Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD C316BEE vs Onkyo A 9155 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
make
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2010
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis make's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af make

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

hvordan definerer man en god eller dårlig forstærker? eller spurgt på en anden måde, hvilke kvaliteter ønsker DU dig af en ny forstærker, effekt, detajlegrad (opløsning), dynamik, driftsikkerhed?

uden at have hørt nogen af forstærkerne, så ville jeg umiddelbart gå efter den japanske onkyo.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Det bedste er jo, som altid, hvis du kan komme til at høre dem begge.

Hvis du har brug for phono-indgang, så er det jo kun Onkyo'en, der har det. Umiddelbart ser det også ud som om, den er den stærkeste af de to - men manualen afslører, at de 2x65W er målt i 4 Ohm - og det virker meget useriøst, synes jeg. NAD'ens effekt er målt i 8 Ohm, som altid vil give et lavere resultat. Når man sammenligner dynamisk effekt for de to, viser det sig da også, at NAD'en er næsten dobbelt så stærk som Onkyo.

Uden at have hørt Onkyo'en vil jeg umiddelbart sige, at du skal vælge NAD'en. Jeg har selv testet NAD C316BEE, og skrevet om den her (men det er selvfølgelig kun min mening): http://hififorfolket.dk/index.php?id=59
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

make
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene 

Jeg har meget basic ønsker til den. Den skal kunne drive mine Dali Concept 2 højtalere uden problemer.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_c oncept_2_hoejttaler_kirsebaer.htm

Den skal bruges til at koble min PC sammen med højtalerne med et minijack til phono kabel.

Jeg tror begge opfylder de ønsker uden problemer så spørgsmålet er hvilken en af dem der lyder bedst. Jeg har lyttet på NAD'en i HIFI klubben og læst gode anmeldelse men Onkyo'en ved jeg ikke hvor man kan komme til at lytte til og kan ikke finde nogen anmeldelser af den så jeg kan ikke sammenligne så jeg håbede at der var nogen her der havde Onkyo'en og ville skrive lidt om den.

Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Lidt test på tysk:

http://www.audio.de/testbericht/onkyo-a-9155-333982.html

http://www.audio.de/testbericht/nad-c-315-bee-318743.html

NAD C315 og C316 er lydmæssigt identiske. NAD har en noget oppustet bas med lyder rart. Irriterende unøjagtig volume kontrol fra fjernbetjeningen.

Onkyo. Har jeg ikke hørt hjemme. Lød godt på en HiFi udstilling i Malmö. Ikke skinger, men heller ikke så varm som NAD (som nogle måske mener er lidt svampet).

Begge gode. Men i den tyske test får NAD langt flere point. Den koster desuden en del mere i Tyskland.

Samme blad (og andre tyske blade) er altid glade for Yamah AX-397.

Men samlet set er der ingen der falder igennem. Det der med at NAD måler bedre end de tal de opgiver er et billigt trick. Et eksempel: De laver en 2x40 watt forstærker og skriver den måler 2x25 watt og anmelderne jubler. Dog er NAD altid strømstærke.

Jeg ville nok vælge NAD'en. Men den er ikke perfekt. Det er lidt som der er et gardin for de lyse toner. Og det er ikke bare fordi den er varm i lyden. Men det samlede lydbillede og dens kraft er rart at lytte til. Hvis jeg skulle gå op i pris ville jeg vælge Harman Kardon HK980 - men det er på den anden side et dumt råd at give dig når du har sat en pris grænse.

Og så vil jeg nævne at jeg har hørt Dali Concept 2 med NAD'en og det var udmærket. Lidt svulmet bas. Denon PMA-510ae er heller ikke dårlig, men måske ikke et godt match med Concepternes lidt lyse klang. Jeg er gang på gang faldet for NAD/Dali kombinationer (og B&W/Denon).

Håber ikke du bare blev mere forvirret nu. God weekend.

Og et sidste PS. Køb ikke C315, hvis den sælges ud billigere - den bruger 20watt i stand-by. Idiotisk!

Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

make
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hej Entry og 1000 tak for svaret og go weekend til dig også

Jeg er ikke blevet mere forvirret, tværtimod klogere. Det med at NAD'en har meget unøjagtig volume kontrol med fjernbetjeningen kan være det der gør at jeg ikke vil vælge den. Da jeg prøvede den var det ikke med fjernbetjening så jeg må lige afsted igen til HIFI klubben og høre om de har en fjernbetjening jeg kan prøve.

Jeg har ikke låst mig fast på en prisgrænse og jeg har også overvejer HK980 meget. Jeg tog ud og lyttede til den. Der var et issue med den at når man spillede en CD og slog over på de andre kanaler, f.eks AUX osv så kunne man stadig høre musikken fra CD'en svagt, derfor tænke jeg at den ikke var helt godt konstrueret. Det vil nok ikke genere mig da jeg kun skal have den sluttet til min PC og derfor ikke vil opleve det issue hjemme. Den har dog den fordel at der er display i så jeg går ud fra at volume kontrol med fjernbetjeningen er meget præcis med den. Hmm, måske skulle jeg overveje HK980 igen hvis den er så meget bedre end NAD C316??

Don Kristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

make skrev:
Jeg har ikke låst mig fast på en prisgrænse og jeg har også overvejer HK980 meget. Jeg tog ud og lyttede til den. Der var et issue med den at når man spillede en CD og slog over på de andre kanaler, f.eks AUX osv så kunne man stadig høre musikken fra CD'en svagt, derfor tænke jeg at den ikke var helt godt konstrueret. Det vil nok ikke genere mig da jeg kun skal have den sluttet til min PC og derfor ikke vil opleve det issue hjemme. Den har dog den fordel at der er display i så jeg går ud fra at volume kontrol med fjernbetjeningen er meget præcis med den. Hmm, måske skulle jeg overveje HK980 igen hvis den er så meget bedre end NAD C316??

Det problem har jeg ikke oplevet med min HK980.
Det eneste sådan negative jeg har oplevet, er at det "harman kardon" der står foran på den, er små bogstaver der er klistret fast, og det l**t falder af hvis man bruger noget væske til at rengøre sine ting.
Til top Vis Don Kristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Kristensen

make
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været ude og prøve NAD'en. Man skal trykke 10 gange på fjernbetjeningen fra helt skruet ned til det blev for højt i høretelefonerne. Til sammenligning skal man trykke 20 gange på min gamle DENON M31, så NAD'en tager nogle store spring. Jeg lagde også mærke til at nogle gange så kan man meget svagt høre musikken stadigvæk selvom der er skruet helt ned og tilmed trykket på mute....så det bliver nok ikke NAD'en jeg vælger.

make
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hvad mener i om denne HK3490 stereoreceiver tiil 3.290
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=355015

Tuneren får jeg nok ikke brug for selvom der er nogen der siger at FM radio er bedre end netradio. Til gengæld har den digital indgang så den kan forbindes med PC via optisk kabel. Det kan jo være at receiverens indbyggede DAC kan håndtere det digitale signal bedre end mit onboard lydkort. 3490'eren skulle have 2x120W mod 980'erens 2x75W.

Hvad mener i ...HK980 eller HK3490, de koster stor set det samme

Don Kristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

HK980'eren har en meget større strømforsyning end 3490'eren.
3490 er på 310watt, og HK980 er på 410watt.
Til top Vis Don Kristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Kristensen

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

hej, hvis du udelukket bruger din pc som afspiller, så vil jeg anbefale dig, at kigge lidt på disse to løsninger, hhv auna usb dac/headphoneamp og prodigy cube dac. en dac er en digital til analog konverter, som med fordel kan bruges til afspilning fra pc'en. de fungerer som forforstærkere (preamp). du vil dog så få brug for en effektforstærker (poweramp), men disse kan erhverves billigt brugt. og da der ikke er noget mekanisk slid i en effektforstærker, så er de ofte meget driftsikre.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80944&K W=aune

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76903&K W=prodigy+cube

god læselyst.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes