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Kære HIFI4ALL HIFI eksperter

Jeg håber i vil hjælpe mig.

Jeg er på udkig efter en ny forstærker til at koble mine DALI Concept 2 højtalere sammen med min Stationære PC. Den DENON CD-Receiver UD-M31 jeg har nu har det problem at der kommer en susen fra den. Suselyden er der altid bortset fra når den slåes over på CD, så er der stilhed. Har prøvet koble alt fra så der kun er strøm på og lytte med høretelefoner og der er suselyden der også, så jeg går ud fra at recieveren er defekt på en eller anden måde. Jeg har fået afvide at det er fordi jeg har haft min PC tilsluttet med phonostik uden en skilletrafo at den er blevet defekt?? ...ved ikke hvad jeg skal tro om det.  Jeg vil ihvertfald være sikker på ikke at få ødelagt min nye forstærker ved at koble den sammen med PC’en på en usikker måde så det kunne jeg også godt tænke mig nogle råd om.

Lydkilder fra min PC er netradio, computerspil youtube og videoklip. Lyden kommer fra et integreret lydkort på bundkortet og er ikke noget specielt HIFI lydkort. Der er SPDIF Coaxial og Phono udgang på lydkortet.

Har hørt meget godt om Harman Kardon og fundet nogle som passer til den pris jeg har tænkt mig at give som er ca 4000 kr.

Forstærker

Harman Kardon - HK-980

3.199,00 DKK

http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=499

Receiver

Harman Kardon - HK-3490

3.499,00 DKK.

http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=504

Der er også spørgsmålet om jeg skal have en DAC mellem PC og forstærker. Den skal helst ikke koste mere end 1000 kr ved køb af evt. forstærkeren til 3.199 kr...og kan det så være ligemeget hvis man ikke vil give mere? Jeg har set en i HIFI Forum og Top Sound HIFI til 900 med USB tilslutning mellem PC og DAC men kan ikke huske hvad den hed og kan ikke finde den på deres hjemmeside. Har i nogen i kan anbefale? Vil der være fornuft i at købe en dyrere DAC og finde en billigere forstærker hvis det samlet ikke skal komme over 5000?

Receiveren skulle have den fordel at den har har en indbygget DAC som kan tilsluttes med Coaxial eller Optisk og hvad skal man vælge der? Men mon den indbyggede DAC er noget værd?

Jeg er temmelig forvirret og syntes at det er er en jungle. Hvad syntes i vil være det optimale valg for mig efter value for money princippet?

Sidder der blæsere i nogen af dem? ...hvis der gør så er det dømt ude.

Til top Vis make's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af make

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes